Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2018, 11:37 
PIONier

Berichten: 3
Hoi!

Ik heb het basisspel inmiddels honderden keren gespeeld en wilde nu toch wel eens wat meer weten over de uitbreidingen. Ik heb verschillende onderwerpen gelezen hier en concludeer dat de volgende uitbreidingen bestaan:

Tovenaars en draken
Handel en wandel
Kunstenaars en weldoeners
Ridders en kooplieden
Wetenschap en vooruitgang
Politiek en intrige
Barbaren en handelsheren

Nu vraag ik me af: waar kan ik zo'n uitbreiding kopen? Een eerste zoektocht Op Google leert me dat er geen online winkels zijn die ze verkopen.

Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen!

Groet.
Guido


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding kopen
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2018, 11:42 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Hoi Guido, allereerst welkom op het forum :)! Het klopt dat er voor dit spel nauwelijks (meer) uitbreidingen te koop zijn. Dit omdat het Kolonisten van Catan kaartspel eerst is vervangen door de Vorsten van Catan en later door Catan het Duel: https://www.999games.nl/catan-het-duel-kaartspel.html

Voor laatstgenoemde bestaan de uitbreidingen Donkere Tijden en Gouden Tijden, die elk een combinatie (of verbeterde versie) bevatten van 3 van de eerdere uitbreidingen die jij noemt. Dit alles is alleen niet te combineren met het oorspronkelijke basisspel dat jij waarschijnlijk bezit. Dus als je uitbreidingen wil, zul je naar de nieuwe versie moeten overschakelen...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding kopen
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2018, 11:49 
PIONier

Berichten: 3
Hallo! Bedankt voor de snelle reactie :).

Is de laatste versie (Catan Het Duel) precies hetzelfde als het verouderde kaartspel voor twee spelers van kolonisten van Catan dat ik in mijn bezit heb? Of zijn er dingen veranderd?

En begrijp ik het goed dat als ik de uitbreidingen Donkere Tijden en Gouden Tijden zou kopen dat ik dan helemaal compleet ben?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding kopen
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2018, 12:08 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Hunterlol schreef:
Hallo! Bedankt voor de snelle reactie :).

Is de laatste versie (Catan Het Duel) precies hetzelfde als het verouderde kaartspel voor twee spelers van kolonisten van Catan dat ik in mijn bezit heb? Of zijn er dingen veranderd?

Nee, andere achterkant van de kaarten.

Hunterlol schreef:
En begrijp ik het goed dat als ik de uitbreidingen Donkere Tijden en Gouden Tijden zou kopen dat ik dan helemaal compleet ben?

Helaas niet, het is wegens de andere achterkanten niet te combineren. Je zou dus moeten investeren in de nieuwe versie van het Kaartspel (Het Duel of de Vorsten), voordat je de Gouden Tijden en Donkere Tijden kunt gebruiken. De inhoud is volgens mij ook niet exact hetzelfde als de oorspronkelijke 7 uitbreidingen die jij noemt, maar het komt er wel ongeveer op neer dacht ik.

Wat je ook kunt doen is Marktplaats af gaan op zoek naar die 7 oorspronkelijke uitbreidingen. Dan hoef je geen nieuw basisspel te kopen en er zijn vast mensen die het verkopen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding kopen
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2018, 12:17 
PIONier

Berichten: 3
Helemaal duidelijk. Ik heb zojuist Het Duel de Big Box besteld waarin het basis spel en de twee uitbreidingen zitten, dus dan ben ik compleet. Ik ben erg benieuwd, bedankt voor alle tips!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Uitbreiding kopen - Kolonisten van Catan Kaartspel  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: roubosga en 9 gasten


Tags

Kolonisten van Catan Kaartspel, Vorsten van Catan



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®