Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





15 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 17 feb 2008, 23:02 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Van de gamepack-site: "Ravensburger komt met een nieuw spel gebaseerd op het boek van Umberto Eco: The Name of the Rose"

Afbeelding

Ik heb altijd begrepen dat het DOW-spel "Het mysterie van de Abdij" ook op dit boek is gebaseerd. Ik ben benieuwd wat deze nieuwe uitgave daar aan toe gaat voegen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 feb 2008, 23:29 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Nou, wat denk je van een echt spel? :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 feb 2008, 11:11 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 868
Woonplaats: Bollenstreek
Mooie doos! Daar word ik wel nieuwsgierig van.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 maart 2008, 20:22 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Erwin weet op zijn site (www.bordspel.com) te melden dat dit spel in mei of juni al op de Nederlandse markt wordt verwacht. Ik ben benieuwd :D .

Misschien weer een primeur voor Phoenix op Ducosim van 17 mei 8) ?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 30 maart 2008, 20:53 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
BGN weet te melden dat het spel voor 3 tot 5 spelers is vanaf 12 jaar en een lengte heeft van ongeveer 75 minuten.

De auteur zou Stefan Feld zijn (ondertussen bekend van Notre Dame en In the Year of the Dragon). Het wordt steeds interessanter :D .

Klik op The Name of the Rosevoor het volledige bericht.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 30 maart 2008, 21:02 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Dierik schreef:
De auteur zou Stefan Feld zijn (ondertussen bekend van Notre Dame en In the Year of the Dragon). Het wordt steeds interessanter :D .

Wat je interessant noemt. De naam 'Feld' is voor mij al voldoende om het spel te mijden. Doodzonde.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 30 maart 2008, 21:33 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
cymric schreef:
Dierik schreef:
De auteur zou Stefan Feld zijn (ondertussen bekend van Notre Dame en In the Year of the Dragon). Het wordt steeds interessanter :D .

Wat je interessant noemt. De naam 'Feld' is voor mij al voldoende om het spel te mijden. Doodzonde.


Nou nou, niet zo hard voor jezelf. Enige voorzichtigheid bij Feld noem ik geen doodzonde. :wink:


@Dierik: waarom staat dit eigenlijk onder de pittige spellen? De tekst op de flyer doet mij eerder denken aan een toegankelijk familiespel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 31 maart 2008, 22:05 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Erwin schreef:
@Dierik: waarom staat dit eigenlijk onder de pittige spellen? De tekst op de flyer doet mij eerder denken aan een toegankelijk familiespel.


Ik heb dit ingeschat a.d.h.v. de adviesleeftijd van 12 jaar, maar dat is uiteraard een rekbaar criterium.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 aug 2008, 12:55 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Erwin heeft op zijn site een preview over dit spel geplaatst. Hierin is ook een afbeelding van het speelbord te zien. Klik op Preview Naam van de Roos om deze preview te lezen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 sep 2008, 15:31 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Dierik schreef:
Erwin schreef:
@Dierik: waarom staat dit eigenlijk onder de pittige spellen? De tekst op de flyer doet mij eerder denken aan een toegankelijk familiespel.


Ik heb dit ingeschat a.d.h.v. de adviesleeftijd van 12 jaar, maar dat is uiteraard een rekbaar criterium.


Onder tussen geeft Ravensburger een adviesleeftijd van 10 jaar en heb ik dit item verplaatst naar "Gezelschapsspellen". The Name of the Roseis nu ook aangemaakt in de spellendatabase (helaas nog met de Duitse voorkant).

Ravensburger gaat dit spel ook demoën op het spellenspektakel en geeft elk uur een exemplaar cadeau aan degene met de hoogste score :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 okt 2008, 19:45 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Ravensburger heeft nu een video met uitleg over het spelop haar website geplaatst 8) .


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 19 nov 2008, 15:36 
Matroos
Avatar gebruiker

Berichten: 48
Woonplaats: Schelle (Antwerpen)
'k heb dit spel vorig weekend uitgeprobeerd op 't spellenspektakel. Het was een aangename verrassing.
Je moet de kleur waar je mee speelt tot het einde verborgen houden voor de anderen. Maar af en toe moet je toch een aktie doen waardoor je een hoop minpunten (punten op het bewijzenspoor) vermijdt. Elke keer je aan de beurt bent moet je een kaart uitspelen. Daarop staat een getal. Dat bepaalt hoeveel uur er voorbijgaan. De speler die een kaart uitspeelt waardoor een nieuwe dag aanbreekt krijgt 2 minpunten. Door dit echter op het juiste ogenblik te doen, op het ogenblik jouw monnik niet te ver staat op het verdachten-spoor, vermijd je dan weer juist een aantal minpunten. Een tweede gevolg van de kaart is dat één of meerdere monniken zich verplaatsen en daardoor vooruit of achteruit gaan op het verdachten-spoor. Als William zich verplaatst worden er meteen punten op het bewijzen-spoor uitgedeeld.
Ik vind dit een boeiend, origineel en vlot spel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2008, 12:00 
Uno

Berichten: 1
Woonplaats: Ede
Voor de liefhebbers is het spel nu ook te winnen op de Ravensburger hyve. http://ravensburgernl.hyves.nl/

Ik zelf heb het spel ook op het spellen spektakel gespeeld en was meteen verkocht! Ontzettend leuk spel met een originele insteek. Binnenkort ga ik het spel met familieleden spelen en dan hoop ik een wat grotere impressie te kunnen plaatsen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 nov 2008, 14:09 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Ik vind het spel lijken op clans, zelfde speelprincipe.

Alleen als ik tussen clans en in de naam van de roos moet kiezen zou ik voor het laatste kiezen.

Alhoewel dit speltype niet echt iets is voor mij


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 nov 2008, 13:27 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 58
Woonplaats: Dordrecht
Ik heb het spel nu tweemaal gespeeld (een keer op het SpSp een verkorte versie (4 dagen) met 2-en en een keer het volledige spel met 5-en) en ik moet zeggen dat ik erg gecharmeerd ben door het spel zeker omdat het anders is dan de meeste andere spellen. Al is het natuurlijk wel van de kaarten afhankelijk of je goed kan bluffen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
15 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Nieuw spel van Ravensburger: The Name of the Rose  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Tags

Ravensburger



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®