Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



16 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2012, 19:04 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Citaat:
De Nederlandse uitgever van bord- en kaartspellen White Goblin Games – bekend van onder meer het coöperatieve bordspel Het Verboden Eiland (genomineerd Speelgoed van het Jaar en de Nederlandse Spellenprijs 2011), Dweebies én van Mondo (genomineerd Spel van het Jaar en de Nederlandse Spellenprijs 2012) – heeft meer informatie bekend gemaakt omtrent de plannen voor het derde kwartaal. Eerder dit jaar kondigde de uitgever al de eerste expansies voor het ijzersterke tweepersoonsspel Revolver aan, maar nu is er ook meer informatie vrijgekomen over enkele gloednieuwe titels, waaronder het eerste partyspel in de catalogus van de uitgever.

Om te beginnen zal zo ergens begin september het bijzonder fraaie, tactische kaartspel 'De Heersers van de Nijl' het levenslicht zien. In dit kaartspel hebben de spelers zich langs de delta van Nijl gevestigd, waar de grond zeer vruchtbaar is. De spelers spelen gewaskaarten uit en proberen deze te oogsten wanneer de delta overstroomt. Dat levert namelijk punten op. Die puntentelling is overigens ‘Kniziaans’, want je moet in elk gewas goed scoren; focussen op maar één gewas leidt dus niet tot de overwinning. Slimme handelaren speculeren ook nog op welke gewassen geoogst gaan worden, want ook dat kan een voordeel opleveren. Naast de akkers verrijzen imposante monumenten, zoals een sfinx, obelisk en een hoge muur, die degene die het grootste aandeel in de bouw heeft gehad een flink voordeel op kunnen leveren tijdens het spel. Maar pas op voor de sprinkhanenplaag! Wanneer deze insecten de grootste akkers aanvallen, blijft daar niets meer van over en gaat de oogst verloren. Wie beplant zijn akkers het slimst, oogst de meeste gewassen van elke soort en richt de grootste monumenten op? De Heersers Van De Nijl is een kaartspel zonder wachttijd, dat heel snel te leren valt. De prachtig vormgegeven doos bevat naast het basisspel een variant die zorgt voor nóg meer speelplezier. Het spel wordt uitgebracht in het medium blikformaat, waarin White Goblin Games eerder ook de titels Get Nuts en Witches of Blackmore uitbracht.

Meer informatie: http://www.whitegoblingames.nl/spel/105 ... an-de-Nijl

Oereka!’ is het eerste partyspel in de catalogus van White Goblin Games. In Oereka! vormen jij en je medespelers een team van oermensen dat een aantal monumenten moet bouwen. Teams bestaan altijd uit een architect en één of meerdere bouwers. De bouwers moeten uiteraard bouwen, de architect geeft aanwijzingen; hij is immers de enige die de opdrachtkaart heeft gezien. Maar…. Communicatie verloopt in dit hilarische spel met de nodige beperkingen: zo mag je alleen maar de aangegeven oerkreten en oergebaren gebruiken en heeft de architect van het stel ook nog een knots tot zijn beschikking om goedkeurende of corrigerende tikjes uit te delen. Het team dat het snelste 10 punten weet te scoren met het voltooien van diverse bouwwerken, wint het spel. Oereka! is een partyspel zoals geen ander: hilariteit gegarandeerd! Het spelverloop is vlot, de spelers zijn actief bezig en de regels zijn simpel. Ideaal voor feesten en partijen en hoewel je het met 2 tot 8 spelers kunt spelen, kunnen grote groepen ook aan de slag met een ‘toernooi’.

Meer informatie: http://www.whitegoblingames.nl/spel/107/Oereka

Call to Glory’ is een erg leuk en vlot spel van de Duitse spelbedenker Michael Schacht (Mondo, Coney Island, Crazy Creatures). Het speelt zich af in Japan. De spelers verzamelen Japanse personages van verschillende waarden. Zodra iemand twee of meer kaarten van dezelfde soort in zijn hand heeft, kan hij die kaarten op tafel neerleggen en daarmee punten scoren aan het einde van de ronde. Maar als een tegenspeler later meer kaarten uitspeelt van dezelfde soort, gaan de kaarten van deze soort die reeds op tafel liggen, naar de aflegstapel... Eerder verscheen Call to Glory onder een andere naam bij Ravensburger, maar het spel was toen enkel geschikt voor 2 spelers. Call to Glory maakt het mogelijk het spel te spelen met 2 tot en met 4 spelers en bevat zelfs nog twee extra, gloednieuwe varianten:

· In de variant ‘Keizerlijke opdrachten’ kunnen de spelers extra punten verdienen door opdrachten te vervullen.

