Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2015, 13:05 
Stamhoofd

Berichten: 577
Woonplaats: Makkum
Wie heeft het spel San Marco? Vanavond gaan we het voor het eerst spelen nu las ik dat er een spelvariant is om het verbannen minder extreem te maken. Door het getal van de dobbelsteen te delen door twee en dan naar boven af te ronden.
Weet iemand hoe grillig het spel wordt door die verbanning? Ik heb niet zoveel zin om het spel eerst 10 x te spelen en dan te bepalen wat de beste regels zijn. Vooral om dat teveel geluk een aantal van mijn medespelers doet afhaken, vrees ik. Wie weet heeft iemand het spel al vaak gespeeld en kan uit ervaring vertalen of de 'verbanning' te extreem is en het beter is om met deze huisregel te spelen?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2015, 13:59 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
In mijn ervaring is het niet nodig de verbanning af te zwakken. Met name omdat in San Marco uiteindelijk aan alle kaarten een virtuele waarde wordt gehangen: als in jullie groep de verbanning als (te) sterk wordt gezien, zal/moet degene die de kaarten opdeelt ervoor zorgen dat er weinig andere nuttige kaarten en/of hoge strafkaarten bij zitten.

Bovendien: als je te hoog gooit kun je met de verbanning ook jezelf in de vingers snijden! Met de door jou genoemde variant verdwijnt dat gevaar grotendeels.

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2015, 14:09 
Stamhoofd

Berichten: 577
Woonplaats: Makkum
Ugur schreef:
In mijn ervaring is het niet nodig de verbanning af te zwakken. Met name omdat in San Marco uiteindelijk aan alle kaarten een virtuele waarde wordt gehangen: als in jullie groep de verbanning als (te) sterk wordt gezien, zal/moet degene die de kaarten opdeelt ervoor zorgen dat er weinig andere nuttige kaarten en/of hoge strafkaarten bij zitten.

Bovendien: als je te hoog gooit kun je met de verbanning ook jezelf in de vingers snijden! Met de door jou genoemde variant verdwijnt dat gevaar grotendeels.


Super thx :). Klinkt als een goede balans :) ik ben erg benieuwd naar het spel!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2015, 14:56 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Sowieso is house-rulen in mijn ogen zelden een goed plan, en als je dat dan toch wilt doen zou ik het spel gewoon eerst spelen in zijn 'bedoelde' vorm.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2015, 15:26 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Ugur schreef:
In mijn ervaring is het niet nodig de verbanning af te zwakken. Met name omdat in San Marco uiteindelijk aan alle kaarten een virtuele waarde wordt gehangen: als in jullie groep de verbanning als (te) sterk wordt gezien, zal/moet degene die de kaarten opdeelt ervoor zorgen dat er weinig andere nuttige kaarten en/of hoge strafkaarten bij zitten.

Bovendien: als je te hoog gooit kun je met de verbanning ook jezelf in de vingers snijden! Met de door jou genoemde variant verdwijnt dat gevaar grotendeels.

Dit. Volledig mee eens.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2015, 22:30 
9. King of New York (2014)

Berichten: 708
Woonplaats: Burcht (Antwerpen)
Gewoon houden zoals het is. Je kan nieuwe spelers er wel best op wijzen dat dit een sterke kaart kan zijn, zodat ze bij het verdelen geen bizarre kronkels maken. Je geeft me weer zin om dit spel nog eens uit te halen.

_________________
[img]https://www.bordspelmania.eu/images/bgg/Stefaan_Henderickx.png[/img]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - San Marco 'verbanning' te extreem of niet?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Tags

Ravensburger, San Marco



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®