Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





35 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2015, 18:10 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Afbeelding

Vanaf maandag 4 mei tot en met vrijdag 8 mei zal vanwege het jubileum van 999 Games niemand minder dan Michael Bruinsma, oprichter en eigenaar van 999 Games in dit topic jullie vragen beantwoorden.

Vanwege de drukke agenda van de heer Bruinsma zullen de wat meer algemene vragen door één van zijn medewerkers worden beantwoord (denk aan vragen als: Wat zijn de plannen van 999 Games voor de nabije toekomst?) en de andere vragen door hemzelf (denk aan vragen als: Waarom ben je begonnen met 999 Games?)

Ik zou zeggen grijp dus je kans en stel hieronder je vragen!

1. Iedereen mag vragen stellen, ook deze keer kan dat in het Nederlands.
2. Michael en zijn medewerkers zullen proberen in de periode van 4 t/m 8 mei elke dag in te loggen om de vragen te beantwoorden. Heb dus even geduld als je een vraag post en er niet direct antwoord komt.
3. Nummer s.v.p. je vragen en houd rekening met de nummering van de vorige poster. Dat maakt het makkelijker voor hen om te antwoorden en om te herleiden welk antwoord bij welke vraag hoort.
4. Overbodig om te melden, maar toch: uiteraard gelden alle huisregels over etiquette, respect, etcetera. Behandel hem als onze gast en zorg dat hij zich hier welkom voelt.

999 Games heeft daarnaast een exemplaar van Concordia beschikbaar gesteld voor onze prijsvraag :clap: Het topic met daarin te prijsvraag vind je hier: spellen-en-quizzen/topic14467.html. Onder de goede inzenders zal dit prachtige spel worden verloot!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2015, 16:58 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2954
Woonplaats: Deerlijk
Laat mij even de spits afbijten. Vooreerst: proficiat met het 25-jarig bestaan van jullie fijn bedrijfje. We hebben er al veel lol aan beleefd.

1. In deze tijd volgen spelliefhebbers alles wat er gebeurt in het wereldje op internet. Voor uitgevers zal het internet ook wel een goed werkinstrument zijn. Maar hoe volgde je de evoluties in de spellenwereld in de jaren '90, dus voor het internet?
2. Wat deed je besluiten om te starten met het uitgeven van spellen i.p.v. alleen verder te gaan mee CCG's?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2015, 17:14 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4027
Allereerst ook van mij natuurlijk een felicitatie voor jullie 25-jarig bestaan :clap:!

3. Jullie halen veel spellen vanuit het buitenland naar de Nederlandse markt, waarvoor dank :D, maar hoe werkt het nou precies om een spel te licenseren? En kost het bij voorbaat een bepaald bedrag, deelt de oorspronkelijke uitgever ook nog mee in de opbrengsten op de Nederlandse markt, of hoeft eigenlijk alleen de auteur van het spel betaald te worden voor de licentie? Mits dit niet te financieel gevoelige vragen betreft :P, maar was hier altijd al benieuwd naar.

4. Zitten er nog spannende (niet eerder aangekondigde) releases in de pijplijn voor dit jubileumjaar :)? Wellicht hier in deze Q&A een mooi moment voor een exclusieve preview voor ons BSM-leden als grootste fans :lol:???


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2015, 17:19 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Inderdaad, proficiat. Ik weet nog op een van mijn eerste spellenspektakels (eind jaren 90, begin 2000) in Eindhoven. Zelf heb ik niet zoveel met het type spellen dat 999 normaal gesproken uitgeeft, maar toch interessant een kopstuk uit de NLse spellenwereld inzicht te zien geven in zijn bedrijf.

5. 999 games lijkt met name te focussen op de spellen van onze oosterburen. Inmiddels komen er veel sterke euro-games uit Frankrijk, Canada en Amerika. Zijn jullie van plan jullie grenzen te verleggen naar dat soort designers of blijven jullie met name je richten op duits?

6. Heeft het internet jullie business veranderd? Inmiddels kan door websites als BGG en BSM iedereen direct op de hoogte zijn van de nieuwste titels. Wat doet dat met jullie bedrijf (al zijn er uitzonderingen, voor mijn gevoel kwam Marco Polo recent uit de lucht vallen)?

7. Welk spel ben je het meest tevreden mee dat 999 uitgeeft in Nederland?

8. Welk spel heb je het meest spijt van dat het niet door 999 wordt uitgegeven?

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2015, 17:47 
2. Agricola (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Ook vanaf hier van harte gefeliciteerd!

9) Van één van onze mede-forumleden heb ik weleens begrepen dat u 'vol' zit met prachtige anekdotes over de periode dat het fenomeen bordspellen spelen (en 999 Games) hier in Nederland nog in de kinderschoenen stond. Wilt u één van de grappigste dingen/verhalen uit de beginperiode van 999 Games met ons delen?

10) In welk opzicht voorziet u dat de spellenwereld nog verder zal professionaliseren de aankomende jaren?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2015, 18:50 
7. Agricola: All Creatures Big and Small (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 593
Woonplaats: Hove
11/ Is er een bepaalde type van spellen dat je zelf graag speelt? Wat is één van je recente favorieten?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2015, 19:16 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Hoi Michael,

Leuk dat je hier een paar dagen plezier komt maken. Geniet ervan!

