Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





29 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 27 aug 2010, 09:31 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Quined Games (de Nederlandse uitgever van de Master Print Serie) is druk bezig met haar nieuwe titel voor Essen: Era of Inventions

Hieronder alvast een korte beschrijving van het spel:

Kruip in de huid van Alexander Graham Bell, Karl Benz, de gebroeders Wright en andere grote uitvinders van de industriële revolutie en beleef deze tijd opnieuw. De kassa, de naaimachine, de typemachine, de telefoon, de grammofoon, de fotocamera, de auto, de stoomtrein en het vliegtuig worden in Inventions opnieuw uitgevonden en jij hebt de kans om deze uitvindingen te ontwikkelen en te demonstreren op een grote internationale tentoonstelling, op de markt te brengen en te patenteren.

In werkelijkheid zijn deze uitvindingen gedurende de tweede helft van de 19de en het begin van de 20ste eeuw in een bepaalde volgorde gedaan. In Era of Inventions ben jij echter degene die bepaalt in welke volgorde dit gedaan wordt. Wees je tegenstanders voor en doe zoveel mogelijk uitvindingen of stort je in het productieproces. Vergeet echter niet het patent op je uitvindingen aan te vragen anders wordt je invloed door de namaakindustrie teniet gedaan.

Het doel van Era of Inventions is zoveel mogelijk invloed uit te oefenen op de industriële revolutie. Invloedpunten zijn te behalen gedurende een aantal speelrondes door het doen van uitvindingen, het patenteren en produceren van deze uitvindingen.


Afbeelding van de doos: Masterprint 7

Afbeelding

Ik sprak Frank Quispel gisteren nog telefonisch en hij zou proberen een paar afbeeldingen mee te nemen naar Spellen aan Zee, dus wie weet...........

Verder heb ik het spel (nog) niet gespeeld. Ik heb alleen wat uitleg van de auteur gehad. Voor hem is het zijn debuutspel dus allemaal erg spannend. Het is overigens voor de eerste keer dat Quined een spel uitgeeft van een Nederlandse spelauteur :clap:

Ik weet dat CAB het spel als prototype gespeeld heeft, misschien dat hij hieronder een eerste indruk wil geven 8)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 aug 2010, 09:34 
1. Legendary: A Marvel Deck Building Game (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Dierik schreef:
Ik sprak Frank Quispel gisteren nog telefonisch en hij zou proberen een paar afbeeldingen mee te nemen naar Spellen aan Zee, dus wie weet...........


Afbeeldingen meenemen??? Hier plaatsen, zeg ik! ;)
Enig idee wanneer het pre-orderen begint, Dierik?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 27 aug 2010, 09:44 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Nu wil ik op Spiel wel exclusieve uitleg van Dierik of Rober ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 aug 2010, 09:47 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Zal proberen dit weekend eens even een spelsamenvatting te maken dan zal ik dat zeker met jullie delen :D

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 aug 2010, 15:23 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
Het kan hard gaan zo'n spel ontwikkeling. Begin maart kwam Anthony Daamen op de Ducosim beurs als grote onbekende en nog geen 7 maanden later wordt zijn eerste spel verwacht bij Quined in de Master Print editie in Essen. Het is wel duidelijk dat de heren niet stil hebben gezeten. Ik ben heel benieuwd!

Tijdens een demo dag heb ik nog wat foto's gemaakt van een prototype maar de uiteindelijke versie zal er anders uit zien.

_________________
Afbeelding

http://boardgamegeek.com/blog/1161


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 aug 2010, 15:28 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
Een hier de laatste foto ( max 3 foto's in een bijlage ;)

_________________
Afbeelding

http://boardgamegeek.com/blog/1161


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 aug 2010, 15:51 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
de "uitvindingen" zien er mooi uit :)

(Oh, en vanaf nu is het mogelijk om 10 afbeeldingen per bericht te plaatsen. Dus kom maar op met die mooie foto's van je ;))


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 aug 2010, 17:05 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
P.T. schreef:
Nu wil ik op Spiel wel exclusieve uitleg van Dierik of Rober ;)

Daar sluit ik mij bij aan :) zo nog drie stoelen over ;)

_________________
Afbeelding

http://boardgamegeek.com/blog/1161


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 aug 2010, 17:39 
21 10 20 10

Berichten: 356
Woonplaats: Klein plekje in een grote wereld
Kijk......... dat ziet er mooi uit en het thema spreekt mij erg aan.

Ben benieuwd wanneer deze te koop is. Iemand?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 27 aug 2010, 17:48 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Hij wordt op SPIEL gepresenteerd begreep ik, dus ik verwacht dat hij vanaf dan ook pas te koop is :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 aug 2010, 18:01 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Wordt hard aan de spelregels gewerkt, release zal inderdaad op Spiel zijn.

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 28 aug 2010, 20:25 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
Hier zijn nog foto's van een eerder prototype van 6 maart 2010 gemaakt op de Ducosim beurs. Het spel is inmiddels volgens Anthony Daanen aardig gewijzigd en lijkt het niet meer op zijn eerste prototype. Wat mij opviel is dat zijn eerste presentatie van het spel er al goed uitzag en dat wekte mijn interesse. Op de onderste foto legt de auteur het spel enthousiast uit aan zijn publiek waar onder "Cab" Ik vond het wel leuk om eens zo'n proces deels op beeld vast te leggen.

