Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2015, 17:14 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 932
Woonplaats: Utrecht


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2020, 13:21 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
gekocht vanwege de AI. Niet verder gekomen dan Beginner - compleet afgeslacht. Ben hier te dom voor, of de dobbelstenen wilden echt niet.
6:30 dat even wachten staat ook in de handleiding inderdaad. Maar als je ziet dat medespelers geen culture hebben kun je die overslaan.

STD spel.

Alle STD spellen gaan de collectie uit.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 19 dec 2020, 03:05 

Berichten: 756
Woonplaats: Utrecht - NL
Een STD spel? Geen idee waar dat op slaat. Nog nooit van die afkorting gehoord, eerlijk gezegd.

Persoonlijk ben ik ook niet geinteresseerd in "bullshit bingo" termen voor incrowd publiek, want preken voor eigen parochie vind ik zinloos, en termen gebruiken die voor buitenstaanders onverstaanbaar zijn schept alleen maar schijn autoriteit.

Als ik vanuit mijn eigen ervaring spreek vind ik Tiny Epic Galaxies nog steeds een van de beste spellen uit de "Tiny Epic" reeks qua interactie. Het spel heeft wel enigszins een stijle leercurve: het kan een paar potjes duren voordat je door hebt hoe het werkt. En wat ik prettig vind is dat de AI duidelijk niet is ontworpen als "hulpje om het spel uit te zoeken", zoals bij veel spellen met 1-persoons mogelijkheid, maar dat het een serieus alternatief is t.o.v. multiplayer games.

Dit spel doet het niet bij iedereen goed. Sommige bordspelers vinden het leuk, anderen totaal niet. Een factor daarin is het 'following' principe, waarbij elke actie die je doet voorafgegaan kan worden door een medespeler (mits voorzien van voldoende "culture") om precies dezelfde actie te doen. Dat maakt het spel naar mijn idee juist zo briljant: gaat iemand letten op wat jij doet, of probeer je te liften op andermans actie, of doe je juist de actie waar jij het meeste voordeel van hebt, en let je opwat de rest doet?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 19 dec 2020, 08:03 
10. El Capitán (0)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
STD is de Engelse afkorting voor SOA :eh:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 20 dec 2020, 00:39 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 932
Woonplaats: Utrecht
MikeBzonderpuntje schreef:
Dit spel doet het niet bij iedereen goed. Sommige bordspelers vinden het leuk, anderen totaal niet. Een factor daarin is het 'following' principe, waarbij elke actie die je doet voorafgegaan kan worden door een medespeler (mits voorzien van voldoende "culture") om precies dezelfde actie te doen. Dat maakt het spel naar mijn idee juist zo briljant: gaat iemand letten op wat jij doet, of probeer je te liften op andermans actie, of doe je juist de actie waar jij het meeste voordeel van hebt, en let je opwat de rest doet?


Haha, klopt.
Hoor regelmatig tijdens een spelleje: Oeps... als iemand iets na kan doen wat de actieve speler deed en die daar even niet aan gedacht had.

Ook voor mij qua spel de favoriet (maar inmiddels qua thema natuurlijk T.E.Dinosaurs)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 dec 2020, 19:47 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Ik volgde zo vaak mogelijk ook bij de AI, maar mijn dobbelstenen weigerden iets zinnigs te werpen.
STD staat voor Single Tiered Deck - ongeveer net zo ongewenst als een SOA.
Garantie voor slecht spel, en gelukkig kunnen dumpen op een ander. Good riddance.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Videoreviews en speluitleg  
 Feed - Onderwerp - De Spellenreporter - Tiny Epic Galaxies  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Tags

Tiny Epic Galaxies



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®