12) In de beginjaren van 999 Games stond je met een verkoopstand op spellenbeurzen in binnen- en buitenland. Daar maakte je vaak een hele show van, inclusief bellen, rare mutsen en rode wijn. Het directe contact met de spelers deed jou merkbaar veel plezier. Wat is jouw leukste herinnering als verkoper uit die oude beursdagen?

13) Het binnenhalen van Kolonisten was een grote coup. Hoe is dit je gelukt?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2015, 20:32 
2. Keyflower (2012)

Berichten: 708
Woonplaats: Burcht (Antwerpen)
Ook van mij een dikke proficiat. Jullie blijven voor velen "de" spellenuitgever in het Nederlands.
Een klassiek vraagje:
14) Wat staat er op het menu bij jouw ideale spellenavond? Graag een medium opwarmer, een stevig hoofdgerecht en een luchtige afronder.

_________________
[img]https://www.bordspelmania.eu/images/bgg/Stefaan_Henderickx.png[/img]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2015, 20:44 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
15) als bedrijf brengen jullie spellen uit die winst moeten opleveren. Is er wel eens spel uitgegeven die je zelf zo goed vond, maar waarvan je wist dat die geld zou gaan kosten?

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2015, 21:01 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 688
Woonplaats: Gent
De criteria die je kiest om volgende vragen te beantwoorden kies je zelf:

16) Catan of Carcassonne en waarom?

17) Star Wars of Lord of the Rings en waarom?

18) Eurogames of Ameritrash en waarom?

19) Competitief of coöperatief en waarom?

20) Chips, chocolade of snoep en waarom?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2015, 22:09 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Steenwijk
21 Wat is de rol/werkzaamheden van een uitgever?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2015, 23:00 
Standaard moderator

Berichten: 779
Woonplaats: Leiden
Allereerst van harte gefeliciteerd met het jubileum van 999 Games! Je hebt een bedrijf neergezet om trots op te zijn. Een bedrijf dat menige ex-mens-erger-je-nieter heeft klaargestoomd voor het betere spellenwerk. Dank hiervoor!

Ook ik heb een aantal nieuwsgierige vragen:

22. Waarom geven jullie niet meer spellen uit van Nederlandse spellenmakers? Er is veel auteurstalent in de lage landen, die zeker niet onderdoen voor de collega's in Duitsland
23. Hoe vaak kom je zelf aan spelen toe?
24. Wat zijn je andere hobby's, naast spellen spelen?
25. Welk spel van 999 Games is naar jouw mening het meest ondergewaardeerd (de grootste onontdekte/te weinig ontdekte parel)?

Heb je wel eens gezeild met Mabel Wisse Smit? :silent:

_________________
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2015, 04:07 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Gefeliciteerd!

26. Vanwaar hebben jullie de ietwat vreemde methode om prototype spellen van speldesigners alleen op Ducosim beurzen uit te proberen?

27. Hoeveel (if any) in-house spel designers hebben jullie in dienst?

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2015, 09:25 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Proficiat met jullie 25-jarig bestaan en vooral omdat dankzij 999 games honderden mensen de spellenwereld ontdekt hebben, mezelf incluis. Geen idee wat er van me geworden was als ik niet toevallig in contact was gekomen met Kolonisten van Catan dankzij jullie. :clap:
Bedankt voor de tijd om deze vragen te beantwoorden!

28. Jullie hebben enkele toppers in jullie gamma, maar ook enkele missers (gekeken naar de ranking op BGG). Dat lijkt me altijd een risico, maar ik vraag me af op welke basis besloten wordt welke bestaande spellen al dan niet door jullie vertaald worden. Is dat op basis van verkopen in andere landen of wordt elk spel ondanks andere verkoopcijfers toch eerst grondig gekeurd en getest door werknemers? Of wisselt dat per spel? Ik zou die vraag ook aan andere uitgevers willen stellen, want ik heb toch al enkele spellen gespeeld waarvan ik me afvraag wie überhaupt besluit om zoiets uit te geven. :wink:

29. Jullie hebben ook enkele spellen als eerste uitgegeven, en van sommige zijn jullie nog steeds de enige uitgever. Dat lijkt me nog een groter risico dan enkel vertalen. Ik vraag me daardoor af wat de gemiddelde startoplage is van een spel dat zich nog niet bewezen heeft.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2015, 09:51 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 297
Woonplaats: Beerse
Ik was al vertrokken met eurogames voor 999 games het levenslicht zag en speelde Die Siedler von Catan al in al zijn flavours. Maar vrij snel daarna kwam de kast proppensvol te zitten met 999 Games.
De 2 vorige vragen zijn erg goede en het antwoord daarop interessert me ook :D

30. Je hebt nu plannen om de Waalse markt te bestormen. Wat lag aan de basis van deze beslissing: geen andere speler op die markt? Welke verwachtingen heb je? Heb je overwogen om met bestaande uitgevers als Pearl Games samen te werken? Op welke manier ga je in contact geraken met die anderstalige spelersgemeenschap?

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
meer info: http://spelhamels.blogspot.be en https://www.facebook.com/spelhamels


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
35 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Uitgevers  
 Feed - Onderwerp - Q&A met Michael Bruinsma, eigenaar van 999 Games  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL, Dharquen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®