Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




23 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 24 nov 2018, 23:43 
Bye bye man
Avatar gebruiker

Berichten: 364
Woonplaats: Harderwijk
Hoi,

Excuses, ik heb dit bericht geplaatst bij het topic van 'Great Western Trail', waar je ook de recensie kunt schrijven. Ik ging er van uit dat dit automatisch bij dit topic stond..

Ik weet dat hier nogal wat kritische leden zitten, waardoor ik beniewd ben naar jullie ervaring met de handleiding van dit spel..

Het spel lijkt eenvoudiger dan het is. Vooral door de vele kleine regeltjes voor elk tegeltje etc. Nu heb ik vooral tijdens het eerste spel enorm veel tijd besteed met het zoeken naar waar nou precies wat staat in de handleiding... Wat een onmogelijk ingewikkeld en onduidelijk boek is dat zeg.. Waar bijv. De Uwe Rosenberg spellen handige aparte index boekjes hebben voor alle tegels, kaarten etc. is hier denk ik iets mis gegaan met het in elkaar zetten van de handleiding..

Een geweldig spel hoor, maar ik ben bang dat er toch een aantal mensen zijn die hierdoor afhaken.. Ik heb een geduldige vriendin, maar als je bijv. met 4 spelers zit lijkt me het erg frustrerend...

O en ja, ik heb ook uitleg filmpjes bekeken op Youtube... We zijn er ook wel uitgekomen maar dit kan anno 2018 toch anders @999...

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Gemaskerde Muchacho op zo 25 nov 2018, 13:13, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 24 nov 2018, 23:46 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 229
Woonplaats: Nieuwegein
Het zal wel aan mij liggen maar over welk spel
gaat het?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2018, 00:00 
Grote Dienaar

Berichten: 130
Woonplaats: Zichem
Spannend!
Welk spel is het?
Blijkbaar eentje van 999 games.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2018, 01:41 
21 10 20 10

Berichten: 356
Woonplaats: Klein plekje in een grote wereld
Kan elk willekeurig spel zijn van elke uitgever, niet alleen 999 heeft onleesbare handleidingen. 90% van de spellen heeft een handleiding waar een paard de hik van krijgt.

Volgens mij doen ze het erom om het zo onduidelijk mogelijk op te schrijven en als je dan gaat spelen is het spel meestal doodeenvoudig.

Een handleiding schrijven is een vak en niet iets voor de goedwillende thuis hobbyist om er in de avonduren bij te doen voor een gratis spel.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2018, 01:49 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2217
Woonplaats: Den Haag
Tassie schreef:
90% van de spellen heeft een handleiding waar een paard de hik van krijgt. Een handleiding schrijven is een vak en niet iets voor de goedwillende thuis hobbyist om er in de avonduren bij te doen voor een gratis spel.
En zo is het!

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2018, 09:06 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
Probleem met spelregels is niet als met juridische tekst.

Het moet maar op 1 manier te interpreteren zijn. Je moet bijvoorbeeld weten of je een kaart mag of moet pakken.

Of je als je 3 acties doet dit ook 3 keer dezelfde mag zijn etc.

Dit maakt dat spelregels minder mogelijkheden dan een boek. Veel mensen hebben ook moeite met brieven van de gemeente of belastingdienst. Wellicht is dit vergelijkbaar?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2018, 09:44 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Tassie schreef:
Een handleiding schrijven is een vak en niet iets voor de goedwillende thuis hobbyist om er in de avonduren bij te doen voor een gratis spel.

Beter een hobbyist die weet waar hij het over heeft dan een vertaler die nog nooit een spel heeft gespeeld!

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2018, 11:00 
Avatar gebruiker

Berichten: 84
Woonplaats: Dordrecht
En nu weten we nog steeds niet om welk spel het gaat :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2018, 11:29 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Bridget schreef:
Tassie schreef:
Een handleiding schrijven is een vak en niet iets voor de goedwillende thuis hobbyist om er in de avonduren bij te doen voor een gratis spel.

Beter een hobbyist die weet waar hij het over heeft dan een vertaler die nog nooit een spel heeft gespeeld!

Vind ik ook... De regels van Terraforming Mars bv zijn duidelijk niet door een spellenliefhebber die het spel kent vertaald. Geen idee wie ze wel vertaald heeft, maar dat lijkt me een officiële vertaler geweest te zijn omdat veel zaken niet in de context van het spel vertaald zijn.

Ik heb alleszins bij spelregelvragen op bgg gemerkt dat het met het niveau van begrijpend lezen van de gemiddelde gebruiker daar bedroevend slecht gesteld is (waarmee ik de topicstarter niet wil beledigen aangezien ik geen idee heb over welke spelregels het gaat :angel: ). Het gros van de vragen die je daar tegenkomt kunnen met een simpele quote uit de regels beantwoord worden.
Concreet en recent voorbeeldje: gisteren op spel nog Planet gespeeld waarbij een vriend van mij het spel al eens gespeeld had en de regels gelezen had en beweerde dat je elkaars planeet niet mocht bekijken. Aangezien ik dat nogal vreemd vond (haalt het beetje tactiek in het spel helemaal weg) heb ik de regels zelf eens doorgenomen en hoewel hij er 100% zeker van was dat het niet mocht, stond er toch wel letterlijk in dat het wél mocht.
Bij Azul: stained glass of Sintra had de demoër op Spel de bonuspunten voor een vierkant van 1-2-3-4 blokjes verkeerd uitgelegd en dat was ze zo al de hele dag aan het doen.
Aandachtig en grondig lezen is niet voor iedereen weggelegd...
Er zijn natuurlijk wel goede en minder goede regels, maar echt slechte ben ik toch al lang niet meer tegengekomen...

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2018, 11:56 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1613
Woonplaats: Weert
Het lijkt me over The Great Western Trail te gaan. Onderaan in de banner staat die als laatste gespeeld en die is van 999 en heeft tegels...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2018, 11:59 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 528
Woonplaats: Maassluis
yvof schreef:
Het zal wel aan mij liggen maar over welk spel
gaat het?


Gokje: Great Western Trail?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2018, 13:14 
Bye bye man
Avatar gebruiker

Berichten: 364
Woonplaats: Harderwijk
Goedendag,

Excuses, ik had dit bericht geplaatst bij het topic over Great Western Trail, waar je ook de recensie kunt schrijven. Ik ging er van uit dat dit bij dit topic werd geplaatst.. Niet dus :lol: :lol: Shame...

Maar Great Western Trail dus.. ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2018, 13:52 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1494
Woonplaats: Beverwijk
Volgens mij heeft GWT nou juist hele goede regels, het is echter wel een complex spel. Misschien is dat het?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2018, 13:56 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 229
Woonplaats: Nieuwegein
sinead schreef:
yvof schreef:
Het zal wel aan mij liggen maar over welk spel
gaat het?


Gokje: Great Western Trail?


100 punten


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2018, 15:16 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 509
Woonplaats: Rijswijk
olavf schreef:
Volgens mij heeft GWT nou juist hele goede regels, het is echter wel een complex spel. Misschien is dat het?


Eens! Gisteren GWT voor het eerst gespeeld met zn 3en (voor allen was het de eerste keer GWT). Ter voorbereiding heb ik de spelregels goed bestudeerd en een samenvatting voor mezelf gemaakt met de kernpunten om het spel goed uit te kunnen leggen. De spelregels vormden hiervoor de basis en ik vond ze goed opgesteld. Tijdens het spel enkele keren wat op moeten zoeken, maar dat is bijna bij elk spel het geval.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
23 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Great Western:Een schitterend spel.. Maar die handleiding...  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

Great Western Trail



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®