Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



12 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 01 sep 2014, 21:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
White Goblin Games breidt begin 2015 zijn wolvenroedel uit met 1 Nacht: Weerwolven en Waaghalzen. Ook in deze vlotte variant op het bekende Weerwolvensysteem kruipt iedere speler in de huid van een dorpeling, een weerwolf of één van de speciale karakters. Om te winnen moet je na één nacht en één dag ontdekken wie de weerwolven zijn en er ten minste één over de kling jagen…..tenzij jij zelf een weerwolf bent!

Afbeelding

Het speleraantal bepaalt welke rolkaarten meedoen. Iedere speler krijgt één rolkaart die hij dicht op tafel legt. Drie rolkaarten worden niet uitgedeeld en als neutrale rij op tafel gelegd. Je weet aanvankelijk niet welke rollen in het spel zijn.

Een omroeper (of als alternatief een gratis Android of iOS app) roept tijdens de nachtfase in de voorgeschreven volgorde de verschillende rollen aan. De desbetreffende spelers mogen dan hun dingetje doen, waaronder het omwisselen van rolkaarten. In de daaropvolgende dagfase overleggen de spelers met elkaar wie zij verdenken als weerwolf. Ze mogen hun rolkaarten niet laten zien. Dit eindigt in een stemming waarbij iedereen zijn verdachte aanwijst. De verdachte met de meeste stemmen wordt vermoord (dit kunnen er ook meer zijn). Het team van weerwolven wint als ten minste één speler een weerwolf is en er geen weerwolven zijn vermoord. De dorpelingen winnen bij elke andere uitkomst.

Een compacte voorloper van dit spel verscheen vorig jaar onder de naam One Night Werewolf. Het spel is door de Amerikaanse uitgever Bezier Games uitgebreid met extra rolkaarten. White Goblin Games haalt de laatstgenoemde versie naar het Nederlandse taalgebied.


Meer informatie:



Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2014/09/01/een-spa ... lin-games/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 sep 2014, 10:13 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Hier ben ik toch wel benieuwd naar.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 sep 2014, 17:13 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Dierik schreef:
Hier ben ik toch wel benieuwd naar.


Oh, ik heb deze vorig jaar op Essen gespeeld bij de Amerikaanse uitgever van het spel. Erg gaaf, ik heb bij japonbrand de miniversie gekocht, waar ik stiekem een beetje spijt van heb. De vele extra rollen die bij dit spel zitten zijn een leuke afwisseling!!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 sep 2014, 17:28 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2954
Woonplaats: Deerlijk
16 Feet Pauly schreef:
... Erg gaaf...


Ik ben eigenlijk al een tijdje niet meer bezig met Weerwolven. Ik was ook niet op zoek naar nieuwe mogelijkheden, maar gezien het enthousiasme van sommigen onder jullie, zal ik deze dan maar testen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 sep 2014, 18:56 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4134
Woonplaats: Geldrop/NL
16 Feet Pauly schreef:
Dierik schreef:
Hier ben ik toch wel benieuwd naar.


Oh, ik heb deze vorig jaar op Essen gespeeld bij de Amerikaanse uitgever van het spel. Erg gaaf, ik heb bij japonbrand de miniversie gekocht, waar ik stiekem een beetje spijt van heb. De vele extra rollen die bij dit spel zitten zijn een leuke afwisseling!!

Maar we hebben er toch wel leuke momenten mee beleefd aan de bar. ;)

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 sep 2014, 20:05 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
rober schreef:
16 Feet Pauly schreef:
Dierik schreef:
Hier ben ik toch wel benieuwd naar.


Oh, ik heb deze vorig jaar op Essen gespeeld bij de Amerikaanse uitgever van het spel. Erg gaaf, ik heb bij japonbrand de miniversie gekocht, waar ik stiekem een beetje spijt van heb. De vele extra rollen die bij dit spel zitten zijn een leuke afwisseling!!

Maar we hebben er toch wel leuke momenten mee beleefd aan de bar. ;)


Haha zekers inderdaad!!!! :D zijn geld zeker waard geweest :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 sep 2014, 23:10 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4029
Het klinkt voor mij ook wel goed, moet ik zeggen :)! Van het normale Weerwolven ben ik totaal niet gecharmeerd, maar deze versie schijnt (de voor mij) drie grote nadelen weg te halen, waarover ik dit las op BGG: "No Moderator. No Elimination. No Villagers.". Op deze manier hoeft een speler zich dus niet op te offeren als leider, kun je niet vroegtijdig uit het spel gegooid worden en kun je niet de rol van nutteloze burger toebedeeld krijgen :D.

Als ik het goed begrijp, brengt WGG dus de versie van Bezier Games van vorig jaar uit + de uitbreiding van Bezier Games die er binnenkort aankomt? Ofwel: One Night Ultimate Werewolf + One Night Ultimate Werewolf Daybreak?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 04 sep 2014, 05:39 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
maxitaxi777 schreef:
Als ik het goed begrijp, brengt WGG dus de versie van Bezier Games van vorig jaar uit + de uitbreiding van Bezier Games die er binnenkort aankomt? Ofwel: One Night Ultimate Werewolf + One Night Ultimate Werewolf Daybreak?


Je lijkt het niet goed te begrijpen.

Volgens mij brengt WGG begin 2015 One Night Ultimate Werewolf uit.

Daybreak is volgens mij geen pure uitbreiding, maar een tweede spel met dit systeem (die je overigens wel kunt combineren met de voorganger). Over dit tweede spel heeft WGG naar mijn weten nog niets aangekondigd.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015, 20:39 
1. Yedo (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 593
Woonplaats: Hove
Hoe zit het met de app die bij de Engelse versie zit - komt er Nederlandstalige vertaling van? En is er al iets meer bekend van de release datum?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015, 20:55 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Volgens mij komt er een NL app en duurt het niet lang meer. Even het officiele bericht afwachten.

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015, 20:56 
Professor Pimpel

Berichten: 247
Woonplaats: Roosendaal
De app is bijna klaar. In de app zitten ook de Daybreak (Dageraad) rollen. Ook deze zijn voorzien van een Nederlandse vertaling.
Deze app is dezelfde als de huidige iOS/Android app, maar nu met een optie om ook voor het Nederlands te kiezen. Zodra de app klaar is, zal deze beschikbaar zijn in de betreffende appstore.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015, 20:59 
3. Letters from Whitechapel (2011)
Avatar gebruiker

Berichten: 593
Woonplaats: Hove
Klinkt goed, dan wachten we nog even af :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
12 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Een spannende nacht met White Goblin Games  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

1 Nacht: Weerwolven en Waaghalzen, Bezier Games, Bordspeler.nl, One Night Werewolf, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®