Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




1 bericht | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 22 mei 2017, 21:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
AfbeeldingDe Jury Spiel des Jahres heeft vanmorgen de genomineerde spellen bekendgemaakt, waaruit de drie Duitse Spiele des Jahres van 2017 worden gekozen. Het Spiel des Jahres is commercieel gezien de belangrijkste spellenprijs ter wereld. De jury reikt drie hoofdprijzen uit. Het beste familiespel wordt op maandag 17 juli in Berlijn uitgeroepen tot Spiel des Jahres. Het beste expertspel wordt op dezelfde dag verheven tot Kennerspiel des Jahres. Het beste kinderspel wordt op maandag 19 juni in Hamburg uitgeroepen tot Kinderspiel des Jahres.

De genomineerden voor het Spiel des Jahres 2017 zijn:

  • KINGDOMINO van Bruno Cathala (uitgever: Pegasus Spiele)
  • MAGIC MAZE van Kasper Lapp (uitgever: Sit Down! / Pegasus Spiele)
  • WETTLAUF NACH EL DORADO van Reiner Knizia (uitgever: Ravensburger)
Op de Empfehlungsliste staan dit jaar zeven aanbevolen familiespellen: DEJA-VU, Dodelido, Fabelsaft, Klask, Shiftago, Tempel des Schreckens en Word Slam.

De genomineerden voor het Kennerspiel des Jahres 2017 zijn:

  • EXIT – DAS SPIEL van Inka en Markus Brand (uitgever: Kosmos, binnenkort 999 Games)
  • RÄUBER DER NORDSEE van Shem Philips (uitgever: Schwerkraft)
  • TERRAFORMING MARS van Jacob Fryxelius (uitgever: Schwerkraft)
Op de Empfehlungsliste worden dit jaar vier spellen aanbevolen: Captain Sonar, Great Western Trail, Das Grimoire des Wahnsinns en Les Poilus.

De genomineerden voor het Kinderspiel des Jahres 2017 zijn:

  • CAPTAIN SILVER van Wolfgang Dirscherl en Manfred Reindl (uitgever: Queen Games)
  • DER MYSTERIÖSE WALD van Carlo A. Rossi (uitgever: Iello, distributie: HUCH! & friends)
  • ICE COOL van Brian Gomez (uitgever: Amigo)
Op de Empfehlungsliste staan zeven aanbevolen kinderspellen: Glupschgeister, Kikeribumm, Kleiner Vogel, großer Hunger, Kullerhexe, Sleeping Queens, Verfuxt! en Zauberei hoch drei.

Op de website van de Spiel des Jahres jury vind je een toelichting van juryvoorzitter Tom Felber.

Mijn commentaar:

De drie genomineerden voor de rode pion heb ik de afgelopen weken toevallig meerdere keren gespeeld. Ik gaf ze stuk voor stuk een goede kans op een nominatie. Nu we deze hobbel hebben genomen, wordt het tijd om kleur te bekennen en een favoriet te noemen. Dat is wat mij betreft Magic Maze. Aan dit speelplezier kunnen de op zich leuke Dominokloon en Knizia’s racespel met een deck building motor niet tippen. Van de drie grijze kanshebbers heb ik alleen Terraforming Mars gespeeld. Best een lekkere veelspelertitel, maar de hype heeft mij niet gek gemaakt. Ik had hier liever Great Western Trail gezien. Tussen de genomineerde kinderspellen zit dit jaar zowaar een spel dat ik vaak en met veel plezier heb gespeeld. Geef de blauwe pion maar aan Ice Cool.

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2017/05/22/spiel-d ... ominaties/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
1 bericht | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - Spiel des Jahres 2017: nominaties  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

Bordspeler.nl, Captain Silver, El Dorado, Exit, Kingdomino, Magic Maze, Mysterious Forest, Raiders of the North Sea, Spiel des Jahres 2017, Terraforming Mars, nominaties, spellenprijs



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®