Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





13 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 15 jan 2016, 18:02 
Bye bye man
Avatar gebruiker

Berichten: 364
Woonplaats: Harderwijk
Dag allemaal..
Ik ben begonnen aan het spelen van Brugge.
Nu loop ik helaas tegen een aantal dingen aan.

Ik speel het spel met 2 spelers en heb de run trough van Rahdo gezien en de handleiding goed gelezen.

De vragen waar ik mee zit:


- Heb je nu een handlimiet van 5 kaarten? Dus stel, je hebt 4 kaarten, mag je er dan maar 1 bij pakken in fase 1?
- Moet je een kaart met de 'infinity loop per ronde' als een actie activeren of activeert deze kaart zichzelf elke ronde?
- Het aantal kaarten is immens Bij een twee speler spel. Zo komt er echt nooit een einde aan het spel (ja, na 6 uur). Halveren jullie de stapel? Of spreek je een tijd af voor de eind telling?
- Het lijkt me haast voordelig als je de bruine plaag krijg. Je moet dan een kaart verwijderen, wat er voor zorgt dat dit huis weer vrij komt voor een nieuwe speler. Zo kan je gemakkelijk een 'one use' kaart verwijderen.


Er volgen nog vast meer vragen, hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Groeten en bij voorbaat dank!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 jan 2016, 18:12 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
- Je vult inderdaad elke keer aan tot vijf kaarten maar in je beurt speel je telkens vier kaarten uit, dus je houdt er eentje en krijgt vier nieuwe die je mag trekken van eender welke stapel (ook gemengd)

- Dikwijls worden kaarten geactiveerd door een meeple, maar sommige zijn inderdaad elke ronde weer actief

- Bij de start van het spel maak je vijf stapels kaarten van ongeveer dezelfde hoogte, per speler neem je één van deze stapels en dat zijn de kaarten waar je het mee moet doen. Met twee spelers speel je dus maar met 2/5 van het hele deck !!

- soms kan dat inderdaad voordelig zijn maar vergeet niet dat personen ook punten opleveren op het laatste van het spel en dat deze dikwijls doorslaggevend kunnen zijn !!

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 jan 2016, 19:26 
Bye bye man
Avatar gebruiker

Berichten: 364
Woonplaats: Harderwijk
dirk schreef:
- Je vult inderdaad elke keer aan tot vijf kaarten maar in je beurt speel je telkens vier kaarten uit, dus je houdt er eentje en krijgt vier nieuwe die je mag trekken van eender welke stapel (ook gemengd)

- Dikwijls worden kaarten geactiveerd door een meeple, maar sommige zijn inderdaad elke ronde weer actief

- Bij de start van het spel maak je vijf stapels kaarten van ongeveer dezelfde hoogte, per speler neem je één van deze stapels en dat zijn de kaarten waar je het mee moet doen. Met twee spelers speel je dus maar met 2/5 van het hele deck !!

- soms kan dat inderdaad voordelig zijn maar vergeet niet dat personen ook punten opleveren op het laatste van het spel en dat deze dikwijls doorslaggevend kunnen zijn !!


Bedankt voor de tips!

Ik ben net klaar. Ik heb alleen gewoon een potje met 2 spelers geoefend.. Net zoals Rahdo..
Haha, ik had dus niet 2/5e van de kaarten, was een lange zit.. Op een gegeven moment maar zelf de kaarten gehalveerd.
Het valt me vooral op dat je heel erg je best doet voor 4 extra punten voor bijvoorbeeld het langste kanaal (en dan moet de volgende weer +1).. Toch vind ik 4 punten mar erg weinig, ik merk dat je het meeste punten verdient met de kaarten die je legt..
Ook zie je heel snel iets over het hoofd.. Hebben anderen dit ook?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 16 jan 2016, 11:55 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Je kunt niet alles in Brugge, je moet keuzes maken waar je voor gaat en dat doe je best al in het begin van het spel. Persoonlijk vind ik Brugge met twee te geluksafhankelijk, ik speel deze liever met vier (of eventueel drie). De 'luck of the draw' kan hier met twee echt wel bepalend zijn. Ik heb zo eens een spel gehad waarbij ik continue zeer goede persoonskaarten trok welke eigenschappen me héél goed hielpen terwijl mijn medespeelster veel mindere kaarten trok en eigenlijk nooit kon winnen en steeds serieus achter de feiten aan liep. Dat maakte het voor mij een mindere spelbeleving aangezien de spanning er snel uit was.
Met vier spelers blijft er altijd wel spanning in maar zelfs dan kan het ook gebeuren dat je achter de feiten aanloopt.
Er komt natuurlijk ook nog wat dobbelgeluk bij kijken maar meestal is dat niet doorslaggevend.

