Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 09 feb 2015, 17:59 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3718
Woonplaats: Amersfoort
Uitleg & Review van het spel "Caverna - The Cave Farmers", uitgegeven door 999 Games, door Nox' Spellenzolder.
Vragen, opmerkingen of verzoekjes, mail mij gerust.
1-7 Spelers
30-210 Minuten Speeltijd

* Wat zit er in de doos? - 01:11
* Opzetten v/h Spel - 03:10
* Speluitleg - 06:43
* Review - 22:41

In samenwerking met De Rode Pion.
Afbeelding

_________________
Bezoek ook mijn Website


Laatst bijgewerkt door Bastiaan_Nox op di 10 feb 2015, 14:51, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 feb 2015, 23:01 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Een paar opbouwende opmerkingen:

10:58 - Als je een stal op een bosveld bouwt, dan mag daar alleen één everzwijn in, geen ander dier.

12:52 (en 20:30) - Als twee ezels (of andere nutsdieren) op verschillende tegels op het bord staan (bijv. verschillende mijnen), dan kunnen ze wél voor nageslacht zorgen in de voortplantingsfase van de oogsttijd.

14:23 - Een robijn en een voedselwaarde is niet de enige manier om aan een rund te komen; een dwerg die een schild met kracht 10 draagt mag als beloning bij een expeditie ook voor een rund kiezen.

20:46 - Als je bij de voortplantingsfase in de oogsttijd geen ruimte hebt om nieuwe dieren onder te brengen op je tableau, dan mag je het pas verworven dier niet omzetten in voedselwaarde.

Grtz. William.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 10 feb 2015, 13:04 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3718
Woonplaats: Amersfoort
Hoi,
Bedankt voor de verbeteringen. Ik ga snel het filmpje aanpassen!

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 10 feb 2015, 19:04 
Jakkiebak!

Berichten: 63
Woonplaats: Hillegom
pleunie.william schreef:
Een paar opbouwende opmerkingen:

20:46 - Als je bij de voortplantingsfase in de oogsttijd geen ruimte hebt om nieuwe dieren onder te brengen op je tableau, dan mag je het pas verworven dier niet omzetten in voedselwaarde.

Grtz. William.


Hmmm... deze regel is mij ontgaan. Heb het spel ook niet zo lang, dus zal de handleiding er weer op na slaan. Dus toch weer zoeken om op andere manier aan voedsel te komen (maar die zijn er zat gelukkig). Trouwens, erg gaaf spel met gigantisch veel mogelijkheden. Heb nooit Agricola gespeeld dus ik ben nog zoekende. Mijn officiele eerste potje scoorde ik dan ook een dramatische score van 32. Dit mede doordat ik er niet echt aan toe kwam om mijn grot in te richten met handige kamers. Wat ik helaas wel wat minder vind, is dat het lastig zoeken is naar tegenstanders. Zodra ik de volle doos maar open doe, krabbelt iedereen terug. Leuk ook de eerste review in het Nederlands op youtube!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 10 feb 2015, 20:31 
Jakkiebak!

Berichten: 50
Woonplaats: 9100 Sint-Niklaas
Dag allen,

zelf heb ik overlaatst Agricola gekocht en reeds enkele keren gespeeld. Volgens mij (en mijn spel-vrienden) een topper! Ik heb al enkele van de filmpjes gezien en waardeer uw mening in verband met spellen, ben dus wel benieuwd om ook deze eens op tafel te krijgen ...


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Videoreviews en speluitleg  
 Feed - Onderwerp - Nox' Spellenzolder - Caverna "The Cave Farmers"  

Gebruikers die deze topic waarderen

Aras, BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

Caverna



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®