Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




22 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2017, 23:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
De jury van Spiel Portugal heeft vanavond de winnaar van de Portugese spellenprijs Jogo do Ano 2017 bekendgemaakt. De verkiezing is dit jaar voor de elfde keer gehouden. Het Jogo do Ano 2017 is het bordspel Great Western Trail van Alexander Pfister. Dit spel wordt in Duitsland uitgegeven door Eggertspiele, in Nederland door 999 Games. Alexander Pfister en Eggertspiele vallen voor het tweede jaar op rij in de prijzen, vorig jaar wonnen ze deze prijs met Mombasa. De andere genomineerden waren Scythe, Terraforming Mars, Tramways en Yokohama.

Afbeelding

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2017/10/04/great-w ... -ano-2017/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 05 okt 2017, 12:43 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 184
Woonplaats: BE - Boutersem
Van de twee spellen van de shortlist die ik al gespeeld heb (naast Terraforming Mars), vind ik deze inderdaad de beste. Goede keuze.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2017, 16:13 
7. Race for the Galaxy (2007)

Berichten: 1437
Woonplaats: Woudenberg
Heb GWT en TM beiden maar een keer gespeeld, maar TM beviel mij beter. Scythe vind ik echter nog een stuk beter dan deze twee. Tramways en Yokohama moet ik nog spelen.

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door DeKerstman op vr 06 okt 2017, 18:26, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2017, 16:24 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Goed bezig die Pfister :thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2017, 12:49 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
een aantal potjes van een afstand bekeken, bord zag er druk maar saai uit, en na een aantal games bij onze tafel waren ze nog steeds bezig, kortom duurt mij veels te lang + nodigt niet uit tot uitproberen.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2017, 13:21 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
kosterix schreef:
een aantal potjes van een afstand bekeken, bord zag er druk maar saai uit, en na een aantal games bij onze tafel waren ze nog steeds bezig, kortom duurt mij veels te lang + nodigt niet uit tot uitproberen.

Jammer als je het geen enkele kans zou geven. Eén van de beste spellen mijns inziens :).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2017, 14:51 
tekst en tekeningen
Avatar gebruiker

Berichten: 176
Woonplaats: Coevorden
Ik heb GWT al twee keer een kans gegeven. Nog niet uit kunnen spelen binnen 3 uur.
:)
Het duurt wel heel erg lang voordat je door hebt dat het niet zo heel ingewikkeld is.
Volgende week gaan we het opnieuw proberen.

_________________
http://devrolijckegans.blogspot.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2017, 15:21 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
hermanroozen schreef:
Ik heb GWT al twee keer een kans gegeven. Nog niet uit kunnen spelen binnen 3 uur.
:)
Het duurt wel heel erg lang voordat je door hebt dat het niet zo heel ingewikkeld is.
Volgende week gaan we het opnieuw proberen.

Het is eigenlijk een vrij makkelijk spel. Alles zit logisch in elkaar, je moet alleen de acties die je op de verschillende tegels uit kunt voeren even door hebben. Daarna zit er een grote en leuke uitdaging in het optimaliseren. Door dubbelzijdige gebouwen en variabele setup is de herspeelbaarheid ook nog eens groot. Die variabele setup en het zelf bepalen waar je jouw gebouwen plaatst vragen ook ieder potje weer om een aangepaste tactiek richting de winst.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2017, 15:45 
tekst en tekeningen
Avatar gebruiker

Berichten: 176
Woonplaats: Coevorden
maxitaxi777 schreef:
Het is eigenlijk een vrij makkelijk spel. Alles zit logisch in elkaar, je moet alleen de acties die je op de verschillende tegels uit kunt voeren even door hebben. Daarna zit er een grote en leuke uitdaging in het optimaliseren.

In het laatste potje koos ik acties alleen maar om ze een keer uit te kunnen proberen. Ben achteruit gereden met de trein zodat ik een station kon opwaarderen en een arbeider stationschef kon maken. Had het nut? Geen idee. Ik vind het wel een heel gesprokkel en heb ook nog niet veel interactie mee mogen maken. Maar, zoals gezegd, nog niet uitgespeeld.

