Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





20 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2006, 12:33 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Het KvC Kaartspel krijgt een 7e uitbreiding: "Künstler & Wohltäter". Wordt uitgegeven op Nuremberg 2006. Link: http://www.siedeln.de/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2006, 13:07 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Het is natuurlijk het klassieke voorbeeld van uitmelken, maar toch erg leuk! :D

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2006, 13:11 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
:o cool! :( o ja, ff vergeten, dat dat ongeveer in 2020 pas in Nederland verschijnt... :cry:


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2006, 13:14 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 202
Woonplaats: Apeldoorn
Je mag het dan uitmelken vinden (vergeleken bij Magic valt dat nog wel mee lijkt me), grote kans dat ik hem meteen ga kopen! :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2006, 13:25 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Iznogoedh schreef:
Je mag het dan uitmelken vinden (vergeleken bij Magic valt dat nog wel mee lijkt me), grote kans dat ik hem meteen ga kopen! :D
ik ook, binnen de week :P


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2006, 13:51 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
De Struikrover schreef:
Het is natuurlijk het klassieke voorbeeld van uitmelken, maar toch erg leuk! :D


Waarom is uitgerekend dit een klassiek voorbeeld van uitmelken? Juist bij het Catan kaartspel voegen uitbreidingen immers iets toe aan het speelplezier, omdat je nieuwe ?decks? kunt samenstellen. Een nieuwe uitbreiding voor juist dit Catanproduct lijkt mij per definitie een slecht voorbeeld van uitmelken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2006, 15:03 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 867
Woonplaats: Bollenstreek
Ik ben het wel en niet met Erwin eens. Er blijven steeds meer spellen onder de merknaam Kolonisten van Catan uitkomen en alleen al door deze naam verkopen de spellen waarschijnlijk beter dan spellen met een andere naam. Dit zou je uitmelken kunnen noemen, maar ook goed ondernemerschap.

De kolonisten in de prehistorie had bijvoorbeeld ook een heel andere naam en vormgeving kunnen krijgen en dan zou het toch minder aandacht hebben kunnen trekken van winkeliers en kopers dan het nu ongetwijfeld doet.

Uitmelken klinkt alleen zo negatief en in mijn persoonlijke beleving denk ik dan eerder uit de zoveelste monopoly kloon (coca cola, graceland, star trek, etc.) dan aan leuke spellen die bij een bepaalde serie horen (naast kolonisten ook carcassonne).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2006, 15:33 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 130
Woonplaats: Spakenburg
Dagmar schreef:
Ik ben het wel en niet met Erwin eens. Er blijven steeds meer spellen onder de merknaam Kolonisten van Catan uitkomen en alleen al door deze naam verkopen de spellen waarschijnlijk beter dan spellen met een andere naam. Dit zou je uitmelken kunnen noemen, maar ook goed ondernemerschap.

De kolonisten in de prehistorie had bijvoorbeeld ook een heel andere naam en vormgeving kunnen krijgen en dan zou het toch minder aandacht hebben kunnen trekken van winkeliers en kopers dan het nu ongetwijfeld doet.

Uitmelken klinkt alleen zo negatief en in mijn persoonlijke beleving denk ik dan eerder uit de zoveelste monopoly kloon (coca cola, graceland, star trek, etc.) dan aan leuke spellen die bij een bepaalde serie horen (naast kolonisten ook carcassonne).


Met die laatste 4 woorden zal Erwin het net eens zijn :P

_________________
Bring down the government
they don't, they don't speak for us


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2006, 16:08 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Dagmar schreef:
Ik ben het wel en niet met Erwin eens. Er blijven steeds meer spellen onder de merknaam Kolonisten van Catan uitkomen en alleen al door deze naam verkopen de spellen waarschijnlijk beter dan spellen met een andere naam. Dit zou je uitmelken kunnen noemen, maar ook goed ondernemerschap.

