Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





15 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: In de Ban van de Ring
BerichtGeplaatst: za 04 jun 2011, 22:00 
5. De Kolonisten van Catan (0)

Berichten: 21
Woonplaats: Rozenburg ZH
Ik heb een paar vragen over de spelregels van In de Ban van de Ring.

1. Soms moet je bij een gebeurtenis een hobbitkaart trekken. Éen van de spelers moet dan een aantal kaarten met hetzelfde symbool afleggen. Mag je hiervoor jokers gebruiken?

2. Als je alle gebeurtenissen links op het scenariobord gehad hebt, wat doe je dan met gebeurteniskaartjes met een zonnewijzer? Sla je die gewoon over?

3. Als de stapel gebeurteniskaartjes op is, schudt je ze dan voordat je opnieuw begint of keer je de stapel gewoon om?

Ik vraag dit omdat ik het spel gespeeld heb met mijn twee dochters (8 en 11 jaar) en we bij de eerste keer al zonder al te veel problemen bij Mordor aangekomen zijn. Morgen maken we het af, maar het lijkt me iets te gemakkelijk gaan! We hebben bijvoorbeeld nog geen Gandalfkaart nodig gehad.......


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 04 jun 2011, 22:28 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
1. Ja

2. en 3. Als je links alles gehad hebt stopt het bord direct. Je gaat dan direct door naar de volgende stad. Je gaat 1 naar het donker voor ieder missend levensfiche en vervolgens leg je ze allemaal af.

Sauron moet toch ver vooruit gekomen zijn en jullie naar het donker toe als je linkse veel hebt gehad.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 04 jun 2011, 22:49 
Hazelnoot Ridder

Berichten: 631
Woonplaats: Diest (België)
YoJaYa schreef:
Ik vraag dit omdat ik het spel gespeeld heb met mijn twee dochters (8 en 11 jaar) en we bij de eerste keer al zonder al te veel problemen bij Mordor aangekomen zijn. Morgen maken we het af, maar het lijkt me iets te gemakkelijk gaan! We hebben bijvoorbeeld nog geen Gandalfkaart nodig gehad.......


Als het gebeurtenisspoor van een scenario helemaal is afgewerkt zit je toch zwaar in de problemen hoor. Ik vermoed dat je onderweg toch enkele zaken over het hoofd hebt gezien. Het woord "gemakkelijk" en de titel "In de Ban van de Ring: Het Bordspel" heb ik nog nooit in één zin weten uitspreken.

Ik hoop ook dat jullie niet de eerste editie van 999 Games hebben gespeeld. De scenarioborden van die uitgave bevatten immers een respectabel aantal irritante fouten.

Moest je alsnog duidelijkheid willen, hieronder de link naar dé regelreferentie aangaande dit fantastische bordspel:

http://freespace.virgin.net/chris.lawso ... /index.htm

_________________
https://detafelplakt.com/


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jun 2011, 10:19 
3. In de Ban van de Ring (0)

Berichten: 21
Woonplaats: Rozenburg ZH
Citaat:
Ik hoop ook dat jullie niet de eerste editie van 999 Games hebben gespeeld. De scenarioborden van die uitgave bevatten immers een respectabel aantal irritante fouten.

Ik heb op de doos gekeken en die is uit 2000. Ga je me nu vertellen dat ik de verkeerde heb?

Blijft trouwens leuk om te spelen, de dames zijn bloedfanatiek in het bedenken van mogelijkheden om problemen op te lossen. Ze denken alvast een paar stappen vooruit, door aan het eind van hun beurt geen kaarten te spelen maar 2 hobbitkaarten te trekken, zodat we niet met lege handen zitten als onze pion links op het hoofdspelbord een plekje zakt. Dan zijn we trouwens wel lekker lang bezig! Ook de mogelijkheid om aan het eind van je beurt te bepalen of je kaarten speelt, trekt of je hobbit een stapje naar het licht zet helpt mee!

Trouwens, de gele kaarten waarmee je bijvoorbeeld een gebeurtenis kunt afwenden. Als je die in je hand hebt, kun je die dan inzetten voor iemand anders? Er is er ook eentje waarbij 1 speler een kaart aan iemand anders mag geven. Mag je die alleen zelf gebruiken?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jun 2011, 10:38 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Ik zag op BGG dat 999 Games een uitgave heeft gedaan in 2000 en 2001. Grote kans dus dat jouw versie wat fouten bevat. Maar dat kan Dominique ons waarschijnlijk vertellen.

Gele kaarten mag je altijd spelen. Dus ook voor anderen. De precieze game flow en wanneer je precies een gele kaart mag spelen staat hier:
http://freespace.virgin.net/chris.lawso ... meflow.htm

Citaat:
Dan zijn we trouwens wel lekker lang bezig!