Hieronder nog wat foto's van zijn eerste Ducosim bezoek:

_________________
Afbeelding

http://boardgamegeek.com/blog/1161


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 28 aug 2010, 21:01 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Op spellen aan zee lag het op tafel en morgen ligt het er weer!

Afbeelding

Even een samenvatting van mijn kant.

Era of Inventions duurt afhankelijk van het aantal spelers minimaal 8 en maximaal 10 ronden.

Je mag per ronde twee acties kiezen die je deze ronde wilt doen, de acties kiezen gaat op een leukemanier kom ik zo nog op.
De acties die je kan kiezen zijn:
- Fabrieken kopen om grondstoffen te produceren
- De fabrieken in je bezit daadwerkelijk de grondstoffen laten produceren
- Met je grondstoffen uitvindingen produceren daar kan je overwinningspunten, goud of andere voordelen mee halen
- Naar de markt om grondstoffen te kopen
- Nieuwe uitvindingen in het spel brengen of patent op je uitvinding vastleggen
- Naar de ruilmarkt om gronstoffen te ruilen voor van alles en nog wat

Je hebt twee actieschijven en om de beurt plaats je die op de beschikbare acties, echter mag elke actie in een ronde maar twee keer gedaan worden, als er dus twee spelers je voor zijn dan kun je de actie niet meer kiezen. In plaats van de actie direct uit te voeren leg je in eerste instantie alleen je marker neer, na een rondje ben je weer aan de beurt en leg je je tweede marker neer.
Als alle markers neergelegt zijn worden de acties uitgevoerd om de beurt, als je aan de beurt bent mag je kiezen welke van je twee gekozen acties je doet. Je hoeft dus niet de actie die je als eerste koos ook als eerste uit te voeren.

Verder krijg je punten door nieuwe uitvindingen in het spel brengen en als deze dan in het spel zitten en iemand anders maakt met zijn grondstoffen deze uitvinding krijg je daar weer punten of geld voor. Echter er zijn ook namaakproducten in het spel als een medespeler deze maakt krijg je geen punten tenzij je het patent hebt vastgelegt.

Aan het begin van het spel krijg je nog bonusactieschijven, hiermee kan je al je aan de beurt bent nog een soort miniacties uitvoeren om net wat extra’s te kunnen realiseren. Bijvoorbeeld: Als je de actie fabrieken kopen kiest mag je, mits je kan betalen drie fabrieken kopen. Als je in de lopende ronde deze actie niet gekozen hebt kun je met je bonusactieschijf toch nog een fabriek kopen. Wel eens waar maar één maar toch! Dit mag dus ook als al twee andere spelers ook de actie fabrieken kopen kiezen. Helemaal mooi is natuurlijk als jij je schijf daar niet hebt liggen maar op deze manier wel de mooiste fabriek voor hun neus kan wegkapen. Zo kun je bij de acties allemaal een miniactie uitvoeren als je maar een bonusactieschijf hebt, wel maximaal één schijf per gespeelde gewone actieschijf! Een nieuwe bonusactieschijf is weer te verwerven op de ruilmarkt.

Ook op het scorespoort zit nog een trucje bij bepaalde scores krijg je een bonus (vaak een bepaalde grondstof), hierdoor moet je soms even kijken of je wel 4 punten wil scoren en niet liever drie bijvoorbeeld. Of als je in een beurt meerdere keren punten weet te vergaren kijk dan even in welke volgorde je dat doet het kan grondstoffen opleveren.

Na het gestelde aantal rondes wordt er gekeken wie de meeste punten heeft, je mag nog gebruik maken van de ruilmarkt om overbodige grondstoffen in punten om te zetten en er zijn nog een aantal bonuspunten te verdienen voor bijvoorbeeld de hoogste productiecapaciteit bij de fabrieken maar ooknog elders.

Dit was een korte samenvatting. En wat vind ik er zelf van, het is een aangenaam spel om te spelen, je verveelt je geen moment. Doordat je bijvoorbeeld moet opletten of andere spelers jouw uitvindingen produceren blijf je ook alert in de andere speler zijn beurt. De beurten zijn over het algemeen kort van duur en je hoeft dus doorgaans niet lang te wachten voordat je weer mag.

Daarnaast zitten er in het spel genoeg dingen om te proberen om punten mee te sprokkelen zodat je na de meeste spellen denkt van als ik nu dit gedaan had ipv dat dan had ik etc. ect. Toch is een volgend spel weer anders omdat de uitvindingen in een andere volgorde in het spel komen of omdat de fabriek waarop je zit te azen maar niet komt. Kortom elk spel speelt anders terwijl je als je het vaker speelt er toch feeling voor krijgt.

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 28 aug 2010, 23:35 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Mooi samenvatting! Ik heb het vandaag op de beurs voor het eerst gespeeld en ik ben ook erg enthousiast moet ik zeggen. Een echte brainburner wat mij betreft 8)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 28 aug 2010, 23:37 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Dierik schreef:
Mooi samenvatting! Ik heb het vandaag op de beurs voor het eerst gespeeld en ik ben ook erg enthousiast moet ik zeggen. Een echte brainburner wat mij betreft 8)


Toch enthousiast na je mislukte ronde :wink: Geloof dat het de bedoeling is om het spel op 11 september ook op Ducosim op tafel te leggen.

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
29 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Era of Inventions (Quined Games)  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Tags

Era of Inventions, Quined Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®