Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2017, 17:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
Afbeelding In de jaren rond de eeuwwisseling was 999 Games de pionier van de Nederlandstalige spellenscène. Op een ‘cowboy-achtige’ manier gaven ze zo’n beetje alles uit wat er in Duitsland voorbij vloog. Inmiddels heeft 999 Games zich ontwikkeld tot een professionele speler, die zich hoofdzakelijk richt op kinder- en familiespellen, maar zijn roots niet vergeet door een kleine hoeveelheid experttitels in de catalogus te houden. De avontuurlijke cowboyrol ligt tegenwoordig meer bij White Goblin Games, die enthousiast, en op het eerste gezicht niet gehinderd door doelgroepstrategieën, van alles en nog wat op de markt brengt. Dit jaar hebben ze heel veel nieuws te bieden, zowel licentietitels als eigen producties. Een van deze licentietitels is de nieuwe versie van Torres, de Kramer & Kiesling topper die in 2000 tot Spiel des Jahres werd gekroond. Dit spel wordt volgende week uitgebracht. Grappig genoeg stond de eerste editie van Torres ooit in de catalogus van 999 Games, maar tot een daadwerkelijke uitgave is het nooit gekomen.

Afbeelding

Op het speelbord van 8 x 8 velden wordt gestart met acht kleine kasteeltjes, die elk uit één plastic toren bestaan. Iedere speler claimt er één met een ridder in zijn kleur, de neutrale koning start ook op een vrije toren. Deze torentjes groeien in de loop van het spel in de breedte en de hoogte uit tot grote kastelen, waarop de spelers met hun ridders in drie puntentellingen zoveel mogelijk winstpunten proberen te verdienen. De hoeveelheid punten wordt bepaald door het product van de hoogte en het grondoppervlakte van een kasteel. Het spel duurt drie fases, waarin iedere speler een paar keer aan de beurt komt. In jouw beurt besteed je vijf actiepunten aan het vergroten van kastelen, het inzetten en verplaatsen van ridders en het kopen van krachtige actiekaarten. Het spel bevat ook nog een meestervariant, waarin de kleine geluksfactor helemaal om zeep wordt geholpen.

Torres is geschikt voor 2-4 spelers vanaf tien jaar en heeft een speelduur van ongeveer 60 minuten.

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2017/09/03/de-nede ... ge-torres/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2017, 12:49 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
In augustus meldde White Goblin Games dat dit spel op 5 september zou verschijnen. Ik heb nog niets van een daadwerkelijke release gezien of gehoord. Heeft iemand actuele informatie?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2017, 13:20 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Weet dat het spel in het magazijn staat of het ook al aan winkels wordt uitgeleverd geen idee.

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2017, 14:37 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Ik weet niet of ik dit mag zeggen :oops:
Het staat al op BGG dat WGG hem uitgeeft en ja, hij is al in het magazijn in NL.
Wanneer de winkels hem te koop gaan aanbieden heb ik geen idee van.

Wel kan ik al bevestigen dat spellenclub Spellen aan den Rijn (in Alphen aan den Rijn) op zondag 1 oktober een sneak preview kan gaan geven met Montana en Bali.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2017, 15:16 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Bridget schreef:
Ik weet niet of ik dit mag zeggen :oops:


Volgens mij maak je het onnodig moeilijk. :lol:

White Goblin Games heeft op 14 augustus immers zelf via Twitter gemeld dat Torres op dinsdag 5 september in de winkels zou liggen. Ik heb de indruk dat het spel nog niet is uitgeleverd. Bij de Goblins is het nu ook stil over Torres, terwijl ze normaal de ene na de andere tweet uitpersen bij een nieuwe release. Vandaar de - naar ik had verwacht simpele - vraag.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - De Nederlandstalige Torres  

Gebruikers die deze topic waarderen

Bart, Erwin

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

Bordspeler.nl, Michael Kiesling, Spiel des Jahres 2000, Torres, White Goblin Games, Wolfgang Kramer



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®