Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





41 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende

De Vorsten van Florence 2006 NL
Geweldig ! Daar kijk ik naar uit ! 74%  74%  [ 26 ]
Verschrikkelijk mooi spel maar ik moet deze versie eerst nog zien... 17%  17%  [ 6 ]
Leuk spel maar van mij hoeft het niet. 3%  3%  [ 1 ]
Zal mij een zorg zijn. 6%  6%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 35
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 11 mei 2006, 09:05 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 82
White Goblin Games gaat samen met Quined Games een compleet vernieuwde heruitgave verzorgen van de klassieker Die Fuersten von Florenz (in 2000 uitgegeven door Alea). Het spel zal speelbaar zijn voor 2 tot 5 spelers. De speldoos zal voorzien zijn van een uitbreiding, voorlopig genaamd "Kardinaal en Muze", die de doorgewinterde Florenz-speler (nog) meer speelvreugde zal moeten gaan geven. In deze uitbreiding schieten een zestal karakters, waaronder -u raadt het al- een Kardinaal en Muze (maar ook een Bankier, een Koopman, een Professor en een Prinses) de Prinsen te hulp. In een aparte, anders opgezette, biedronde worden de karakters geveild, waarna zij de spelers gedurende die ronde behulpzaam kunnen zijn.
Het artwork wordt verzorgd door Eckhardt Freytag, tekenaar van Ravenburgers Celtica.
Het spel staat gepland voor het aanstaande Spellenspektakel, eind oktober 2006.

Hou de sites van Quined en White Goblin Games in de gaten de komende maanden voor meer nieuws over dit prestigieuze project !


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 mei 2006, 13:01 
la Vida
Avatar gebruiker

Berichten: 498
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen
De duitse uitgave 'Die fürsten von Florenz' heeft een spelersaantal van 3-5 personen. Ik zie nu dat de Nederlandse versie voor 2 - 5 personen zal worden. Ik wil benadrukken dat wij daar erg gelukkig mee zijn. Maar is het ook correct?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 mei 2006, 13:39 
Uitgever

Berichten: 252
Woonplaats: Oud-Beijerland
Citaat:
De duitse uitgave 'Die fürsten von Florenz' heeft een spelersaantal van 3-5 personen. Ik zie nu dat de Nederlandse versie voor 2 - 5 personen zal worden. Ik wil benadrukken dat wij daar erg gelukkig mee zijn. Maar is het ook correct?

Dit is correct. De auteurs hebben, na het verschijnen van de Alea-doos, aangepaste regels voor 2 spelers gemaakt, zoals die te vinden zijn in de Nederlandstalige pdf-handleiding op de Alea-site. Deze regels worden nu gewoonweg toegevoegd aan de handleiding in de nieuwe doos.

Met vriendelijke groet,

Frank Quispel


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 mei 2006, 16:33 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 365
Woonplaats: Zevenaar
Zijn dat dan 'prettige' omstandigheden of is het een gekunstelde manier van spelen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 mei 2006, 18:03 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 187
Woonplaats: Amsterdam
Het gaat. Er zijn spellen waarbij het er slechter 'opgeplakt' is. Ik heb het af en toe met mijn vriendin gespeeld en het ging vrij aardig. 2-speler varianten zijn meestal niet zo geweldig in bied- en onderhandelingsspellen. De competitie gaat een beetje verloren. Maar als je daar toch niet van houdt en liever voor jezelf speelt (weinig rekening hoeft te houden met de acties van de ander), dan zal deze 2-speler variant je ook wel bekoren.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 mei 2006, 19:43 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Mag ik vragen hoe jullie (= WGG & QG) tot het besluit zijn gekomen tot deze heruitgave, en waarom jullie hebben gekozen voor Die Fürsten von Florenz? Met andere woorden, wat is het verhaal achter dit project?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 mei 2006, 21:37 
Uitgever

Berichten: 252
Woonplaats: Oud-Beijerland
Mijn broer Arno en ik zijn, net als onze spelgroep, grote fans van Die Fuersten von Florenz (hier verder kortweg FvF genoemd). Nadat we Reef Encounter en Siena voor de Nederlandse en Franse markt hadden ge(co-)produceerd, wilden we doorgaan, maar dan wel met een project waarbij we de controle eens zelf in handen hebben. Dat is dus de FvF.
Ik waardeer de Alea-versie enorm, maar zie de Duitstalige tekstrijkheid als een grote belemmering om het "grote" publiek in andere landen te bereiken. Een tweede mintpunt aan de Alea-versie is de overheersende bruine kleur van de speelmaterialen en de weliswaar mooie, maar weinig dynamische graphics. Een derde nadeel aan het spel is de krullerigheid van het gebruikte lettertype.
Als een gerenommeerd spel als FvF opnieuw wordt uitgegeven, dan vind ik dat bovenstaande overwegingen duidelijk meegenomen moeten worden in deze nieuwe uitgave, vanuit speeltechnisch en tevens marketingtechnisch oogpunt. Om de kosten laag te houden, is een voorwaarde dat er wel andere partijen meedoen in de productie van het spel, want we hebben geen zin in het opbouwen van een eigen netwerk in Duitsland, Frankrijk en Spanje.
Helaas is er nog geen uitzicht op een Italiaanstalige versie: de Italiaanse uitgever ... wilde wel meedoen, maar dan wel met artwork van zijn eigen tekenaar! Aangezien onze licensie ook strekt tot en met Italië ging dit feest gelukkig niet door.

