Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




22 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Summoner Wars
BerichtGeplaatst: ma 01 jun 2015, 17:14 
Meeple

Berichten: 13
Woonplaats: Mechelen
Ik vind het pas echt interesant worden als je 2 borden tegen elkaar legt en met 4 speelt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Summoner Wars
BerichtGeplaatst: ma 01 jun 2015, 17:22 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Diederik schreef:
Iemand trouwens al eens The Battle of Five Armies (Ares Games) gespeeld?


Ja. War of the Ring gespeeld? Ik zou zeggen dat het daar op lijkt, maar minder abstract. Je zit dieper op de actie, en het is 'filmischer'. Ik weet niet welke ik beter vind, maar ik nijg misschien naar Battle of Five Armies (en ik vind War of the Ring echt fantastisch).

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Summoner Wars
BerichtGeplaatst: ma 01 jun 2015, 17:34 
10. Pandemie (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Ruud2009 schreef:
Diederik schreef:
Iemand trouwens al eens The Battle of Five Armies (Ares Games) gespeeld?


Ja. War of the Ring gespeeld? Ik zou zeggen dat het daar op lijkt, maar minder abstract. Je zit dieper op de actie, en het is 'filmischer'. Ik weet niet welke ik beter vind, maar ik nijg misschien naar Battle of Five Armies (en ik vind War of the Ring echt fantastisch).


Moeten we snel weer eens spelen. Ik weet nog wel dat mijn voorkeur uitging naar WotR, maar het is zo'n tijd terug dat ik niet meer weet waarom :shock:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Summoner Wars
BerichtGeplaatst: ma 01 jun 2015, 18:08 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 94
Woonplaats: Arnhem
Ik vind Summoner Wars wel oké, maar er zijn twee speler spellen die ik liever speel. Android: Netrunner, Memoir '44 en Dice Masters bijvoorbeeld. Summoner Wars voelt in vergelijking met die spellen soms wat beperkt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Summoner Wars
BerichtGeplaatst: ma 01 jun 2015, 19:43 
Meeple

Berichten: 10
Woonplaats: Brasschaat - Antwerpen - België
Ruud2009 schreef:
Diederik schreef:
Iemand trouwens al eens The Battle of Five Armies (Ares Games) gespeeld?


Ja. War of the Ring gespeeld? Ik zou zeggen dat het daar op lijkt, maar minder abstract. Je zit dieper op de actie, en het is 'filmischer'. Ik weet niet welke ik beter vind, maar ik nijg misschien naar Battle of Five Armies (en ik vind War of the Ring echt fantastisch).


WotR is één van de betere spellen in mijn verzameling ;). Dus blijkbaar moet ik Battle of Five Armies dringend eens te pakken krijgen!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Summoner Wars
BerichtGeplaatst: ma 01 jun 2015, 19:55 
Meeple

Berichten: 10
Woonplaats: Brasschaat - Antwerpen - België
eljerros schreef:
Ik vind het pas echt interesant worden als je 2 borden tegen elkaar legt en met 4 speelt.


Ik had ook 4 borden. Met 4 wordt het nog langdradiger en als er 1 Summoner doodgaat, dan zit die speler er maar bij... Ik moet dringend Heroes of Normandie eens met 4 proberen!

En voor de mensen die Summoner Wars echt goed vinden; heb onlangs een Kickstarter gebacked die er wat van weg heeft, maar in mijn ogen veel interessanter is:
Demigods: Rising


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Summoner Wars
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2015, 14:12 
[img]https://www.bor

Berichten: 41
Diederik schreef:
Filosoof schreef:
Diederik schreef:
In mijn ogen één van de saaiste 2-player games op de markt.
Je trekt wat kaarten, summoned wat units naast je muren, beweegt met 3 units en valt aan met 3 units en dit allemaal zonder echt keuzes te moeten maken omdat de beste zet bijna altijd vanzelfsprekend is. Herhaal totdat beide spelers geen kaarten meer hebben om te spelen waarna er in 90% van de gevallen een battle ontstaat tussen beide Summoners. Dat gevecht duurt dan ook nog eens een half uur, omdat niemand als eerste damage wil krijgen...
Tel hier dan nog eens de randomness van het trekken van kaarten en het gooien van dobbelstenen bij op en je hebt een extreem goede mix voor een oninteressant en random spel dat 2u te lang duurt voor wat het is.

Deze beschrijving staat volledig haaks op wat ik van Summoner Wars vind. Maar goed smaken verschillen. Ik sluit me dan ook aan bij zodiak. Positiespel, tactisch inzicht, het optimaal uitspelen van de sterktes van je ras, het inperken van de zwaktes van je ras, genoeg keuzes en afwegingen om te maken. Inderdaad een beetje willekeur door de dobbelstenen, maar dat is perfect in te calculeren. Wij spelen een battle trouwens op een half uurtje. Diederik speelt er blijkbaar tweeëneenhalf uur over. Als dat echt zo is, dan begrijp ik volledig waarom hij het een slecht spel vindt :D


Hm'jah. Zoals ik al eerder vermeldde, duurt een spel bij ons altijd totdat beide decks leeg zijn waarna het meestal neerkomt op een gevecht tussen 2 Summoners. Het aantal tactische keuzes is naar mijn mening enorm beperkt (ook positie is vrij beperkt, alle vakjes zijn hetzelfde en je moet er enkel voor zorgen dat ze niet tot bij je Summoner geraken - wat in wezen niet al te moeilijk is), vooral als je vergelijkt met andere 2-player games (zoals AN, WHI, WoTR, HoN, DZ; zie boven).

Iemand trouwens al eens The Battle of Five Armies (Ares Games) gespeeld?


als het bij jullie elke keer op een gevecht tussen de summoners uitdraaid, denk ik dat geen een van de twee echt deftig het spel kunnen

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
22 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Verzamelspellen  
 Feed - Onderwerp - Summoner Wars  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Summoner Wars



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®