Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




73 berichten | Pagina 1 van 5 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 13 okt 2010, 21:16 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
The Game Master meldt dat er op dit moment hard gewerkt wordt aan de ontwikkeling van het nieuwe bordspel Fortuna door de ontwerpers van de spellen Cuba en De Kathedraal, Rieneck & Stadler in samenwerking met The Game Master.

Fortuna

Afbeelding

Het Keizerlijke Rome aan het begin van de jaartelling.

In het nieuwe bordspel Fortuna hebben de spelers hun toekomst in eigen handen. Er zijn echter vele wegen naar geluk en rijkdom. Waar kies je voor? De weg van macht en invloed leidt tot het Keizerlijke paleis, of ben jij al tevreden om Senator te worden? Als je te machtig wordt, ben je dan nog steeds gelukkig? Is de keizer gelukkig? Of wordt hij geplaagd door afgunst en familieleden die een aanslag beramen om hem van de troon te stoten? Of kies je voor de militaire weg, als generaal? Misschien de weg van de goden? Ben jij liever handelaar of landarbeider?

De prachtige illustraties van het spel worden verzorgd door Franz Vohwinkel. The Game Master kan bijna niet wachten om meer te laten zien van dit topspel.

Op BGG is het spel te vinden onder: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/80979/fortuna


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 okt 2010, 21:27 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Klinkt leuk. Ik ben benieuwd :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 okt 2010, 21:38 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1045
Woonplaats: Amersfoort
Het is elders al eerder opgemerkt, maar de doos lijkt sprekend op de spellen van Phalanx Games.

Klinkt in ieder geval interessant. Haalt dit Spiel?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 13 okt 2010, 22:15 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Peter Hein schreef:
Het is elders al eerder opgemerkt, maar de doos lijkt sprekend op de spellen van Phalanx Games.

Klinkt in ieder geval interessant. Haalt dit Spiel?


Nee, alleen een prototype!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 13 okt 2010, 22:32 
Koek en Spel

Berichten: 143
Woonplaats: Zaandam
Peter Hein schreef:
Het is elders al eerder opgemerkt, maar de doos lijkt sprekend op de spellen van Phalanx Games.


Dat was precies mijn allereerste gedachte bij het zien van de doos :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 13 okt 2010, 22:33 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Nu jullie het zeggen... inderdaad, die herken ik er ook in :P


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 okt 2010, 23:05 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
P.T. schreef:
Nu jullie het zeggen... inderdaad, die herken ik er ook in :P


Franz had vast nog een oud Phalanx sjabloontje slingeren. :wink:

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo stijlvol om het vaste doosontwerp van een andere uitgever te gebruiken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 14 okt 2010, 06:49 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Citaat:
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo stijlvol om het vaste doosontwerp van een andere uitgever te gebruiken


Mee eens.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 14 okt 2010, 09:13 
6. Carcassonne (2000)
Avatar gebruiker

Berichten: 232
Woonplaats: Sleeuwijk
Ik ben benieuwd de eerste indruk is goed. Echter waar jullie aangeven dat het een phalanx game zou kunnnen zijn, was mijn eerste indruk...... scene uit de film gladiator.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 14 okt 2010, 10:07 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
shifter schreef:
Ik ben benieuwd de eerste indruk is goed. Echter waar jullie aangeven dat het een phalanx game zou kunnnen zijn, was mijn eerste indruk...... scene uit de film gladiator.


Klopt, ook het plaatje zelf lijkt geen toonbeeld van originaliteit.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 14 okt 2010, 16:03 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 25
Woonplaats: Gouda
Erwin schreef:
shifter schreef:
Ik ben benieuwd de eerste indruk is goed. Echter waar jullie aangeven dat het een phalanx game zou kunnnen zijn, was mijn eerste indruk...... scene uit de film gladiator.


Klopt, ook het plaatje zelf lijkt geen toonbeeld van originaliteit.