· In de variant ‘De Kracht van de NInja’ worden de ninja-kaarten belangrijk: als spelers ninja-kaarten neer kunnen leggen op tafel, mogen ze een ninja-miniatuur pakken. Ze kunnen later tijdens het spel een kaart van een andere speler afleggen, door de ninja-miniatuur weer terug in de algemene voorraad te leggen.

Het spel kan eenvoudig mee worden genomen op vakantie en heeft een verslavingsfactor om ‘u’ tegen te zeggen. Zeg niet dat we u niet hebben gewaarschuwd!

Call to Glory verschijnt, met spelregelboekjes in het Engels, Duits, Frans en natuurlijk Nederlands, net als De Heersers van de Nijl en Get Nuts in het medium blikformaat. Naast een hele flinke stapel kaarten, bevat de doos 4 ninja miniaturen.

Dit spel zal door White Goblin Games wereldwijd worden uitgegeven.

Meer informatie: http://www.whitegoblingames.nl/spel/106/Call-To-Glory

Eerder reeds kondigde White Goblin Games reeds uitbreidingen aan voor het kaartspel Revolver, dat week in week uit weer op nieuwe, zeer lovende recensies kan rekenen. In het komende najaar zullen dus 2 uitbreidingen het levenslicht zien: ‘Hinderlaag langs Gunshot Trail’ en ‘De jacht is geopend’. Met beide uitbreidingen hebben spelers de mogelijkheid om hun eigen deck samen te stellen. Maar daarnaast bevatten de beide uitbreidingen ook compleet nieuwe modules, die een andere en extra speelervaring aan het spel geven. Zo kunnen met de eerste uitbreiding hinderlagen worden geplaatst en heeft de bandiet in de tweede uitbreiding een mogelijkheid om een extra bendelid er bij te krijgen.

Zie ook: http://www.whitegoblingames.nl/spel/120 ... landstalig en http://www.whitegoblingames.nl/spel/124 ... landstalig

Maar er is meer Revolver-nieuws: binnenkort zijn namelijk ook speciale ‘Revolver’-sleeves te verkrijgen. Met deze sleeves wordt Revolver spelen nog leuker en de kaarten blijven hiermee goed beschermd. En dat is wel nodig, want sommigen hebben er inmiddels al meer dan 150 potjes op zitten! De sleeves bevatten de opdruk van zowel colonel Ned McReady, als van de bandiet, Jack “The Crow” Colty.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2012, 19:06 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Inmiddels zijn alle spellen te vinden in de Spellendatabase: Oereka! en Heersers van de Nijl sinds vandaag, Call to Glory al wat langer, maar nu met alle informatie.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2012, 21:53 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 625
Woonplaats: Delft
Ik zie tussen de opsomming geen nieuwe spellen staan, alleen Nederlandse uitgaven van al werd uitgebrachte spellen en wat uitbreidingen. Ik ben benieuwd naar de rest.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2012, 23:43 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
kezuskrijst schreef:
Ik zie tussen de opsomming geen nieuwe spellen staan, alleen Nederlandse uitgaven van al werd uitgebrachte spellen en wat uitbreidingen. Ik ben benieuwd naar de rest.


Call to Glory is in deze vorm niet eerder verschenen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 28 jul 2012, 00:42 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 625
Woonplaats: Delft
Erwin schreef:
kezuskrijst schreef:
Ik zie tussen de opsomming geen nieuwe spellen staan, alleen Nederlandse uitgaven van al werd uitgebrachte spellen en wat uitbreidingen. Ik ben benieuwd naar de rest.


Call to Glory is in deze vorm niet eerder verschenen.


Nee idd, Schacht doet een Kniziaatje, nieuw (opgeplakt) thema, wat goed doorgerekende wijzigingen in de verdeling van kaarten en regels en voilà.

(Mijn oorspronkelijke punt) Een nieuw spel kan ik het niet noemen.........

Daarentegen kijk ik wel uit naar dit spel, daar niet van hoor.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 28 jul 2012, 02:05 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
kezuskrijst schreef:
(Mijn oorspronkelijke punt) Een nieuw spel kan ik het niet noemen.........


Het is maar hoe ruim of beperkt je naar dingen wilt kijken. Ik vind de mix van meer spelers, nieuwe vormgeving en varianten genoeg om het een nieuw spel te noemen. Aan de andere kant, zo’n kwalificatie is eigenlijk niet zo boeiend.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 28 jul 2012, 09:04 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
kezuskrijst schreef:
Ik zie tussen de opsomming geen nieuwe spellen staan, alleen Nederlandse uitgaven van al werd uitgebrachte spellen en wat uitbreidingen. Ik ben benieuwd naar de rest.

Voor SPIEL komt er ongetwijfeld nog wat in de expertcategorie bij, daar ben ik wel zeker van 8) .


