Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



17 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Escape Room: The Game
BerichtGeplaatst: do 18 aug 2016, 11:25 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
De populaire escape rooms krijgen een Nederlandstalige bordspelvariant! Nadat Kosmos eerder al de Exit-serie aankondigde (zie hier), komt Identity Games met Escape Room: The Game.

Citaat:
Spellenuitgever Identity Games uit Rotterdam presenteert Escape Room: The Game, ’s werelds eerste variant voor thuis op de populaire real-life gamebeleving. Het spel is genomineerd voor speelgoed van het jaar 2016. Deze herfst kunnen Nederlandse liefhebbers de spanning van een echte escape room ook thuis beleven.

Net als in een real-life escape room draait het in Escape Room: The Game om het oplossen van breinbrekende puzzels in een race tegen de klok. In 60 minuten tijd gaan jullie de uitdaging aan om één van de vier verschillende escape rooms op te lossen. Door samen verbanden te leggen tussen de op het eerste oog willekeurige aanwijzingen, moeten er binnen de tijd drie codes ontcijferd worden. Gedurende het spel worden er hints gegeven om jullie op weg te helpen. De tijd van de Chrono Decoder tikt door en daarmee loopt de spanning verder op. Escape Room The Game bevat vier verschillende escape rooms die in moeilijkheidsgraad oplopen: ‘Prison Break’, ‘Virus’, ‘Nuclear Countdown’ en ‘Temple of the Aztec’.





Meer informatie: http://www.escaperoomthegame.com/

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 18 aug 2016, 12:07 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Als je de 4 puzzels hebt opgelost of als je de antwoorden kent, is het spel dus niet meer speelbaar?

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 19 aug 2016, 10:35 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Ik speelde vorige maand deze
http://boardgamegeek.com/boardgame/193560/escape-room-mystery-stargazers-manor

Ok, we waren allemaal doorwinterde spelers en we deden allemaal al escape rooms, maar we vonden hem qua niveau maar tot aan de enkels komen.Let op, de opzet was leuk en de manier voor de puzzels is soms ook leuk gevonden. Maar het zijn soms zo van die puzzels: " je ziet het of je ziet het niet" We speelden het op ongeveer 1/3 van de voorziene speeltijd.
En het was een "one shot one kill". Zelfs als je me dat spel binnen 3 jaar weer laat spelen zal ik nog vele dingen weten. Dus er is quasi geen herspeelbaarheid. Maar heb je de kans om het eens te spelen of om van iemand over te nemen, dan heb je wel enkele leuke momenten

Ik neem aan dat het met dit spel ook zo zal zijn

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 19 aug 2016, 17:48 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Zulke spellen zullen misschien een berg nieuwe cases krijgen bij succes?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2016, 12:53 
Stamhoofd

Berichten: 578
Woonplaats: Makkum
Weet iemand hoe moeilijk Escape Room: the Game is? Lijkt me heel gaaf om te spelen, maar in de familie hebben we erg goede puzzelaars. (Die een echte moeilijke escape room, ruim in de tijd gehaald hebben.) Dus is het een beetje van niveau? Thx :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2016, 21:21 
Jakkiebak!

Berichten: 55
Woonplaats: Tielt (BE)
Wij hebben ondertussen de eerste 2 scenario`s gedaan.
Beiden ongeveer zelfde niveau (wordt ook zo aangegeven door auteurs).

Bij het 1e (prison break) hebben we telkens de tips gelezen op de aangegeven tijdstippen.
Achteraf gezien vond ik dit wel spijtig. Het ging te doen geweest zijn zonder de tips (die soms gewoon het antwoord van een raadsel geven).
Eindelijk was dit perfect op ons niveau. We hebben wel geen ervaring met Escape rooms. We zijn wel graag bezig met raadsels.
We waren met 4 spelers.

Bij het 2e (virus alarm) hebben we de tips niet gebruikt en waren we 3 minuten te laat met het antwoord. We waren wel maar met 2 spelers, wat het toch wat lastiger maakt.

Beide scenario´s vond ik erg leuk!

Ik verkies trouwens 2 spelers boven 4. Op die manier heb je de kans om alle tips te bekijken voor er iemand al het antwoord gevonden heeft. Ik denk dat we de volgende 2 ook gewoon met ons tweetjes gaan spelen. Misschien minder sociaal, maar het gevoel om het echt zelf te doen, is met 2 gewoon groter.

