Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 14 jul 2018, 16:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
Ik ontving gisteren een persbericht van Just Games, waarin deze spellenuitgever bekendmaakt dat twee spellen zijn genomineerd voor de Speelgoed van het Jaar verkiezing 2018. Het educatieve spel Reis door de Ruimte met André Kuipers is genomineerd in de categorie 10 – 11 jaar en het coöperatieve bordspel Jurassic World in de (naar mijn mening belachelijke) categorie 18+ spellen. De Speelgoed van het Jaar organisatie zal alle genomineerden vanaf woensdag 15 augustus op de website presenteren, de winnaars worden bekendgemaakt op woensdag 7 november 2018.

Afbeelding Bij Reis door de Ruimte reizen de spelers samen met André Kuipers door de ruimte en landen met hun raket op verschillende planeten en hemellichamen in ons zonnestelsel. Tijdens hun reis ontdekken ze ruimtevaartobjecten en astronomische verschijnselen. Door deze te verzamelen, verdienen de spelers ‘flight patches’. Dit klinkt gemakkelijker dan het is, want bewegen in de ruimte is anders dan op aarde. Als je eenmaal onderweg bent, kun je halverwege je baan niet stoppen of omkeren. De speler die als eerste al zijn ‘flight patches’ verzamelt en terug is bij de raket, heeft gewonnen. Dit spel is geschikt voor 2-4 spelers vanaf acht jaar en heeft een speelduur van ongeveer 45 minuten.

Afbeelding Jurassic World is een coöperatief bordspel waarbij de spelers samen een park met dinosaurussen beheren. Alle spelers kiezen een werknemer om het park mee te besturen. Deze werknemers hebben verschillende vaardigheden. Spreek af wie botten van de dinosaurussen gaat opgraven, wie het DNA kloont om de dinosauriërs te creëren, wie de hokken bouwt en wie de financiering regelt. Iedere speler heeft zijn eigen expertise, maar goede samenwerking is belangrijk. Door te dobbelen, gebruik te maken van de speelkaarten en slim te spelen kun je een groot park met dinosaurussen beheren. Let alleen wel op, hoe meer dinosaurussen het park bevat, hoe groter de kans op uitbraken met gruwelijke gevolgen. Het Jurassic World bordspel is geschikt voor 2-6 spelers vanaf twaalf jaar en heeft een speelduur van ongeveer 60 minuten.

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2018/07/14/speelgo ... ust-games/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2018, 08:16 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2650
Woonplaats: Etten-Leur
Ben met je eens dat 18+ een rare categorie is.

Ten eerste is het een speelgoed prijs. Dan denk je toch aan kinderen. Ten tweede waarom zou het geen 12+ kunnen zijn dit spel?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2018, 09:37 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Edwin84 schreef:
Ben met je eens dat 18+ een rare categorie is.

Ten eerste is het een speelgoed prijs. Dan denk je toch aan kinderen. Ten tweede waarom zou het geen 12+ kunnen zijn dit spel?


Ach ja, de organisatie vraagt een slordige 5.000 euro voor een nominatie. Dan wordt de behoefte aan extra categorieën ineens zeer verklaarbaar. :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2018, 09:44 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2650
Woonplaats: Etten-Leur
Stel ik heb een waardeloos stuk speelgoed op de markt gebracht. Dan kan ik deze prijs natuurlijk niet winnen.

Maar kan ik hiermee wel tegen 5.000 euro betaling genomineerd worden? En mag ik dan het label genomineerd voor speelgoed van het jaar ontvangen om te gebruiken?

Of maakt een jury eerst een voorselectie van potentiële genomineerden?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2018, 10:31 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Edwin84 schreef:
Stel ik heb een waardeloos stuk speelgoed op de markt gebracht. Dan kan ik deze prijs natuurlijk niet winnen.

Maar kan ik hiermee wel tegen 5.000 euro betaling genomineerd worden? En mag ik dan het label genomineerd voor speelgoed van het jaar ontvangen om te gebruiken?

Of maakt een jury eerst een voorselectie van potentiële genomineerden?


Uiteraard maakt een jury eerst een selectie en wordt er daarna pas betaald.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Speelgoed van het Jaar nominaties Just Games  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

Bordspeler.nl, Jurassic World, Just Games, Reis door de Ruimte, Speelgoed van het Jaar 2018, nominaties, spellenprijs



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®