Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



14 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2017, 23:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
Afbeelding Ik hoorde in Essen al dat ze ermee bezig waren, maar nu is het ook officieel aangekondigd, 999 Games komt komend voorjaar met (Rajas of the) Ganges, het nieuwe bordspel van Inka & Markus Brand. De spelers zijn Indiase heersers die hun provincies moeten ontwikkelen. Met behulp van hun arbeiders en de inzet van verzamelde dobbelstenen proberen ze de race om roem en geld te winnen. Roem gaat in klokrichting over het scorespoor, geld gaat tegen de klok in. Iedere speler heeft zijn eigen provinciebord, een handvol arbeiders, één boot, een standbeeld van Kali en wat markers. Aan het begin van het spel zijn drie arbeiders actief, op de scoresporen of op de rivier kun je er twee bijkrijgen. Gekleurde zeszijdige dobbelstenen zijn de belangrijkste grondstof in dit spel. Wanneer je een of meer stenen verdient, werp je ze en bewaar je ze op een vrije hand van jouw Kalibeeld.

Afbeelding

Het spel is verdeeld in rondes, die uit meerdere beurten bestaan. Elke beurt plaatst iedere speler in volgorde één arbeider op een vrij actieveld, betaalt de kosten in geld of dobbelstenen en voert de desbetreffende actie uit. Via de steengroeve bemachtig je zo nieuwe provincietegels. Deze tegels kies je uit een open aanbod. Je moet de afgebeelde waarde aan dobbelstenen in de desbetreffende kleur inleveren. Met deze tegels vul je jouw provinciebordje. Met de symbolen op de tegels bouw je gaandeweg een geld- en roempuntenmotor. De tegels moeten via wegen met jouw residentie zijn verbonden. Via deze wegen bereik je ook nog eens leuke bonussen aan de randen van jouw bordje. Met een arbeider op de markt kun je op twee manieren goed geld verdienen met de in jouw provincie aanwezige marktkramen. In het paleis kun je op tal van plekken nieuwe dobbelstenen bemachtigen, dobbelstenen opnieuw gooien, een provincietegel overbouwen en allerlei andere voordelen verdienen. In de haven lever je een dobbelsteen met de waarde 1-3 in om 1-3 riviervelden verder te varen en daar de buit te incasseren (gratis dobbelstenen, karma, upgrades van jouw gebouwenscore, geld enzovoort). Met karma kun je een dobbelsteen naar de tegenoverliggende kant draaien.

Zodra de roem- en de geldmarker van een speler elkaar op het spoor passeren, wordt de eindfase van het spel ingeluid. Blijft hij de enige passant, dan is hij de winnaar.  Zijn er nog meer spelers met gepasseerde markers, dan wint degene met het grootste gat tussen beide markers. Voor gevorderde spelers is er een variant met meer uitdaging, waarvoor de achterkant van de provinciebordjes en de Kalibeelden wordt gebruikt. Bij een gezelschap met gemengde speelervaring kun je hiermee zelfs variëren. Er is verder een variant met nieuwe rivierbonussen. Ganges is geschikt voor 2-4 spelers vanaf twaalf jaar en heeft een speelduur van 45-75 minuten.

Afbeelding

Ik heb mijn eerste kennismaking met dit spel achter de kiezen en heb me kostelijk vermaakt. De dooddoener ‘er leiden verschillende wegen naar de winst’ krijgt hier een frisse invulling. Aan de race over twee sporen moet je even wennen, maar dit is een leuke uitdaging. Interactie vind je in de strijd om de favoriete actievelden en de beste provincietegels. Dobbelstenen zorgen voor geluk, maar omdat zowel lage als hoge worpen op verschillende plekken interessant zijn, is dit zelden storend. Ganges is een topper in het segment ‘toegankelijke expertspellen’.

999 Games meldt dat het spel in maart wordt geproduceerd en ‘als alles goed gaat’ in april wordt verwacht. Wie weet, lukt het ze om Ganges op de jubileumeditie van Zuiderspel te introduceren.

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2017/12/10/999-gam ... anges-aan/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 dec 2017, 19:45 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Op spiel een paar ronden gespeeld. Ik was erg enthousiast. Leuk spelmechsnisme. Veel keuzes/ strategiën/ mogelijkheden. En het ziet er mooi uit!

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 11 dec 2017, 20:13 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Enkele weken terug een eerste potje gespeeld. Ook mij erg goed bevallen! Leuk dat deze door een Nederlandse uitgever opgepikt is :).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 12 dec 2017, 00:39 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 858
Woonplaats: Rotterdam
Waarom staat 'Rajas Of The' tussen haakjes in het bericht?

_________________
"I am a tattooed sexy dancing monkey"


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2017, 00:10 
21 10 20 10

Berichten: 356
Woonplaats: Klein plekje in een grote wereld
Zie de doos.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2017, 02:08 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 858
Woonplaats: Rotterdam
Tassie schreef:
Zie de doos.


Ja?

_________________
"I am a tattooed sexy dancing monkey"


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2017, 18:05 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Bored Gaymer schreef:
Tassie schreef:
Zie de doos.


Ja?

Waarschijnlijk zal het bij 999 gewoon Ganges gaan heten ipv de huidige naam Rajas of the Ganges.

Ik heb hem ondertussen al een aantal keer gespeeld en vind hem uitermate goed !!

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2017, 18:08 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Tassie schreef:
Zie de doos.


+1


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2017, 23:59 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 858
Woonplaats: Rotterdam
Erwin schreef:
Tassie schreef:
Zie de doos.


+1


Ik begrijp niet wat er met de doos is? Er staat gewoon Rajas of the Ganges op. De doos is, op het 999games logo en rode rand identiek aan mijn Engelse versie. Er staat niets tussen haakjes imo. In het nieuwsbericht van 999 op hun eigen site noemen ze het spel ook met de volledige naam, zonder haakjes.

_________________
"I am a tattooed sexy dancing monkey"


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2017, 11:32 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
Waarschijnlijk omdat Ganges veel groter op de doos staat dan de rest.
Qua volledige naam heb je gelijk, maar vanaf het schap schreeuwt het Ganges.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2017, 14:09 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Wat mij betreft een grote kanshebber voor de Nederlandse spellenprijs en Gouden Ludo.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2017, 16:09 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Ook gespeeld 1x gespeeld bij Dirk, en inderdaad een leuk spelletje.
Maar volledig afgegaan :-)
Dit heeft wat meer speelsessie nodig om volledig door te dringen bij mij
:thumbup:

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2017, 18:44 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
JeVo schreef:
Waarschijnlijk omdat Ganges veel groter op de doos staat dan de rest.
Qua volledige naam heb je gelijk, maar vanaf het schap schreeuwt het Ganges.


Da's als het ware de roepnaam van het spel. Leek mij een open deur.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2017, 01:44 
Matroos

Berichten: 48
Woonplaats: Zoetermeer
Weet iemand of 999 Games de promo’s die al uit zijn ook direct bij de productie erbij doen? WGG verkoopt we promo’s via de webshop, zou ik ook wel willen zien van 999G. Bij Brettspiel Calendar 2017 zit namelijk een promo voor dit spel. Maar €50 betalen voor 1 of 2 interessante promo’s zie ik niet zo zitten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
14 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - 999 Games kondigt Ganges aan  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Tags

999 Games, Bordspeler.nl, Inka Brand, Markus Brand, Raja's van de Ganges, Rajas of the Ganges, Zuiderspel 2018



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®