Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



106 berichten | Pagina 1 van 8 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2014, 15:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
Afbeelding White Goblin Games heeft de Nederlandse editie van MACHI KORO aan de winkels uitgeleverd. MACHI KORO is een vlot dobbelspel, waarin 2-4 spelers met gebouwkaarten een eigen stad opbouwen. Iedere speler begint het spel met twee startgebouwen en vier bezienswaardigheden. De overige gebouwkaarten worden als open voorraad klaargelegd. In jouw beurt gooi je de dobbelsteen (aanvankelijk 1, later desgewenst 2). Het gegooide getal bepaalt welk gebouw wordt geactiveerd. De kleur van een geactiveerd gebouw bepaalt wanneer en door wie er wordt uitbetaald (geld van de bank ongeacht wie aan de beurt is, geld van de bank in jouw eigen beurt, geld van de actieve speler of geld van alle medespelers). Er zijn dus ook gebouwen die in de beurten van medespelers actief worden. Met jouw geld kun je aan het einde van jouw beurt één nieuw gebouw uit de voorraad kopen of één van jouw bezienswaardigheden activeren. Laatstgenoemden zijn niet alleen goed voor extra voordeeltjes, de speler die als eerste zijn vierde bezienswaardigheid activeert wint het spel.

Bij de aanschaf van deze eerste Nederlandse editie krijg je gratis een exclusieve mini-uitbreiding (5 exemplaren van een promokaart). Vraag ernaar bij je winkelier.


Meer informatie:



Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2014/10/19/machi-k ... krijgbaar/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2014, 19:11 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
Ben benieuwd naar de prijs. Op Spiel (zaterdag) heb ik de Duitse editie voor € 11,50 zien gaan. Vanwege uitbreidingen heb ik liever de Engelse versie, maar om ruim het dubbele af te tikken, vind ik weer wat veel van het goede.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2014, 19:15 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
RvdH83 schreef:
Ben benieuwd naar de prijs. Op Spiel (zaterdag) heb ik de Duitse editie voor € 11,50 zien gaan. Vanwege uitbreidingen heb ik liever de Engelse versie, maar om ruim het dubbele af te tikken, vind ik weer wat veel van het goede.


Afhankelijk van waar je deze wil kopen natuurlijk. Bij de webshop waar ik meestal mijn nieuwe spellen koop, staat de Engelse versie voor € 23,20 en de Nederlandse voor € 14,40.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2014, 19:28 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
maxitaxi777 schreef:
Afhankelijk van waar je deze wil kopen natuurlijk. Bij de webshop waar ik meestal mijn nieuwe spellen koop, staat de Engelse versie voor € 23,20 en de Nederlandse voor € 14,40.


Ik gok dat dat The GameFreak is? Ik koop daar ook weleens, maar meestal bij The Summoner, omdat ik dan geen verzendkosten heb (500m lopen).

Ik hoop stiekem dat de Engelse versie nog wat in prijs daalt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2014, 19:35 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
RvdH83 schreef:
maxitaxi777 schreef:
Afhankelijk van waar je deze wil kopen natuurlijk. Bij de webshop waar ik meestal mijn nieuwe spellen koop, staat de Engelse versie voor € 23,20 en de Nederlandse voor € 14,40.


Ik gok dat dat The GameFreak is? Ik koop daar ook weleens, maar meestal bij The Summoner, omdat ik dan geen verzendkosten heb (500m lopen).

Ik hoop stiekem dat de Engelse versie nog wat in prijs daalt.

Waarom zou je de Engelse willen, WGG gaat sowieso de eerste uitbreiding doen in het voorjaar van 2015.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2014, 19:52 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
Dierik schreef:
Waarom zou je de Engelse willen, WGG gaat sowieso de eerste uitbreiding doen in het voorjaar van 2015.


Omdat voor dit spel hetzelfde geldt als voor de meeste spellen met uitbreidingen: niet altijd alle uitbreidingen komen in het Nederlands uit. En dat is ook logisch, want de afzetmarkt is gewoon kleiner.

Nou hoef ik niet per se alle uitbreidingen van een spel, maar ik wil wel graag die mogelijkheid als ik het een topspel vind. Als een spel nou grotendeels taalonafhankelijk is (e.g. Carcassonne, Hoogspanning), dan maakt het me weinig uit, maar dat is bij Machi Koro niet het geval.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2014, 19:58 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
RvdH83 schreef:
maxitaxi777 schreef:
Afhankelijk van waar je deze wil kopen natuurlijk. Bij de webshop waar ik meestal mijn nieuwe spellen koop, staat de Engelse versie voor € 23,20 en de Nederlandse voor € 14,40.


Ik gok dat dat The GameFreak is? Ik koop daar ook weleens, maar meestal bij The Summoner, omdat ik dan geen verzendkosten heb (500m lopen).

Ik hoop stiekem dat de Engelse versie nog wat in prijs daalt.


Jeps! Datzelfde geldt voor mij bij TheGameFreak omdat ik in Rotterdam studeer en daarvandaan in een kwartiertje met de metro in Capelle zit :P.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2014, 20:04 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
RvdH83 schreef:
Dierik schreef:
Waarom zou je de Engelse willen, WGG gaat sowieso de eerste uitbreiding doen in het voorjaar van 2015.


