Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




2 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2009, 18:58 
10. Kardinaal en koning (0)

Berichten: 244
Woonplaats: Ranst
Als je een nieuw rijk sticht, bijvoorbeeld met een groeitegel 2 in het eerste tijdperk, moeten de 2 gebieden dan al aan elkaar grenzen of mogen ze willekeurig binnen het beschikbare gebied worden gekozen?

In tijdperk 2 mag je ook koloniseren in de lichtbruine gebieden. Mag je dan ook nog koloniseren in de gebieden van tijdperk 1 of UITSLUITEND in de lichtbruine gebieden? (zelfde vraag voor tijdperk 3: mag je dan overal koloniseren of UITSLUITEND in de olijfgroene gebieden?).

Alvast dank voor jullie reactie!!!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 nov 2009, 10:18 
Uitgever

Berichten: 97
Hallo Tom,

Het is een poosje geleden dat ik het gespeeld heb (prototype). Maar als ik me niet vergis is het als volgt;

Als je nog geen rijk hebt (nergens op het bord) en je speelt de actie 'rijk stichten', dan is het altijd alsof je dit voor het eerst doet. En dan mag je 2 verschillende gebieden starten (mits je actietegel dit toelaat. Het kunnen er zelfs drie zijn!).

Als er nieuwe gebieden bij komen in de loop van het spel dan mag je daar ook mannen plaatsen. In de gebieden die al toegankelijk waren mag het nog steeds. Alles wat volgens het tijdperk toegankelijk is mag gekoloniseerd worden volgens mij.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
2 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Rise Of Empires: Rijk stichten/Groeitegels.  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

Phalanx Games, Rise of Empires



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®