Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





19 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2016, 10:24 
Jakkiebak!

Berichten: 64
Welk van de 2 is het best als opwarmer van een spellenavond?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2016, 10:29 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Opwarmer ??

Opwarmen tot een zwaar spel ?
Hier doen we dat meestal andersom... eerst het zware/lange/hoofd spel waarna evt een lichtere filler word gekozen.

Persoonlijk vind ik King of Tokyo vele malen leuker dan TTR.
KoT duurt ook wat korter... is meer filler of opwarmer en TTR is gewoon een goed gezinspel van ruim 1 uur (incl opzet en opruim tijden).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2016, 10:46 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
King of Tokyo is een betere opwarmer.

Het spel is een stuk korter dan Ticket to Ride.

Beide spellen zijn wel totaal verschillend en vallen bij verschillende doelgroepen in de smaak.

Persoonlijk denk ik bij een opwarmer aan een spel van maximaal 15-20 minuten. Een klein kaartspel zoals Sushi Go lijkt me een betere opwarmer.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2016, 11:28 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Met de juiste mensen is KoT een geweldig spel. Je moet een beetje je tegenspeler een rotzak vinden en gaarne willen afmaken, je moet er van houden om bondjes te maken, maar ook net zo hard te verbreken. Uiteindelijk gaat het er om wie King ot Hill wordt, ten koste van alles en iedereen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2016, 11:35 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Wil je iets serieus wat iedereen leuk vindt? Kies dan zeker voor TTR; dat is een heel goed instapspel voor een spellenavond. Wil je een beetje dobbelen en elkaar 'meppen', ga dan voor KoT. Realiseer je dat wellicht niet iedereen dat leuk vindt. Ik vond het zelf wel een aardig spel, maar speel toch liever iets met meer uitdaging; KoT blijft tenslotte een soort veredeld Yahtzee. Sushi Go (eerder hier genoemd) is trouwens ook een perfecte opwarmer! Dat is naar mijn mening een beetje 7 Wonders Light, wat ook maakt dat iedereen mee kan spelen en het is zeer snel uitgelegd.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2016, 12:47 
Matroos

Berichten: 44
Als opwarmer is KoT uitermate geschikt en heeft bij ons de voorkeur boven TTR, mede doordat TTR langer duurt dan KoT.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2016, 13:05 
Veenboer

Berichten: 170
Woonplaats: Utrecht
maartend schreef:
Met de juiste mensen is KoT een geweldig spel. Je moet een beetje je tegenspeler een rotzak vinden en gaarne willen afmaken, je moet er van houden om bondjes te maken, maar ook net zo hard te verbreken. Uiteindelijk gaat het er om wie King ot Hill wordt, ten koste van alles en iedereen.

Mee eens, heel erg leuk spel wat vrij vlot weg speelt.

Niet iedereen zal het een even tof spel vinden echter duurt het over het algemeen ook niet zo lang waardoor de meeste mensen een potje of twee wel leuk vinden.

TTR is ook een erg goed spel en voornamelijk omdat het een erg goede middenmotor is. De meeste mensen vinden het een erg leuk spel of zullen dat gaan vinden. De regels zijn kort en beknopt uit te leggen en iedereen kan winnen, het duurt alleen een stuk langer dan KoT :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2016, 14:24 
Jakkiebak!

Berichten: 64
Hmmm, moeilijke keuze aangezien het 2 goede spellen lijken, zowel voor veelspelers als voor mensen die maar af en toe eens een spel spelen.

Een vriend van mij stopt met zijn spellenwebsite, en verkoopt tegen lage prijzen. Vandaar dat ik een aantal keuze's moet maken... :-)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2016, 14:25 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Peter1982 schreef:
Hmmm, moeilijke keuze aangezien het 2 goede spellen lijken, zowel voor veelspelers als voor mensen die maar af en toe eens een spel spelen.

Een vriend van mij stopt met zijn spellenwebsite, en verkoopt tegen lage prijzen. Vandaar dat ik een aantal keuze's moet maken... :-)

Neem ze dan allebei :); dan kun je het niet fout doen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2016, 18:12 
10. Pandemic Legacy: Season 1 (2015)

Berichten: 1441
Woonplaats: Woudenberg
Ja lijkt mij ook. Het zijn totaal verschillende spellen die prima naast elkaar kunnen bestaan.
Als je dan toch moet kiezen dan zou ik gaan voor TTR. KoT zal zeker niet iedereen aanspreken terwijl TTR juist een heel breed publiek aanspreekt. Alleen, TTR is geen filler. Dus als dat voor jou het criterium is, dan is KoT de beste keuze, maar dan zijn er voldoende (betere) alternatieven.

Waarom alleen deze twee?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2016, 18:15 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Twee totaal verschillende spellen. De een filler/tussendoortje/opstarter/afsluiter. En de ander gewoon een echt spel. Ik ben geen fan van KoT. Als echt moet doe ik wel 1 potje mee. Maar ik speel veel liever TTR.

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2016, 19:06 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
En zo heb ik totaal nix met TTR.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2016, 19:24 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
maartend schreef:
En zo heb ik totaal nix met TTR.


Nee inderdaad. Ticket to Ride is een van de weinige games waar ik echt een hekel aan heb. Ik houd gewoon niet zo van light/medium weight euros (Stone age, Catan).. en heb ook nog ns een hekel aan treinen.

Kot vind ik een prima game, die ik echter volledig moe ben. Je zou misschien ook Cash n Guns 2 kunnen overwegen?

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2016, 19:28 
Jakkiebak!

Berichten: 64
Welke opties stel je dan nog voor? :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2016, 19:37 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
Als het als opwarmer moet dienen zou ik het alvast bij een simpel spel houden en onder een half uur blijven. Ben je met meerdere spelers dan zijn o.a. cash n guns, captain sonar, augustus, regenwormen, 1nacht weerwolven en king of tokyo goeie opties. Bij een iets kleinere groep kan je o.a. sushi go, splendor, o mijn goederen en kingdomino overwegen.

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
19 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - King of Tokyo of Ticket to ride?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

King of Tokyo, Ticket to Ride



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®