Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





12 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 18 jun 2013, 13:48 
4. Saboteur (0)

Berichten: 27
Woonplaats: Gouda
Beste Collega bordspelers,

Sinds november 2012 sta ik op de markt met een ruim assortiment spellen. Zaterdag in Gouda en donderdag in Delft. Daarnaast kom ik door (bijna) het hele land op braderieën en jaarmarkten om ook daar de "betere" bord- en gezelschapsspellen aan de man/vrouw te brengen. Het is leuk om van je hobby je beroep te maken!

Tzolk'in heeft het net niet gered om door de NSP uitgeroepen te worden tot spel van het jaar 2013. Is dat terecht. Dat kan nu je zelf bepalen!!|

Ter kennismaking stel ik een van mijn demo's ter beschikking om te spelen voor de duur van één week.

Dus donderdagmiddag ophalen bij de spellenkraam op de Delftse Markt en de week erna weer terugbrengen (in de ochtend/begin middag).

Je krijgt dus een week lang de kans om dit spel uitvoerig te testen :clap:

Natuurlijk verwachten we dat je een uitgebreide reactie plaatst op bordspelmania en een bedankje op mijn facebookpagina :D

Voorwaarden kleine lettertjes
- Reserveren via Bordspelmania
- Missende speelstukken zelf bestellen bij The Game Master
- Legitimatiebewijs meenemen en € 0,05 pinnen
- Op tijd terugbrengen

Reserveringen:
20-6 tot 27-6
27-6 tot 04-7
04-7 tot 11-7
11-7 tot 18-7
18-7 tot 25-7
25-7 tot 01-8
01-8 tot 08-8
08-8 tot 15-8
29-8 tot 05-9
05-9 tot 12-9
12-9 tot 19-9
19-9 tot 26-9


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 18 jun 2013, 13:54 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
leuk intiatief!

Jammer dat delft niet om de hoek ligt.. Dus een week zou ik absoluut niet halen (laat staan dat ik er uberhaupt al kom :P )

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 18 jun 2013, 14:11 
2. Puerto Rico: Anniversary Edition (2011)

Berichten: 158
Woonplaats: Delft
Ah, een spellenboer op de markt, daar was ik nog niet van op de hoogte! Handig om te weten.

Ik vind het een leuke actie, maar ik heb momenteel nog een aantal spellen in de kast staan die ik eerst eens moet gaan spelen voordat ik iets nieuws ga proberen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 18 jun 2013, 14:28 
6. Kwatro (0)

Berichten: 27
Woonplaats: Gouda
@Humske, Ja Nijmegen is een eind uit de slinger. Hoewel ik vaker die kant op rij en "in de buurt" op de markt sta zijn de meeste jaarmarkten niet wekelijks :lol: Dus dan werkt het doorgeven niet zo goed....

@SKABRAM Ik ben nieuw op de markt in Delft sinds 2 weken. Maar vanaf nu elke week hier te vinden op donderdag. Grappige naam "Spellenboer" :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 19 jun 2013, 15:18 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Goed om te weten van je kraam, ook maar eens een keer checken op donderdag, je verkoopt vooral nieuwe spellen begrijp ik ?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 19 jun 2013, 18:58 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 625
Woonplaats: Delft
Hij verkoopt idd voornamelijk nieuwe spellen, maar dan voornamelijk alleen die van de Nederlandse uitgevers. Ik heb een dubbel gevoel bij een spellenboer op een markt.

Cons
Een (belangrijk) deel van de markt wordt weg genomen van een spellenwinkel, de zgn. krenten uit de pap. Bijv. de grotere 999 games spellen die normaal voor een aardig deel van de omzet zorgen. Een spellenwinkel heeft doordat hij meer ruimte heeft een ruimer assortiment, maar is ook wel afhankelijk van de spellen die veel verkopen.

