Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 02 okt 2006, 16:41 
Joker

Berichten: 5
Woonplaats: Brighton, UK
Mijn vriendin en ik hebben een meningsverschil over de Toverkracht -kaarten.

Volgens mij moeten beide spelers een kaart kiezen, en daarna tegelijk opendraaien, zodat je elkaars kaarten kunt zien.
Als een van de spelers een Toverkracht heeft gespeeld, kan deze dan een kaart uitzoeken die goed werkt tegen de kaart die de ander heeft gekozen.

Mijn vriendin vindt dat niet eerlijk en vindt dat, voordat de kaarten worden opengedraaid, een speler die de Toverkracht heeft gekozen dat meldt, waarna deze een kaart uit de gespeelde stapel zoekt - zonder te weten wat de tegenstander heeft gekozen. (De tegenstander mag natuurlijk zijn/haar gekozen kaart niet meer veranderen).

Het maakt natuurlijk niet heel veel verschil omdat beide spelers een Toverkracht hebben, dus hebben ze beide een keer het voordeel of nadeel van wel/niet kunnen uitzoeken, maar we zijn wel benieuwd hoe anderen het spelen.

Wie oh wie weet meer?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 05 okt 2006, 10:59 
Sojaboon

Berichten: 29
Marvol schreef:
Volgens mij moeten beide spelers een kaart kiezen, en daarna tegelijk opendraaien, zodat je elkaars kaarten kunt zien.
Als een van de spelers een Toverkracht heeft gespeeld, kan deze dan een kaart uitzoeken die goed werkt tegen de kaart die de ander heeft gekozen.

Op blz 7 van de spelregels staat onder Toverkrachtkaart: "Als deze kaart wordt gespeeld". 'Gespeeld' heeft hier de betekenis van het uitvoeren van de stappen onder punt 2 op blz 3 en 4 wordt uitgelegd.

Je speelt je toverkracht kaart dus dicht (net zoals elke andere kaart). Dan worden beide gespeelde kaarten tegelijkertijd getoond. De toverkracht kaart is een tekstkaart en wordt nu dus toegepast voor een eventuele getallenkaart. Als zowel de duistere als de lichte speler een tekstkaart spelen dan moet de duistere speler zijn kaart eerst behandelen. Als beide spelers een toverkracht spelen dan weet de lichte speler dus wat de duistere speler gekozen heeft (precies zoals volgt uit blz 3/4 en wat er staat op blz 7).

Citaat:
Mijn vriendin vindt dat niet eerlijk

Je bent vrij om met huisregels te spelen natuurlijk. Het is echter wel volgens de officiele regels. De strijd is trouwens sowieso niet eerlijk. Vandaar dat ze op blz 5 aanraden om altijd 2 spellen te spelen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006, 11:12 
Joker

Berichten: 5
Woonplaats: Brighton, UK
EvilBro schreef:
De strijd is trouwens sowieso niet eerlijk. Vandaar dat ze op blz 5 aanraden om altijd 2 spellen te spelen.


Ja, dat deden wij al. Ook vanwege de afwisseling.

De strijd was bij ons wel heeeeeel oneerlijk omdat we de regel dat Frodo alleen maar Mordor in hoeft te stappen om te winnen niet gelezen hadden :( dan wordt 't wel erg pittig om met wit te winnen :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Regelvraag idBvdR: de Strijd  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

999 Games, In de Ban van de Ring



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®