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 28 jul 2012, 09:43 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
Dierik schreef:
kezuskrijst schreef:
Ik zie tussen de opsomming geen nieuwe spellen staan, alleen Nederlandse uitgaven van al werd uitgebrachte spellen en wat uitbreidingen. Ik ben benieuwd naar de rest.

Voor SPIEL komt er ongetwijfeld nog wat in de expertcategorie bij, daar ben ik wel zeker van 8) .
oeh.. inside information :thumbup:

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 28 jul 2012, 10:30 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
kezuskrijst schreef:
Ik zie tussen de opsomming geen nieuwe spellen staan, alleen Nederlandse uitgaven van al werd uitgebrachte spellen en wat uitbreidingen. Ik ben benieuwd naar de rest.


Nu is het natuurlijk voor een veelspeler al gauw niet nieuw meer, maar het zijn zeker nieuwe spellen voor de Nederlandstalige markt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 28 jul 2012, 12:48 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
BaSL schreef:
kezuskrijst schreef:
Ik zie tussen de opsomming geen nieuwe spellen staan, alleen Nederlandse uitgaven van al werd uitgebrachte spellen en wat uitbreidingen. Ik ben benieuwd naar de rest.


Nu is het natuurlijk voor een veelspeler al gauw niet nieuw meer, maar het zijn zeker nieuwe spellen voor de Nederlandstalige markt.


Tuurlijk maar voor kees is niks nieuw meer :D die jongen zit zo bovenop het nieuws!? ;)

NOU!!? Ugg-tect!!?!!?! awesome!, die kende ik al langer, nooit gespeeld maar lijkt mij echt een grappig spelletje! hahaha moet je wel effe flink voor drinken voor iedereen los komp.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 28 jul 2012, 19:53 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Dierik schreef:
kezuskrijst schreef:
Ik zie tussen de opsomming geen nieuwe spellen staan, alleen Nederlandse uitgaven van al werd uitgebrachte spellen en wat uitbreidingen. Ik ben benieuwd naar de rest.

Voor SPIEL komt er ongetwijfeld nog wat in de expertcategorie bij, daar ben ik wel zeker van 8) .


Ik ook, anders moet ik voor niks de hele tijd in die doos blijven zitten.
Is wel weer eens wat anders dan een kast.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 28 jul 2012, 22:27 
BGG Admin
Avatar gebruiker

Berichten: 241
Woonplaats: De Haan
Heersers van de Nijl is leuk.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 29 jul 2012, 09:53 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
rober schreef:
Dierik schreef:
kezuskrijst schreef:
Ik zie tussen de opsomming geen nieuwe spellen staan, alleen Nederlandse uitgaven van al werd uitgebrachte spellen en wat uitbreidingen. Ik ben benieuwd naar de rest.

Voor SPIEL komt er ongetwijfeld nog wat in de expertcategorie bij, daar ben ik wel zeker van 8) .


Ik ook, anders moet ik voor niks de hele tijd in die doos blijven zitten.
Is wel weer eens wat anders dan een kast.


:lol: :lol: :lol: :thumbup:

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 jul 2012, 10:42 
3. Asara (2010)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
rober schreef:
Dierik schreef:
kezuskrijst schreef:
Ik zie tussen de opsomming geen nieuwe spellen staan, alleen Nederlandse uitgaven van al werd uitgebrachte spellen en wat uitbreidingen. Ik ben benieuwd naar de rest.

Voor SPIEL komt er ongetwijfeld nog wat in de expertcategorie bij, daar ben ik wel zeker van 8) .


Ik ook, anders moet ik voor niks de hele tijd in die doos blijven zitten.
Is wel weer eens wat anders dan een kast.




Jongen.. Kom gewoon uit die kast,, das tegenwoordig geen probleem meer joh!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2012, 10:21 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Jorrit schreef:
rober schreef:
Dierik schreef:
kezuskrijst schreef:
Ik zie tussen de opsomming geen nieuwe spellen staan, alleen Nederlandse uitgaven van al werd uitgebrachte spellen en wat uitbreidingen. Ik ben benieuwd naar de rest.

Voor SPIEL komt er ongetwijfeld nog wat in de expertcategorie bij, daar ben ik wel zeker van 8) .


Ik ook, anders moet ik voor niks de hele tijd in die doos blijven zitten.
Is wel weer eens wat anders dan een kast.




Jongen.. Kom gewoon uit die kast,, das tegenwoordig geen probleem meer joh!


Hoezo, er is niks fijner dan een middagje in een mooie walk-in spellenkast zitten. :mrgreen:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
16 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Nieuwe spellen White Goblin Games  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Tags

Call to Glory, Heersers van de Nijl, Oereka!, Revolver, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®