Door die dikke balk waarop de tekst staat lijkt het idd wel op Phalanx. Het plaatje zelf vind ik echter wel erg mooi hoor. En ach, zodra je gaat spelen ligt de doos aan de kant :)

Ik ben wel benieuwd naar de paden die je kan kiezen in het spel. Je kan kennelijk allerlei rollen aannemen. Wat me leuk lijkt is als die rol dan ook "vast" is. Je hebt tegenwoordig veel spellen (Porto Rico, Cuba etc) waar je elke beurt een andere rol kan kiezen maar de rpg-er in mij wil zich eigenlijk ontwikkelen in 1 rol. Ben benieuwd!

_________________
Everybody panic!!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 02 nov 2010, 14:34 
Uitgever

Berichten: 44
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel
Hoi spelliefhebbers,

Even een kort berichtje over de cover van Fortuna. Deze wordt aangepast! Inderdaad had Franz zijn oude Phalanx format blijkbaar nog gebruikt. Het was zeker niet onze bedoeling om een "Phalanx kloon" neer te zetten.

Ik kan een paar inhoudelijke dingen melden over het spel, dat we tijdens SPIEL'10 aan meerdere zeer geinteresseerde (internationale) uitgevers gepresenteerd hebben.
Fortuna is een strategisch bordspel, met een beperkte spelduur van 75 minuten. In het spel zijn er verschillende "ontwikkelpaden" waarlangs je omhoog kunt gaan met het doel meer macht/controle over het lot te verkrijgen, hoger in de gunst van de Keizer te komen en ook Overwinningspunten/gelukspunten te verkrijgen.

De spelregels zijn aan het einde van deze maand compleet. Er komen speciale actiekaarten in het spel voor, die als "goodies" te verkrijgen zijn op de grotere beurzen. Kortom, de voortekenen voor het spel dat naar verwachting in april 2011 uitkomt zijn gunstig.

Wordt vervolgd...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 02 nov 2010, 15:18 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
brainmaster schreef:
In het spel zijn er verschillende "ontwikkelpaden" waarlangs je omhoog kunt gaan met het doel meer macht/controle over het lot te verkrijgen, hoger in de gunst van de Keizer te komen en ook Overwinningspunten/gelukspunten te verkrijgen.

Ik sta nu werkelijk te trappelen van opwinding. Welk een overdonderend vernieuwend spelconcept!

Hoe dan ook: succes ermee! (En dat is geen sarcasme.)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 02 nov 2010, 15:25 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
cymric schreef:
brainmaster schreef:
In het spel zijn er verschillende "ontwikkelpaden" waarlangs je omhoog kunt gaan met het doel meer macht/controle over het lot te verkrijgen, hoger in de gunst van de Keizer te komen en ook Overwinningspunten/gelukspunten te verkrijgen.

Ik sta nu werkelijk te trappelen van opwinding. Welk een overdonderend vernieuwend spelconcept!


Ben jij bekend met de details van het spelsysteem, of blaast de rossige kater weer eens vol vanuit de onderbuik?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 02 nov 2010, 15:45 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Erwin schreef:
Ben jij bekend met de details van het spelsysteem, of blaast de rossige kater weer eens vol vanuit de onderbuik?

Met mijn onderbuik gaat het uitstekend, en begint zelfs merkbaar in omvang te slinken sinds ik netjes op diƫet ben, dankjewel. Geniet dus maar van deze onderbuikgeluiden zolang het nog kan.

Verder meen ik een lichte mate van hypcrisie in je reactie te bespeuren. Commentaar leveren op een doosuiterlijk is blijkbaar okee, maar commentaar leveren op een tamelijk algemeen aandoend spelconcept is dat blijkbaar niet.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
73 berichten | Pagina 1 van 5 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 5  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - The Game Master werkt aan een nieuwe titel: Fortuna  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

Fortuna, The Game Master



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®