Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Welke Versie Pandemic
BerichtGeplaatst: vr 05 feb 2016, 12:51 
Joker

Berichten: 9
Hallo,

Ik vroeg mij af of iemand mij een antwoord kan geven.
Ik ben razend benieuwd naar Pandemic/Pandemie het lijkt me een uitstekend spel, maar nu komt het, Welke versie moet ik hebben ik weet dat ik voor de 2e versie ga maarrrrr moet ik nou voor de nederlandse of voor de engelse versie gaan?

Het schijnt namelijk dat de nederlandse versie heel erg slecht vertaald is?

bedankt


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 05 feb 2016, 22:42 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 147
Woonplaats: Deerlijk
Die slechte vertaling waar jij het over hebt, gaat volgens mij over Pandemic Legacy. Dit is in weze een volledig ander spel dan de gewone Pandemie. Bij Pandemie zelf heb ik geen weet van een slechte vertaling.

Als je de gewone Pandemie wil kopen, raad ik je aan de NL editie van Z-Man te kopen. Die vind ik persoonlijk mooier vormgegeven dan de oudere versie van White Goblin Games.

Bij de engelse editie heb je wel meer uitbreidingsmogelijkheden denk ik.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 05 feb 2016, 23:35 
Stamhoofd

Berichten: 578
Woonplaats: Makkum
Hoi,

Ik vind dat een erg lastige keuze. Ik vind de oude versie van Pandemie mooier. Groter bord en hout. Heeft sowieso een tekenstijl tegenover een videogame stijl.
Wil je veel uitbreidingen spelen is de Engelse nieuwe versie het beste. Alle uitbreidingen die voor Pandemic uitgekomen zijn 'On the brink, 'In the lab' en 'State of emergency' zijn hiermee te spelen.
Verder is er ook nog een dobbelspel 'Pandemic the Cure' schijnt ook goed te zijn en vlot te spelen.
Er is ook nog een standalone game 'Pandemic Contagion' hier speel je de ziektes i.p.v. de genezers. Scoort over het algemeen wat minder, maar heb hem zelf niet gespeeld.

Tenslotte heb je een verhaallijn van Pandemie. Pandemie Legacy hier speel je Pandemie alleen zit er een verhaal in verweven. Scoort enorm goed, maar is vrij duur en na 12-24 keer spelen uitgespeeld. De Nederlandse vertaling hiervan heeft veel spelfouten. Vandaar dat mensen de Engelse aanraden.

Veel succes met kiezen! :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 06 feb 2016, 00:36 
Joker

Berichten: 9
Hmm oke dus het gaat over een andere versie van Pandemic.
En voor de engelse versie zijn er meer uitbreidingen.

Ik neem aan dat die uitbreidingen er ook wel gaan komen in het nederlands?

Duidelijk ik ga het bordspel halen en idd even kiezen tussen de 1e druk of de 2e druk en engels tegen over nederlands!

Dankje!!!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 06 feb 2016, 21:44 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
In de 1e druk pandemie in het Nederlands zat ook een giga vertaalfout (eer een ongelukkige beschrijving), maar die versie zul je nergens gaan vinden hoor.

Er zijn ook nog reprints met de houten blokken uitgekomen zonder die vertaalfout.

Toch zou ik voor de nieuwe versie gaan. De kleinere plastic blokjes passen beter op het bord, en je krijgt 3 extra karakters. Dit geeft toch wat meer herspeelbaarheid mogelijkheden. 1 uitbreiding is trouwens in het Nederlands beschikbaar, en je kan perfect de Engelstalige uitbreidingen mixen met het Nederlandse basisspel/ uitbreiding.

Je kan zelfs uitbreidingen gebruiken met Pandemic legacy als je het spel gebruikt om er gewone pandemie mee te spelen. Enige verschil is dat je in legacy slechts 5 karakters hebt om uit te kiezen en er kleine verschillen zijn op de wereldkaart.

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 09 feb 2016, 14:22 
Joker

Berichten: 9
Kreeg een mailtje van Bergsala Enigma Benelux BV

Hierbij de reactie van hun,

Citaat:
Beste
Helaas zijn er in de Nederlandse uitgave van Pandemic Legacy enkele vertaalfouten geconstateerd. Momenteel is het spel in reprint en er volgt dus snel een nieuwe, correct versie.
Het basisspel Pandemic is momenteel ook in reprint.


Weten we dat ook weer!
Helaas de nederlandse versie al gekocht dus de reporint van het basis spel niet voor mij weg gelegd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Welke Versie Pandemic  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Tags

Pandemic



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®