Lekker lang bezig wil je juist niet bij dit spel ;) Je wilt zo snel mogelijk het hoofdspoor afronden, zorgen dat je wat van de zijsporen hebt meegepikt (levensfiches) en zo veel mogelijk gebeurtenissen missen. Kwestie van de balans vinden tussen kaarten trekken of kaarten spelen. Het omdraaien van gebeurtenisfiches gaat sowieso door.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jun 2011, 11:50 
Hazelnoot Ridder

Berichten: 631
Woonplaats: Diest (België)
YoJaYa schreef:
Citaat:
Ik hoop ook dat jullie niet de eerste editie van 999 Games hebben gespeeld. De scenarioborden van die uitgave bevatten immers een respectabel aantal irritante fouten.

Ik heb op de doos gekeken en die is uit 2000. Ga je me nu vertellen dat ik de verkeerde heb?


Dit is een lijstje van de fouten op de scenarioborden (gebeurtenissen) in de Nederlandstalige eerste editie:

MORIA

Vlucht toch, dwazen!
Toont drie zwarte vierkantjes, het moeten drie zwarte cirkels zijn.

HELM'S DEEP

De orcs stormen voorwaarts.
Toont een jokersymbool, het moet een ringsymbool zijn (levensfiche). Dus hart, zon, ring.

Orcs Veroveren Helm's Deep.
De eerste zin ontbreekt. Die luidt: "Als het tweede deel van Reizen is gedaan, dan.."

SHELOB' LAIR

De Heer van de Nazgul zoekt de ring.
Toont een wit vierkant, het moet een witte cirkel zijn.

MORDOR

Sam redt Frodo.
Toont een wit vierkant, het moet een witte cirkel zijn.

Je hebt een foutloze editie als de titel op het doosdeksel omkaderd is door een oranje boord.

Hopelijk ben je hier wat mee.

_________________
https://detafelplakt.com/


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jun 2011, 13:25 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
blegg ik heb die met de groene band wat ineens als een zeer slechte editie aanvoelt :(

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2011, 14:13 
Avatar gebruiker
YoJaYa schreef:
Morgen maken we het af, maar het lijkt me iets te gemakkelijk gaan!

Als het gemakkelijk blijft gaan, zit er maar een ding op: Friends & Foes en Battlefields erin gooien. Als je dan Mordor haalt ben je goed bezig... over de ring effectief vernietigen zwijg ik liever in alle talen.


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2011, 15:35 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 282
Alleen de allereerste exemplaren hebben een misdruk, de tweede oplage, ook gewoon met groene band, is goed. Heb je de borden al gecheckt?

_________________
Het voordeel van slim zijn is dat je gemakkelijk kunt doen of je dom bent. Het omgekeerde is veel moeilijker.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2011, 16:10 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
heeft het spel ook alleen zit nog in folie haha

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2011, 16:22 
6. Het Verboden Eiland (0)

Berichten: 21
Woonplaats: Rozenburg ZH
Ik heb mijn borden nagekeken en gelukkig heb ik de juiste versie :P . Misschien hebben we gewoon geluk gehad deze keer, alhoewel we bij Mordor vrij snel door Sauron ingehaald werden......

De uitbreidingen heb ik al, maar eerst gaan we het nog een keer zo proberen. Wie weet hebben we nu minder geluk!

Allemaal hartelijk bedankt voor de reacties!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2011, 17:32 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
yay zowaar toch de goeie versie van het spel :D nu ooit nog keer spelen ( vriend heeft het al eens gedaan een dag lang en vind het een vreselijk spel ondanks dat hij lotr fan is)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2011, 17:57 
Fabrieksmanager

Berichten: 832
Woonplaats: Rosmalen
Ik wist ook niets van de foutieve versie. Heb meteen mijn versie erbij gehaald en die is goed :D

Enkele jaren geleden ook een paar keer bij anderen gespeeld. Toen kregen we het niet gewonnen. Ik heb al gevraagd welke versie zij hebben, want destijds vond ik het spel niet zo erg geweldig...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2011, 20:22 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
Ik word nu wel nieuwsgierig welke versie wij hebben. Maar hij ligt onder in de kast, dus zal de luiheid het wel winnen van de nieuwsgierigheid. :D

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 08 jun 2011, 10:07 
Fabrieksmanager

Berichten: 832
Woonplaats: Rosmalen
Tjoek schreef:
Enkele jaren geleden ook een paar keer bij anderen gespeeld. Toen kregen we het niet gewonnen. Ik heb al gevraagd welke versie zij hebben, want destijds vond ik het spel niet zo erg geweldig...


Ook zij hebben een juiste versie. Dus ik ken het spel gelukkig alleen in de uitvoering die klopt. Door dit topic krijg ik wel weer zin om het spel eens uit de kast te halen...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
15 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - In de Ban van de Ring  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Tags

In de Ban van de Ring



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®