Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 19 feb 2015, 15:29 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3718
Woonplaats: Amersfoort
Uitleg & Review van de uitbreiding "De Haven" voor het spel "Machi Koro", uitgegeven door White Goblin Games, door Nox' Spellenzolder.
Vragen, opmerkingen of verzoekjes, mail mij gerust.
2-5 Spelers
30-40 Minuten Speeltijd

* Wat zit er in de doos? - 01:00
* Speluitleg - 02:21
* Review - 08:07

In samenwerking met White Goblin Games.
Afbeelding

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 apr 2015, 13:08 
Condottiƫrre

Berichten: 908
Wij hebben gisteren voor het eerst Machi Horo met de uitbreiding gespeeld en wij hebben toch een vraagje bij de kaart 'Tonijnvissersboot' De kkaart wordt geactiveerd van 12 tot 14.
De have geeft je de mogelijkheid om vanaf 10 je resultaat met 2 te verhogen. Dus speler X rolt een 10 en speler Y heeft de tonijnvissersboot. Speler X beslist om zijn resultaat te verhogen met, en heeft bijgevolg 12. Geldt die 12 ook voor speler Y, waardoor zijn tonijnvissersboot geactiveerd wordt, of geldt de verhoging enkel voor de actieve speler?

De reden waarom ik dit vraag is omdat ik deze kaart (tonijnvissersboot) 2 keer heb kunnen bemachtigen en daardoor maakten de tegenspelers geen schijn van kans meer. Het voelde een beetje overpowered aan...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 13 apr 2015, 13:58 
10. Pandemic Legacy: Season 1 (2015)

Berichten: 1437
Woonplaats: Woudenberg
eateasse schreef:
Wij hebben gisteren voor het eerst Machi Horo met de uitbreiding gespeeld en wij hebben toch een vraagje bij de kaart 'Tonijnvissersboot' De kkaart wordt geactiveerd van 12 tot 14.
De have geeft je de mogelijkheid om vanaf 10 je resultaat met 2 te verhogen. Dus speler X rolt een 10 en speler Y heeft de tonijnvissersboot. Speler X beslist om zijn resultaat te verhogen met, en heeft bijgevolg 12. Geldt die 12 ook voor speler Y, waardoor zijn tonijnvissersboot geactiveerd wordt, of geldt de verhoging enkel voor de actieve speler?

De reden waarom ik dit vraag is omdat ik deze kaart (tonijnvissersboot) 2 keer heb kunnen bemachtigen en daardoor maakten de tegenspelers geen schijn van kans meer. Het voelde een beetje overpowered aan...


De Haven biedt je de mogelijkheid om je resultaat, mits 10 of hoger, met 2 te verhogen. Dit resultaat zal inderdaad de tonijnvissersboot activeren voor eenieder die een of meer van deze kaarten bezit. Het verhoogde resultaat geldt voor de diverse kaarten, maar let op, om te bepalen hoeveel eenieder met een (of meer) tonijnvissersbo(o)t(en) in het bezit krijgt, wordt er nogmaals gegooid. Voor je tonijnvissersboot krijg je dus niet 12-14 munten, maar 2-12, afhankelijk van het resultaat van de tweede worp. Dus zo overpowered is deze dan ook weer niet. Het maakt wel, dat degene die gooit goed moet afwegen of hij zijn 10 of 11 worp wil verhogen, want daarmee kun je anderen enorm helpen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 apr 2015, 14:07 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
eateasse schreef:
Wij hebben gisteren voor het eerst Machi Horo met de uitbreiding gespeeld en wij hebben toch een vraagje bij de kaart 'Tonijnvissersboot' De kkaart wordt geactiveerd van 12 tot 14.
De have geeft je de mogelijkheid om vanaf 10 je resultaat met 2 te verhogen. Dus speler X rolt een 10 en speler Y heeft de tonijnvissersboot. Speler X beslist om zijn resultaat te verhogen met, en heeft bijgevolg 12. Geldt die 12 ook voor speler Y, waardoor zijn tonijnvissersboot geactiveerd wordt, of geldt de verhoging enkel voor de actieve speler?

De reden waarom ik dit vraag is omdat ik deze kaart (tonijnvissersboot) 2 keer heb kunnen bemachtigen en daardoor maakten de tegenspelers geen schijn van kans meer. Het voelde een beetje overpowered aan...


De verhoging van 10 naar 12 geldt voor iedereen, dus ook voor andermans Tonijnboot.

Zaak dus voor de tegenstanders om er voor te zorgen dat iemand geen 2 Tonijnboten krijgt, of niet te verhogen als het niet echt noodzakelijk is. :wink:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2015, 11:14 
Condottiƫrre

Berichten: 908
We hebben het gisteren nog eens gespeeld en we hebben gemerkt dat er toch een heel aantal counters in zitten. Dus misschien toch niet zo overpowerd. Best nog een paar keer op tafel leggen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Videoreviews en speluitleg  
 Feed - Onderwerp - Nox' Spellenzolder - Machi Koro "De Haven"  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Tags

Machi Koro: Haven



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®