Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





18 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: White Goblin Games
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2005, 11:05 
Uitgever

Berichten: 50
White Goblin Games (http://www.whitegoblingames.nl) zal dit jaar voor het eerst op het Spellenspektakel zijn. De Nederlandse distributeur en uitgever zal de volgende 4 spellen demonstreren en verkopen (gelimiteerd!):

- Socks in the City (Guenter Cornett)
-Caylus (William Attia)
- Die Dolmengötter (Thomas Odenhoven)
- Bonobo Beach (Roland & Tobias Goslar)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2005, 20:23 
6. Puerto Rico (2002)
Avatar gebruiker

Berichten: 753
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Van Caylus wordt erg veel verwacht: de kritieken zijn lovend!
Er wordt zelfs beweerd dat het spel qua niveau vergelijkbaar is met Puerto Rico.

Bonobo Beach is een leuk spelletje voor tussendoor waarbij je de beste plekjes op een strand moet zien te veroveren door het plaatsen van ruitvormige kaartjes. Kijk ook eens op: http://www.spelmagazijn.nl/nl/spelmag/bonobo.html


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2005, 21:25 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 868
Woonplaats: Bollenstreek
Het grappige van bonobo beach is, dat het exact hetzelfde spel is als Cronberg. Alleen het thema is verandert (van strand naar oude stad). Jammer dat in Nederland maar één van deze twee broers verkocht gaat worden. Ik ben wel benieuwd of het spel verschillend aanvoelt, dankzij de verschillende thema's. Heeft iemand hier ervaring mee?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 sep 2005, 09:06 
Uitgever

Berichten: 251
Woonplaats: Oud-Beijerland
Caylus is inderdaad veelbelovend: het ziet er prachtig uit en ook de regels laten zich uitstekend weglezen. De opmerking gelimiteerd is echter wel sterk van toepassing: ik heb begrepen dat WGG 100 spellen te bieden heeft.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 sep 2005, 08:58 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 36
Woonplaats: Schiedam
Bonobo beach is een grappig snel spelletje wat je even tussendoor kan doen. Wil je even proefspelen tegen de computer dat kan je dit spelletje downloaden op de site van de uitgever:

http://www.kronberger-spiele.de/bonobo/bonobo_pc.html

Zelf prevereer ik toch de menselijke tegenstander

_________________
ECHTE MANNEN ETEN GEEN HONING,
DIE KAUWEN OP BIJEN


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 sep 2005, 11:24 
Uitgever

Berichten: 50
White Goblin Games zal ongeveer 100 spellen Caylus meenemen naar het Spellenspektakel voor de verkoop.

Natuurlijk beschikt de uitgever en distributeur over veel meer CAYLUS exemplaren en kan er zowel op de site www.whitegoblingames.nl gekocht worden alsook op de beurs gereserveerd worden als het spel uitverkocht is in die 3 dagen in Eindhoven.

info@whitegoblingames.nl
www.whitegoblingames.nl


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 sep 2005, 12:55 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Nekrataal schreef:
Natuurlijk beschikt de uitgever en distributeur over veel meer CAYLUS exemplaren en kan er zowel op de site www.whitegoblingames.nl gekocht worden alsook op de beurs gereserveerd worden als het spel uitverkocht is in die 3 dagen in Eindhoven.


OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOHHHHHHHHHHH! Dan ga ik rustig in Essen proberen en daarna wel zien. Ik moet trouwens toch bij de stand van Ystari zijn voor een demootje van 'Ys'; peut-être il me faut pratiquer mon français un peu :-).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 18 okt 2005, 13:56 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 365
Woonplaats: Zevenaar
francobollus schreef:
Caylus is inderdaad veelbelovend: het ziet er prachtig uit en ook de regels laten zich uitstekend weglezen. De opmerking gelimiteerd is echter wel sterk van toepassing: ik heb begrepen dat WGG 100 spellen te bieden heeft.


