Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




4 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Asara
BerichtGeplaatst: zo 12 sep 2010, 19:38 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 357
Woonplaats: Amsterdam
Afgelopen zaterdag mocht ik in Amersfoort op de Ducosim conventie dankzij een demo van spelgroep Phoenix uit Leiden het nieuwe spel 'Asara' van Ravensburger spelen. Op Gamepack.eu is een eerste indruk te vinden:
http://www.gamepack.nl/gamepack/verrass ... l#asara-NL

_________________
GAMEPACK.eu
'semper ridere'


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Asara
BerichtGeplaatst: ma 13 sep 2010, 00:44 

Berichten: 756
Woonplaats: Utrecht - NL
Ha, bedankt voor de waarschuwing.

Had al zo'n vermoeden, maar nu kan ik op Essen nog geruster de Asara demotafel voorbijlopen.... Luchtig geluksafhankelijk familie bordspel is tot daar aan toe. De kans is niet groot, maar tja, heel soms kan het toch leuk uitpakken. En daar hoop je dan op bij het horen van de namen Kramer/Kiesling. Maar die puntenverdeling klinkt bijvoorbeeld al niet bepaald inspirerend. En als ik lees dat je torens IN HET GEHEIM aan het bouwen bent (alsof je vroeger makkelijk je bouwmateriaal voor grote torens gewoon uit het zicht kon houden), en 'jaren later' aan complete torens nog MIDDENstukken kunt toevoegen is me duidelijk dat je het ook zeker niet van het thema moet hebben.

De vorige Kramer die ik speelde (Blox) werd ik ook al niet bepaald warm van. Meneer Kramer wordt blijkbaar niet bepaald beter met de jaren. Jammer.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Asara
BerichtGeplaatst: ma 13 sep 2010, 01:01 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
@Richard: Aloha Richard, welkom hier.

@Mike: Het onderwerp van een spel kent altijd wel rare aspecten, en als je gaat verzinnen wat er allemaal mis is met een spel is het einde bij ongeveer 99,9% van wat hier besproken wordt meteen zoek. Dat gezegd, er is weinig mis met Asara; het is alleen niet bedoeld voor de veelspeler die zich voor een uitdaging geplaatst wil zien. 8)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Asara
BerichtGeplaatst: ma 13 sep 2010, 18:28 
Bordspelosoof

Berichten: 57
Woonplaats: Leiden
Die schermpjes zijn een beetje raar eigenlijk: je kunt best onthouden wie nog hoeveel van welke kleur achter het schermpje heeft liggen, maar bij een familiespel heb je liever dat mensen niet alles hoeven te onthouden..

_________________
Oh bordspellen, zullen jullie altijd mijn grote zwakte blijven?


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
4 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Asara  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten


Tags

Asara, Ravensburger



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®