Scenario 3 en 4 zijn trouwens een stukje moeilijker volgens de auteurs.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2016, 22:46 
Stamhoofd

Berichten: 578
Woonplaats: Makkum
animal82 schreef:
Wij hebben ondertussen de eerste 2 scenario`s gedaan.
Beiden ongeveer zelfde niveau (wordt ook zo aangegeven door auteurs).

Bij het 1e (prison break) hebben we telkens de tips gelezen op de aangegeven tijdstippen.
Achteraf gezien vond ik dit wel spijtig. Het ging te doen geweest zijn zonder de tips (die soms gewoon het antwoord van een raadsel geven).
Eindelijk was dit perfect op ons niveau. We hebben wel geen ervaring met Escape rooms. We zijn wel graag bezig met raadsels.
We waren met 4 spelers.

Bij het 2e (virus alarm) hebben we de tips niet gebruikt en waren we 3 minuten te laat met het antwoord. We waren wel maar met 2 spelers, wat het toch wat lastiger maakt.

Beide scenario´s vond ik erg leuk!

Ik verkies trouwens 2 spelers boven 4. Op die manier heb je de kans om alle tips te bekijken voor er iemand al het antwoord gevonden heeft. Ik denk dat we de volgende 2 ook gewoon met ons tweetjes gaan spelen. Misschien minder sociaal, maar het gevoel om het echt zelf te doen, is met 2 gewoon groter.

Scenario 3 en 4 zijn trouwens een stukje moeilijker volgens de auteurs.


Thx! Klinkt goed! :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 22 maart 2017, 13:23 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Is dit ook met 6 te spelen?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 22 maart 2017, 13:27 
Omdat spelen moet!
Avatar gebruiker

Berichten: 816
Woonplaats: Kortenberg
Je kan dat doen, maar persoonlijk vind ik 5 spelers al te veel.
Er is maar een bepaalde hoeveelheid informatie beschikbaar waar de spelers kunnen doorneuzen. Hoe meer spelers er zijn hoe vaker iemand niets zal kunnen bijdragen en moeten wachten op een document of doosje of eender wat om door te nemen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 22 maart 2017, 14:02 
kooiker

Berichten: 707
Wij hebben het met 3 spelers gespeeld en dat vonden we een perfect aantal. Wij vonden het heel leuk, en als je het probeert zonder de aanwijzingen is het behoorlijk pittig.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 22 maart 2017, 14:21 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Ilse23 schreef:
Je kan dat doen, maar persoonlijk vind ik 5 spelers al te veel.
Er is maar een bepaalde hoeveelheid informatie beschikbaar waar de spelers kunnen doorneuzen. Hoe meer spelers er zijn hoe vaker iemand niets zal kunnen bijdragen en moeten wachten op een document of doosje of eender wat om door te nemen.

Thnx

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 22 maart 2017, 18:08 
Regenmaker

Berichten: 257
Woonplaats: Wichelen, Belgie
Dit weekend heb ik de eerste case gespeeld (Prison Break).

We waren met 4, en hebben enkel de eerste tip gelezen. Nadien geen gebruik gemaakt van de tips. Uiteindelijk met nog 12 min op de klok het tot een goed einde gebracht.

Was wel leuk om te doen, maar inderdaad doordat het materiaal vrij klein is, is het moeilijk om iedereen evenveel te laten meegenieten :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2017, 00:05 
8. Keyflower (2012)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Iemand de 4e kamer (Azteken) al gespeeld?

Zonee: onderstaande spoiler niet openen!

Zoja:
Kan het zijn dat er in deel 2 een fout zit? Het lijkt ons dat de stappen van de walktrough niet helemaal overeenkomen met het uiteindelijke antwoord van deel 2? Het lijkt ons tevens vreemd moest er een fout inzitten, daarom dat ik eens wil horen of nog mensen dit ervaren hebben? Specifiek: als wij de juiste stappen volgen, liggen ons bolletjes/puntjes anders dan in bijv de tip. En ook: ze gebruiken de sleutels van de binnencirkel eerst en nadien richting de buitencirkel terwijl er volgens ons staat dat je van buiten naar binnen moet werken? Ik ben benieuwd naar jullie antwoord/gouden tip :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 13 jul 2017, 14:56 
1. Terra Mystica (2012)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Niemand? :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 13 jul 2017, 19:13 
1. Legendary: A Marvel Deck Building Game (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Binnenkort! Heb nu de eerste 3 er op zitten, dus deze is 'next in line' ;-)


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
17 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Escape Room: The Game  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Tags

Escape Room: The Game, Identity Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®