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 16 jan 2016, 15:48 
Bye bye man
Avatar gebruiker

Berichten: 364
Woonplaats: Harderwijk
Herkenbaar!
Helaas heb ik weinig keus, aangezien ik haast alleen maar met z'n 2e speel. Ik vind het spel goed genoeg om het te houden. Ik heb me namelijk erg vermaakt met de kaarten en de vele keuzes die je hebt. Ik ben gek op veel keuzes in een spel, dit maakt het in mijn ogen erg strategisch. Veel keuzes, maar bij welke keuzes heb je uiteindelijk het meeste overwinningspunten aan het eind van het verhaal?!

Een topper! Bedankt voor de hulp!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 16 jan 2016, 15:50 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Graag gedaan, binnenkort zou White Goblin trouwens met de Nederlandse versie van de uitbreiding komen.
Iets om in het oog te houden !!

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2016, 11:55 
Bye bye man
Avatar gebruiker

Berichten: 364
Woonplaats: Harderwijk
dirk schreef:
Graag gedaan, binnenkort zou White Goblin trouwens met de Nederlandse versie van de uitbreiding komen.
Iets om in het oog te houden !!


AH oke!
Gaaf!
Ik heb nu de Engelse versie, ik weet niet of je dan wel met een NL uitbreiding kunt spelen?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2016, 12:07 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1495
Woonplaats: Beverwijk
Gemaskerde Muchacho schreef:
dirk schreef:
Graag gedaan, binnenkort zou White Goblin trouwens met de Nederlandse versie van de uitbreiding komen.
Iets om in het oog te houden !!


AH oke!
Gaaf!
Ik heb nu de Engelse versie, ik weet niet of je dan wel met een NL uitbreiding kunt spelen?

Nee, helaas. Op de achterkant van de kaarten staat de naam van het spel en die verschilt in verschillende talen. Je gaat de nieuwe kaarten dus herkennen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 04 mei 2016, 15:38 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Er is sinds kort een nieuwe uitgave van Brugge. Ik heb zelf nog een eerdere versie.
Zojuist Brugge: De Huisdieren aangeschaft en in de spelregels lees ik iets over dat een Waakhond geen huisdier is en er zitten 5 meerderheidsfiches bij.
Betekent dat dat de nieuwe versie voor vijf spelers is en dat er ook andere kaarten bijzitten?
Want ik ben nog nooit een Waakhond in mijn versie tegengekomen. :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 04 mei 2016, 15:48 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
De uitbreiding maakt het spel speelbaar met 5.
Wellicht zit daar ook die waakhond in. :wink:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 mei 2016, 16:27 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
rober schreef:
De uitbreiding maakt het spel speelbaar met 5.
Wellicht zit daar ook die waakhond in. :wink:

Welke uitbreiding bedoel je?
Ik dacht dat de tweede versie hetzelfde was als de eerste.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 04 mei 2016, 16:42 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Ha, het kwartje valt: City on the Zwin.
Komt deze ook uit bij WGG?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 04 mei 2016, 18:41 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Die staat wel in de planning.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
13 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Spelregel vragen over Brugge  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Tags

Brugge, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®