Regels laten zich niet makkelijk weglezen! Heb dan wel geen nederlandse versie maar kan redelijk duits lezen. Blijft echter moeilijk te vertalen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 18 okt 2005, 16:06 
Uitgever

Berichten: 50
Caylus is een fantastisch spel dat na iedere keer spelen alleen maar leuker wordt. In tegenstelling tot bepaalde andere spellen die je na een aantal keren gespeeld te hebben wel gezien hebt.

De regels zijn niet moeilijk, maar er zijn wel veel kleine regels. Het is een tactisch diepgaand spel dat je gelukkig eens een keer op heel veel verschillende manieren kan winnen.

Probeer CAYLUS dus gerust op het Spellenspektakel en bezoek de stand van WHITE GOBLIN GAMES (naast de stand van Ravensburger).

Wie CAYLUS in Eindhoven koopt ontvangt dus de full colour NL spelrtegels in de doos.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2005, 21:45 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Nekrataal schreef:
Probeer CAYLUS dus gerust op het Spellenspektakel en bezoek de stand van WHITE GOBLIN GAMES (naast de stand van Ravensburger).


Ik heb inmiddels twee potjes achter de kiezen en ben zeer onder de indruk. Het spelsysteem is in de kern toegankelijk, maar wordt pittig door de vele mogelijkheden van de verschillende gebouwen (veel manieren om je te ontwikkelen leiden tot lastige keuzes). Gelukkig zijn de gebouwen voorzien van handige pictogrammen, waardoor je na een paar speelrondes ploeteren vanzelf een goed zicht op de mogelijkheden krijgt. Om een lang verhaal kort te maken: liefhebbers van smaakvolle kost als Puerto Rico, El Grande & Co. kunnen dit spel volgens mij blind kopen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2005, 22:10 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
En daarbij sluit ik mij van harte aan---en dan heb ik nog niet eens een volledig spel gespeeld :oops: . Dat dit spel wervende recensies zal krijgen staat buiten kijf.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Beter dan Puerto Rico
BerichtGeplaatst: do 20 okt 2005, 20:13 
1. Call of Cthulhu: The Card Game (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 302
Woonplaats: Beverwijk
Heb het spel nu één keer gespeeld, maar voor mijn gevoel nu al veel beter dan Puerto Rico. Alle mogelijkheden die je hebt tijdens een beurt overweldigen je bijna en maakt het moeilijk om een keuze te maken. Dit klinkt misschien niet positief maar in mijn optiek is dit echt een positief punt.

Ook is het leuk dat je rekening moet houden met de volgorde van je werkers op het bord. Eén verkeerde inschatting en je hele strategie voor die beurt loopt de soep in.

Kopen, zou ik zeggen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 24 okt 2005, 15:46 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
darkman schreef:
Ook is het leuk dat je rekening moet houden met de volgorde van je werkers op het bord. Eén verkeerde inschatting en je hele strategie voor die beurt loopt de soep in.


Is "inschatten" wel de juiste term? De volgorde van de werkers is dermate evident, dat hier volgens mij weinig inschatten en strategie bij komt kijken. Lijkt me meer een gevalletje van al dan niet blunderen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 okt 2005, 16:46 
Uitgever

Berichten: 251
Woonplaats: Oud-Beijerland
We hebben Caylus het afgelopen weekend gespeeld en we hebben wat het inschatten betreft heel wat afgeblunderd! Maar dat heeft ons speelplezier niet verminderd.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 okt 2005, 18:52 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 202
Woonplaats: Apeldoorn
Mijn interesse na het lezen van dit draadje is ook gewekt en ga het zeker proberen te spelen op het spsp. Is er iemand die al iets kan zeggen of Caylus ook leuk is om met z'n 2-en te spelen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
18 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenspektakel  
 Feed - Onderwerp - White Goblin Games  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Spellenspektakel 2005, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®