De kolonisten in de prehistorie had bijvoorbeeld ook een heel andere naam en vormgeving kunnen krijgen en dan zou het toch minder aandacht hebben kunnen trekken van winkeliers en kopers dan het nu ongetwijfeld doet.

Uitmelken klinkt alleen zo negatief en in mijn persoonlijke beleving denk ik dan eerder uit de zoveelste monopoly kloon (coca cola, graceland, star trek, etc.) dan aan leuke spellen die bij een bepaalde serie horen (naast kolonisten ook carcassonne).


Ik heb geen moeite met het gebruik van de term uitmelken. Deze term gebruik ik ook voor bijv. de overdaad aan "zusterspellen" van Carcassonne, Catan en Ticket to Ride.

Bij het Catan kaartspel vind ik de term uitmelken misplaatst, omdat juist dit spelsysteem lijkt gemaakt voor en "groeit" door de introductie van nieuwe mogelijkheden (idem voor Magic).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2006, 16:36 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
unborn chikken voice schreef:
Met die laatste 4 woorden zal Erwin het net eens zijn :P


Het eindeloos oprekken van het commerciële succes van een Spiel des Jahres mag men best ?uitmelken? noemen. Het lijkt me wel van belang dat men begrijpt dat ?commercieel uitmelken? niet per definitie betekent dat een nieuw zusterspel inhoudelijk inferieur is (al maak ik in dit verband graag een uitzondering voor Carcassonne Overzee).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2006, 18:17 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Erwin, je hebt gelijk: dit is niet het beste voorbeeld van uitmelken. De verschillende uitbreidingen voor dit kaartspel voegen inderdaad iets toe aan het spel (ik heb ze ook allemaal gekocht, dus dat zegt genoeg). Het is echter wel zo dat de tijd die besteed wordt aan dit spel ook aan de ontwikkeling van een nieuw spel besteed had kunnen worden. Het is echter veel minder uitmelken dan bijvoorbeeld 1 scenario in een grote doos doen en die voor 10,- verkopen (waarvan ik er ook al 1 heb: :wink: ) of de zoveelste spin-off van Carcassonne (waarvan ik er ook een aantal heb). Wat ik hiermee wil zeggen:

Uitmelken is niet per definitie slecht, maar inderdaad goed commercieel inzicht, maar als ik kan kiezen, kies ik liever een leuk nieuw en verfrissend spel dan de zoveelste uitbreiding (de ervaring leert overigens dat ik ze gewoon allebei koop! :wink: )

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2006, 18:26 
Jakkiebak!

Berichten: 53
Woonplaats: Arnhem
maar back on-topic:
Is er verder al iets bekend over deze uitbreiding? Wat voor soort uitbreiding wordt het, enig idee wanneer de NL editie verschijnt (waarschijnlijk niet)?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2006, 19:24 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Als het net zo lang gaat duren als B&H... december 2018.

Geen idee hoeveel tijd er zit tussen Duitse uitgave en 999-uitgave.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2006, 20:26 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 202
Woonplaats: Apeldoorn
Nu vind ik het zelf totaal geen probleem om met Duitse kaarten te spelen. Je hebt snel genoeg door wat de teksten allemaal betekenen. En omdat de kaarten toch op een andere stapel liggen, maakt het niet uit dat de achterkant anders is (of is dat tegenwoordig niet meer zo?). Dus voor mij wordt het gewoon de Duitse versie. :lol:


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2006, 20:38 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Iznogoedh schreef:
Nu vind ik het zelf totaal geen probleem om met Duitse kaarten te spelen. Je hebt snel genoeg door wat de teksten allemaal betekenen. En omdat de kaarten toch op een andere stapel liggen, maakt het niet uit dat de achterkant anders is (of is dat tegenwoordig niet meer zo?). Dus voor mij wordt het gewoon de Duitse versie. :lol:


niks op andere stapel, alle 317 kaarten liggen gewoon door elkaar op een heleboel verschillende stapels..


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
20 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - KvC Kaartspel: nieuwe uitbreiding  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

999 Games, Kolonisten van Catan Kaartspel



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®