Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Turbo Taxi (Flickwerk)
BerichtGeplaatst: za 10 sep 2005, 22:07 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 130
Woonplaats: Spakenburg
Kent iemand dit spelletje? Erg leuk, wist niet dat het van 2-4 spelers was, totdat ik in het doosje keek, dat was een aangename verrassing. Hier volgt een recensie:

(Recensie van bordspel.com)
Dit nieuwe spel van Queen Games is een grafisch en thematisch bewerkte heruitgave van het puzzelspel Flickwerk, dat in 2000 door 2F-Spiele werd uitgegeven. Op tafel ligt een centraal speelbordje, dat een lege stadsplattegrond met 9 velden bevat. Op de randvelden geven vier houten speelstukken het begin- en eindpunt van twee taxiroutes aan. Aan het begin wordt van een gedekte stapel met 12 tegels één starttegel op het middelste veld gelegd.


Iedere speler beschikt over een eigen set met 12 tegels. Deze tegels tonen wegen, met bochten en kruisingen. Het is de bedoeling om met 9 van jouw eigen tegels zo snel mogelijk een geldige stadsplattegrond te vormen. Alleen jouw centrale tegel staat vast, deze is gelijk aan de starttegel op het centrale speelbord. De overige tegels moet jezelf uitkiezen en combineren. Je moet jouw tegels passend aanleggen. Wegen mogen alleen bij het begin- en eindpunt van een taxiroute naar de rand van het speelbord wijzen. Beide taxi?s moeten hun route kunnen voltooien. Als je deze puzzel als eerste oplost, ontvang je de starttegel als winstpunt. Als je met een foute oplossing victorie kraait, sta je deze puzzel buitenspel en mogen de andere spelers verder puzzelen. Na 12 puzzels staat de winnaar vast.

Ten slotte

Dit leuke en vlotte puzzelspel is een aanrader voor liefhebbers van "Rush Hour-achtigen". Omdat je hier tegen elkaar speelt, is snelheid gevraagd en moeten de grijze cellen op volle toeren draaien. Het is wel belangrijk dat alle spelers een neusje voor puzzelen hebben en ongeveer even ervaren zijn, want anders staat de winnaar bij voorbaat vast. Als één speler veel sterker is dan de rest, zal het speelplezier hieronder lijden. Dit is een bekend ?probleem? bij dergelijke spellen. Sinds juli 2005 is een meertalige versie verkrijgbaar, waarin ook Nederlandstalige regels zijn opgenomen. Deze versie herken je o.a. aan de Nederlandse vlag op de doos.

_________________
Bring down the government
they don't, they don't speak for us


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 sep 2005, 09:41 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Nu we toch teksten van mijn website kopieren en plakken, heb ik ook nog een leuke:

"Het is niet toegestaan om de teksten en/of afbeeldingen van deze site zonder mijn expliciete toestemming elders te gebruiken".


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 sep 2005, 12:33 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 130
Woonplaats: Spakenburg
ow, maar heb ik je toestemming? :D

_________________
Bring down the government
they don't, they don't speak for us


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 sep 2005, 13:13 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Nu wel. :-)

Ik ben tegenwoordig wat ?strenger? over het gebruik van mijn teksten. Ik werd de laatste tijd namelijk een beetje flauw van al die webwinkeltjes, die mijn teksten kopiëren zonder toestemming te vragen en/of de bron te vermelden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 sep 2005, 13:36 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 130
Woonplaats: Spakenburg
Dank je wel. Gelukkig had ik de bron vermeld, anders zwoei er wat. Maar heb je er dan ook problemen mee als zo'n stukje op een forum geplaatst wordt? kijk, een officiele spellenwebsite kan ik me van voorstellen dat die zelf een stukje moeten schrijven.

MAAR DAAR GING HET NIET OM!!!!!!!!!!!!!!!!

_________________
Bring down the government
they don't, they don't speak for us


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 sep 2005, 13:44 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
unborn chikken voice schreef:
Dank je wel. Gelukkig had ik de bron vermeld, anders zwoei er wat. Maar heb je er dan ook problemen mee als zo'n stukje op een forum geplaatst wordt?


Dat "zwoeien" was wel meegevallen. :-)

Als je een tekst op dit forum wilt gebruiken om anderen te informeren over leuke spelletjes, heb ik daar geen probleem mee.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 sep 2005, 14:13 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 130
Woonplaats: Spakenburg
Van de 4 houten speelstukken moet er minstens 2 op de groene vakken staan, staat in de spelregels, anders is ie onmogelijk, maar er zijn volgens mij wel meer onmogelijke spelsituaties. Maar wat ik me nou afvraag: is de onderstaande spelsituatie echt onmogelijk of kijk ik gewoon niet goed? Komt ie:

Afbeelding

(ik weet het, het is niet zo fantastisch getekend maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel met die gele en zwarte dingen.)

_________________
Bring down the government
they don't, they don't speak for us


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 sep 2005, 18:52 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 130
Woonplaats: Spakenburg
ow, onmogelijke situaties worden in de spelregels gewoon behandeld :oops:

_________________
Bring down the government
they don't, they don't speak for us


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 sep 2005, 22:50 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 30
Woonplaats: Amersfoort
Lijkt me erg onmogelijk, lang op gezeten...maar voor de rest is dit weer een geslaagd spel van Queen Games!

(Volgens mij zijn er niet heel veel andere mensen die het spel kennen?)

_________________
Jump out of bed as soon as you hear the alarm clock!! You may also find it useful spending five minutes each morning saying to yourself: "Everyday in everyway I am getting better and better"


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Turbo Taxi (Flickwerk)  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Tags

Queen Games, Turbo Taxi



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®