Omdat voor dit spel hetzelfde geldt als voor de meeste spellen met uitbreidingen: niet altijd alle uitbreidingen komen in het Nederlands uit. En dat is ook logisch, want de afzetmarkt is gewoon kleiner.

Nou hoef ik niet per se alle uitbreidingen van een spel, maar ik wil wel graag die mogelijkheid als ik het een topspel vind. Als een spel nou grotendeels taalonafhankelijk is (e.g. Carcassonne, Hoogspanning), dan maakt het me weinig uit, maar dat is bij Machi Koro niet het geval.


Ik vind dat soms ook vervelend hoor, daarom twijfel ik nu ook over de Legenden van Andor. Ik wil eigenlijk weten of de toekomstige uitbreidingen naar alle waarschijnlijkheid ook in het Nederlands worden vertaald. Als het blijft bij het basisspel en het Sterrenschild in het Nederlands, ga ik liever voor de Engelse versie (waar meestal wel alle uitbreidingen voor uitgegeven worden).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2014, 20:12 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2651
Woonplaats: Etten-Leur
Waarom niet altijd voor Engels gaan? Vertalingen klinken soms zo suf in het Nederlands.

Zaken als:
Helm van de eeuwige duisternis
Neutronenschild
Etc.

Heb zelf liever Engels altijd.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2014, 20:34 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Edwin84 schreef:
Waarom niet altijd voor Engels gaan?


Omdat ik dan elk spel in mijn eentje zou moeten spelen :P.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2014, 21:38 
8. Mysterium (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Als ze het spel nu al uitleveren aan de winkels dan is het op Spellenspektakel natuurlijk geen primeur meer in mijn ogen. Tevens een beetje een gemiste kans om niet gelijk de 2 uitbreidingen mee te nemen. Zo groot zijn die 2 uitbreidingen niet. Ik had een beetje hoop dat er gelijk een deluxe versie in een doos uit zou komen inclusief de 2 uitbreidingen. Dat zou een primeur zijn om gelijk de uitbreidingen mee te nemen. Daarmee voorkom je ook het probleem dat potentiële klanten voor de Engelse versie kiezen als ze nog niet kunnen weten of alle uitbreidingen in het Nederlands uit gaan komen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2014, 05:40 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
WTULTC schreef:
Als ze het spel nu al uitleveren aan de winkels dan is het op Spellenspektakel natuurlijk geen primeur meer in mijn ogen. Tevens een beetje een gemiste kans om niet gelijk de 2 uitbreidingen mee te nemen. Zo groot zijn die 2 uitbreidingen niet. Ik had een beetje hoop dat er gelijk een deluxe versie in een doos uit zou komen inclusief de 2 uitbreidingen. Dat zou een primeur zijn om gelijk de uitbreidingen mee te nemen. Daarmee voorkom je ook het probleem dat potentiële klanten voor de Engelse versie kiezen als ze nog niet kunnen weten of alle uitbreidingen in het Nederlands uit gaan komen.


Daarom noemen ze zoiets vermoedelijk een beursprimeur. :wink: Beetje jammer deze vroege release. Snapt zo'n uitgever niet dat een beurs leuke primeurs goed kan gebruiken? (Of doelde Dierik laatst toch op een andere primeur?).

Ik begrijp goed waarom een uitgever niet meteen met uitbreidingen komt. Eerst maar eens zien hoe het aanslaat, hoe de voorbestellingen van de winkels zijn. Dat potentiële klanten voor de Engelse versie zouden kiezen lijkt me verder geen werkelijk probleem bij een familiespel als MK.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2014, 08:19 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
WTULTC schreef:
Ik vind dat soms ook vervelend hoor, daarom twijfel ik nu ook over de Legenden van Andor. Ik wil eigenlijk weten of de toekomstige uitbreidingen naar alle waarschijnlijkheid ook in het Nederlands worden vertaald. Als het blijft bij het basisspel en het Sterrenschild in het Nederlands, ga ik liever voor de Engelse versie (waar meestal wel alle uitbreidingen voor uitgegeven worden).


FFG support (helaas) Andor nauwelijks. Volgens mij zijn er nog geen Expansions vertaald.

MachI Koro zal hopelijk goed gaan verkopen voor WGG. Het lijkt me een licht en lollig spelletje. Hopelijk is het vertaalwerk niet matig, maar Starwars was om te huilen.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2014, 12:20 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Om jullie lekker te maken, hier alvast de doos van de eerste uitbreiding: :wink:

Bijlage:
De bijlage WGG_MachiKoro_Haven_Pac_RGB.jpg is niet langer beschikbaar.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2014, 12:24 
Party Animal

Berichten: 425
Woonplaats: Doetinchem
Dierik schreef:
Om jullie lekker te maken, hier alvast de doos van de eerste uitbreiding: :wink:

Bijlage:
WGG_MachiKoro_Haven_Pac_RGB.jpg


Is dat de uitbreiding die bij de eerste serie zit?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
106 berichten | Pagina 1 van 8 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 8  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - MACHI KORO is verkrijgbaar  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Tags

Bordspeler.nl, Machi Koro, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®