Met vriendelijke groet,

Frank Quispel


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 11 mei 2006, 22:12 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Imhotep schreef:
Het spel staat gepland voor het aanstaande Spellenspektakel, eind oktober 2006.

Gaan jullie ook proberen om in Essen acte de présence te geven? Of blijft dit echt een Nederlands feestje? (Dat zou met recht een unicum genoemd mogen worden: een spel dat in Nederland wordt gepresenteerd aan het publiek EN niet in Essen te zien is!)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 mei 2006, 22:55 
Uitgever

Berichten: 252
Woonplaats: Oud-Beijerland
Nee, we zullen niet zichtbaar aanwezig zijn in Essen. Deo volente wordt FvF echter wel voor de eerste maal gepresenteerd, en wel door de Duitse co-producent Pro Ludo. Overigens zal er naast een Nederlandstalige editie ook een Franstalige (Ystari) en een Spaanstalige (Excalibur) editie verschijnen, naast de Duitstalige editie.
Het is niet het gebruik van Ystari om een reeds uitgegeven spel opnieuw uit te brengen, maar Cyril Demaegd van Ystari is een dermate grote fan van de FvF dat hij graag een uitzondering maakt.


Laatst bijgewerkt door francobollus op vr 12 mei 2006, 08:09, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 mei 2006, 23:16 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Dan breken ze met hun y-s-traditie. Oh nee, toch niet: Les Princes Royaux de Florence! (Of zoiets.)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 mei 2006, 11:48 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 82
Wat maakt het ook uit hoe Ystari het gaat noemen? Dat wordt een FR editie.

In Nederland gaat het spel gewoon De Vorsten van Florence heten.

De andere landen/uitgevers mogen gewoon meedoen en hun editie naar hun landstaal vertalen als men dat wil.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 mei 2006, 12:39 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Daarvoor moet je blijkbaar een beetje taalfreak zoals ik zijn. Laat verder ook maar, ik dacht hardop na.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 mei 2006, 15:07 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Ik ben blij met de keuze voor Vorsten van Florence. Ik wilde het spel al tijden hebben en nu kan dat dus gewoon in mijn eigen taal. Wat wil een mens nog meer! :D

Citaat:
Daarvoor moet je blijkbaar een beetje taalfreak zoals ik zijn. Laat verder ook maar, ik dacht hardop na.


Ik weet wat je bedoelt... :wink:
Ik vind het overigens wel een leuke gewoonte om altijd de y-s in je spellen te hebben zitten. Net als de gewoonte van 2F spiele...

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 mei 2006, 21:30 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 82
Op de site van Quined (www.quined.nl) is bij "spellen" en dan "FvF" een leuk nieuwsitem te vinden over de totstandkoming van de eerste kaarten.

Hier kunnen jullie het verdere verloop van de betreffende 3 karakterkaarten volgen de komende weken/maanden.

White Goblin Games
Quined Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 jun 2006, 10:50 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 82
De site is weer bijgewerkt met de laatste beelden van de "Astronoom".

Ga naar www.quined.com
Klik op "onze spellen" in het menu
Klik op "Vorsten van Florence" bij "wordt verwacht"

En dan zie je dat de "Astronoom" verder is aangepast aan het thema en de tijd waarin het spel zich afspeelt.
We hebben samen met Eckhart Freytag (de tekenaar) goed geluisterd naar de threads op de amerikaanse site: www.boardgamegeek.com en we hebben in overleg de kaart wat aangepast.

Let op! Alle beelden die op de site zijn gezet zijn nog niet definitief, er kunnen nog wijzigingen optreden in het ontwerp.

Op dit moment stromen de laatste tekeningen bij White Goblin Games en Quined Games binnen. Binnenkort start de laatste fase van het ontwerp proces en gaan de beelden naar de fabriek/studio.

Nog een kleine 4,5 maand en Nederland wordt verrijkt met "De Vorsten van Florence 2006".

Quined Games
White Goblin Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
41 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - De Vorsten van Florence 2006  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

QWG Games, Vorsten van Florence



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®