_________________
http://devrolijckegans.blogspot.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2017, 16:24 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Ik ben blij dat ik van deze teleurstelling af ben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2017, 16:36 
8. 8 Masters' Revenge (2013)

Berichten: 682
Woonplaats: Meijel
Ik vind GWT te lang duren voor wat het is. Vind hem dan wel weer leuker dan Mombasa. Duurde net zo lang maar voelde vooral als een spel met een aantal spelmechanismen die op een hoop zijn gegooid. Nee ik ben nog niet zo'n Pfister fan.
Terraforming Mars duurde ook lang maar die kon me wel het hele spel blijven boeien. Al weet je op den duur wel helemaal niet wat aan de overkant van de tafel gedaan wordt (4 spelers).
Scythe heb ik nog niet gespeeld maar die lijkt me dan wel helemaal in mijn straatje te passen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2017, 17:16 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
EEMBC schreef:
Ik vind GWT te lang duren voor wat het is. Vind hem dan wel weer leuker dan Mombasa. Duurde net zo lang maar voelde vooral als een spel met een aantal spelmechanismen die op een hoop zijn gegooid. Nee ik ben nog niet zo'n Pfister fan.
Terraforming Mars duurde ook lang maar die kon me wel het hele spel blijven boeien. Al weet je op den duur wel helemaal niet wat aan de overkant van de tafel gedaan wordt (4 spelers).
Scythe heb ik nog niet gespeeld maar die lijkt me dan wel helemaal in mijn straatje te passen.


In tegendeel, het spel voelt vaak net een ronde te kort aan, dat maakt het ook wel leuk dat het einde zo snel kan komen. Het hangt ook wel van de strategie af hoelang het spel duurt.

Toch wel knap dat het ondertussen 14de plek staat op de BGG ranking. Dat zegt zeker niet alles maar toch wel heel veel.

Heerlijk spel. Maakte mijn nummer 3 uit van de top 20.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2017, 19:38 
Stamhoofd

Berichten: 501
Woonplaats: Voorburg
Ik ben wel Pfister fan, maar met name door Isle of Skye dat voor mij exact de juiste snaar raakt qua speeltijd, setup, herspeelbaarheid en diepgang. Voor mij één van mijn twee tienen.

Mombasa vond ik wel leuk, maar duurde ook iets te lang. Helaas geldt voor Mombasa ook wat voor veel van mijn andere spellen geldt: ik heb het nog veel te weinig kunnen spelen om het echt goed te leren kennen.

Van GWT heb ik op voorhand een indruk die bevestigd wordt door meningen hierboven: te lang en erg veel opties. Het spel trekt me nog niet erg. Misschien een keer in een ruil bemachtigen en toch eens zelf proberen. :)

Ik hoop dat Pfister de komende jaren nog eens met zo'n medium-weight topspel als Isle of Skye uitkomt. 8)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2017, 22:24 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Vind GWT erg leuk. Wel het idee dat binnen onze doelgroep de strategie voor cowboys altijd wint omdat iedereen heel korte routes neemt en vaak naar Kansas City gaat.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2017, 17:16 
tekst en tekeningen
Avatar gebruiker

Berichten: 176
Woonplaats: Coevorden
Gisteren voor het eerst dan toch GWT uit kunnen spelen in dik drie, bijna vier uur. Nog gewonnen ook. Ik denk omdat het me als eerste lukte om vijf kaarten op de hand te mogen houden, en dan krijg je betere kuddes.

Het voelt alsof je een omgevallen spellenkast aan het spelen bent. En wat ik toch wel echt een minpunt vind is het gebrek aan interactie tussen spelers. Misschien dat iemand een keer een koe koopt die je graag wilde, of een gebouw op een ongunstige plek zet, maar verder?

Dat, en dat je gedurende het spel geen idee hebt hoe je er voor staat. Bij Agricola blijft dat ook tot op het laatst een verrassing, maar dan heb je nog een mooi boerderijtje om naar te kijken. Nu had ik doelenkaarten en een kudde en een gebouw en stationnetjes en ... en ...

Als vanouds hadden we erg veel lol, maar als je dit met de verkeerde mensen speelt, dan duren drie uren wel heel erg lang.

_________________
http://devrolijckegans.blogspot.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
22 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - Great Western Trail is het Jogo do Ano 2017  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

999 Games, Alexander Pfister, Bordspeler.nl, Eggertspiele, Great Western Trail, Jogo do Ano 2017, Spiel Portugal, spellenprijs, winnaars



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®