Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2015, 00:45 
Sojaboon

Berichten: 29
Woonplaats: Kalmthout
Hallo BSM-ers!
Ik zou graag Small World aanschaffen. Nu twijfel ik eigenlijk een beetje welke versie ik ga kopen. Enerzijds zou ik voor de NL versie willen gaan, maar als ik dan uitbreidingen wil kopen, heb ik enkel keuze uit Engelstalige uitbreidingen. Ik weet dat het enkel om de benaming van het ras/eigenschap gaat op de componenten, maar toch zou ik liever alle spelcomponenten in één taal hebben...
Dus tenzij iemand van jullie weet heeft dat ze de uitbreidingen gaan (her)uitgeven in het NL, vermoed ik dat het de ENG versie gaat worden... Of zijn er nog andere redenen waarom ik dit in het NL zou moeten kopen??


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2015, 01:15 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Als je ze echt graag in dezelfde taal wilt zou ik voor de veilige keuze gaan en dat is engels

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2015, 02:14 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 22
Woonplaats: Antwerpen
Ik heb het in het Nederlands, goed om met spelers te spelen die niet goed Engels kunnen, maar het limiteert enorm in de uitbreidingen. Dus dat moet je wel overwegen natuurlijk :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2015, 08:39 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
Ook voelen de Nederlandse vertalingen wat geforceerd aan
Klinkt gewoon niet zo goed als Engels.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2015, 10:06 
Omdat spelen moet!
Avatar gebruiker

Berichten: 816
Woonplaats: Kortenberg
Ik heb de Engelse versie en voor degenen die niet zo goed zijn in Engels heb ik een NL overzichtskaartje afgeprint. Want eens je de regels kent maakt die taal niet meer veel uit ...
Engels zou ik zeggen !

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2015, 17:50 
Sojaboon

Berichten: 29
Woonplaats: Kalmthout
Edwin84 schreef:
Ook voelen de Nederlandse vertalingen wat geforceerd aan
Klinkt gewoon niet zo goed als Engels.


Inderdaad, dat gevoel heb ik ook... Bijvoorbeeld Mounted/Berijden, Pillaging/Plunderingen en Ghouls/Lijkeneters.... ik vind het Engels een pak beter klinken eigenlijk :D


Ilse23 schreef:
Ik heb de Engelse versie en voor
degenen die niet zo goed zijn in Engels heb ik een NL overzichtskaartje afgeprint. Want eens je de regels kent maakt die taal niet meer veel uit ...
Engels zou ik zeggen !


Dat ik daar zelf niet op gekomen ben... Schitterend! Engels zal het worden! :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2015, 19:49 
Sojaboon

Berichten: 29
Woonplaats: Kalmthout
Nog even een bijkomend vraagje ivm de uitbreiding Tales and Legends. Aangezien de hoeveelheid tekst op de kaartjes, zou ik voor deze uitbreiding een uitzondering maken en deze in NL versie kopen...
Te doen? Of zijn er op de kaartjes echt veel verwijzingen naar de NL-talige benamingen van rassen/speciale eigenschappen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 10 nov 2015, 12:43 
Omdat spelen moet!
Avatar gebruiker

Berichten: 816
Woonplaats: Kortenberg
Vinne schreef:
Nog even een bijkomend vraagje ivm de uitbreiding Tales and Legends. Aangezien de hoeveelheid tekst op de kaartjes, zou ik voor deze uitbreiding een uitzondering maken en deze in NL versie kopen...
Te doen? Of zijn er op de kaartjes echt veel verwijzingen naar de NL-talige benamingen van rassen/speciale eigenschappen?


Ja er zijn wel verwijzingen, maar de namen staan dan toch gewoon op het NL overzichtskaartje ..
Maar alsnog, je kan hem gewoon in het EN aanschaffen en bij vragen de nodige uitleg verschaffen aan degenen die niet zo goed mee zijn?

Persoonlijk vind ik 2 talen door mekaar wel storend

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Small World Nederlandse of Engelse versie?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Days of Wonder, Small World



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®