Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: First Class: regelvraag
BerichtGeplaatst: zo 11 feb 2018, 13:05 
1. Terra Mystica (2012)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
First Class: regelvraag

Mag je bij de puntentelling nog groene kaarten uitspelen?
Bijvoorbeeld: ik krijg 3 opwaarderingen als ik 8x wagon 1 heb. Bij een puntentelling mag ik als gevolg van bonussen met mijn treintje enkele 0-wagonnen naar 1-wagonnen omzetten. Mag ik dan nog mijn groene kaart uitspelen en nogmaals wagonnen upgraden vooraleer ik rechts de punten van mijn conducteurs tel?
Indien het niet mag, kan je het de ronde nadien doen, maar als zulke situatie zich bij de eindtelling voordoet, is dan de groene kaart verloren?

Alvast bedankt

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 11 feb 2018, 14:19 
1. Stenen Tijdperk (2008)

Berichten: 1442
Woonplaats: Woudenberg
Je doet eerste de trein en daarna pas de wagonnen, dus als je met de trein nog wagonnen kunt toevoegen of opwaarderen en/of de conducteur kunt verplaatsen, dan tellen die mee in de (laatste) scoretelling. Je kunt bovendien op ieder moment je geld uitgeven aan extra wagonnen en/of het verplaatsen van de trein en de conducteur. Als je hierdoor groene kaarten kunt spelen dan mag dat dus ook.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 feb 2018, 14:31 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
DeKerstman schreef:
Je doet eerste de trein en daarna pas de wagonnen, dus als je met de trein nog wagonnen kunt toevoegen of opwaarderen en/of de conducteur kunt verplaatsen, dan tellen die mee in de (laatste) scoretelling. Je kunt bovendien op ieder moment je geld uitgeven aan extra wagonnen en/of het verplaatsen van de trein en de conducteur. Als je hierdoor groene kaarten kunt spelen dan mag dat dus ook.


Bij een scoreronde mag je alles doen in welke volgorde dan ook, zolang je een actie maar 'afmaakt'. Als je bijv. 2 upgrades krijgt, dan doe je ze allebei meteen, en niet 1 upgrade, dan iets anders, en dan de andere upgrade. Je hoeft dus zeker niet eerst de trein te doen en daarna de wagonnen. Dat mag kris kras door elkaar.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - First Class: regelvraag  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 14 gasten


Tags

999 Games, First Class



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®