De marktstand door de bank genomen niet goedkoper dan Speldorado (het dorp is bijv. 5 euro goedkoper bij de Speldorado)

Pro
Een marktkoopman dicht bij de mensen en kan dus goed uitleg geven over spellen. Daarentegen een tafel om op te demoën is er niet (is er nu bij de spellenwinkel in Delft ook niet, maar die schijnt er te komen).

Mensen die normaal niet een spellenwinkel binnenlopen, zien nu wel de 'leuke' spellen

Ik zie, hoewel er nog tal van verbeteringen mogelijk zijn, de spellenwinkel in Delft liefst niet verdwijnen ten gevolge van mensen die een makkelijk stukje van de markt af knagen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 20 jun 2013, 13:38 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Ik zie idd speldorado niet graag verdwijnen, de eigenaar weet veel van spellen en is altijd behulpzaam. En ik hoop dat die speeltafels en misschien meer events rondom de winkel er uiteindelijk komen, zou tof zijn.

Het is al jammer dat de andere spellenwinkel die op de markt zat uiteindelijk weg is gegaan, durfde ik daar nooit zo goed spellen uit de kast te trekken omdat alles zo netjes opgestapeld stond. Toch een gemis, maar speldorado moet blijven wat mij betreft ^^

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 21 jun 2013, 11:45 
4. Saboteur (0)

Berichten: 27
Woonplaats: Gouda
@kezuskrijst Inderdaad sta ik dichterbij de klant. Een marktkraam met spellen is natuurlijk laagdrempelig. Dit hoor ik ook terug van veel klanten, zij stappen als volwassenen niet zo snel een speelgoedwinkel in en bestellen spellen normaal gesproken via internet.

Dat ik een makkelijk stukje van de markt af knaag, die snap ik niet. Ik ben gewoon een nieuwe spellenwinkel in Delft, maar dan op de markt. Een enthousiaste bordspelspeler die van zijn hobby zijn beroep heeft gemaakt. Blokker, Albert Heijn en V&D zijn de ketens die de krenten uit de pap vissen.

Door de weersinvloeden is het lastig op de markt bij de kraam te demoën. Hierom organiseer ik spellendagen/demodagen. In september wil ik de eerste spellendag/demodag in Delft organiseren. Het organiseren van spellendagen doe ik al in Gouda en met veel succes!

In mijn optiek kunnen Speldorado en Marktspellen makkelijk naast elkaar bestaan. Sterker nog door de toevoeging van een laagdrempelige spellenwinkel worden mensen geprikkeld om vaker een spel te spellen. Deze mensen raken (weer) in de ban van spellen en zullen zeker niet alleen mijn kraam bezoeken, maar ook bv. bij Speldorado terecht komen. Tenminste dat is mijn ervaring in Gouda.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 21 jun 2013, 11:46 
6. Kwatro (0)

Berichten: 27
Woonplaats: Gouda
En nu weer on-topic. Inschrijven voor een week Tzol'kin op proef.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 11 sep 2013, 12:06 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Marktspellen schreef:

Door de weersinvloeden is het lastig op de markt bij de kraam te demoën. Hierom organiseer ik spellendagen/demodagen. In september wil ik de eerste spellendag/demodag in Delft organiseren. Het organiseren van spellendagen doe ik al in Gouda en met veel succes!



Is er inmiddels al meer bekend over spellendagen/demodagen ? Want ik heb nog best wat spellen die ik graag eerst uitprobeer voor ik ze zou kopen ^^ Waar tzolk'in ook onder valt :oops:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 10 jul 2014, 19:34 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Helaas stopt Rolf ermee zag ik op zijn facebookpagina. De laatste spellen gaan tegen mooie kortingen weg dus als je interesse hebt: http://www.marktplaats.nl/verkopers/3103600.html


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 jul 2014, 01:41 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Jammer om te horen

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
12 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Tzolk'in (Doorgeefspel Delft)  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags

The Game Master, Tzolk'in



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®