Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




46 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 16 jun 2014, 16:44 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3718
Woonplaats: Amersfoort
Veel plezier!

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2014, 14:31 
PIONier

Berichten: 4
Vraagje: als je een assistent gaat ophalen, mag je dan daar die actie ook effectief uitvoeren (zonder er dan daarna alsnog een assistent achter te laten). Dat is ons niet helemaal duidelijk... (Maar misschien mijn vraag ook niet :lol: )


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2014, 15:38 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Vlieteke schreef:
Vraagje: als je een assistent gaat ophalen, mag je dan daar die actie ook effectief uitvoeren (zonder er dan daarna alsnog een assistent achter te laten). Dat is ons niet helemaal duidelijk... (Maar misschien mijn vraag ook niet :lol: )

Even voor de duidelijkheid: :lol:
Je gaat dus naar een tegel waar je ooit een assistent hebt achtergelaten?
Dan mag je inderdaad de assistent de volgende beurt meenemen en nu meteen de actie uitvoeren.
Daarom is het zo belangrijk om zodra je op een tegel komt direct een assistent er naast te zetten voordat je de actie doet. Zo kun je zien dat er nog geen assistent van je stond.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2014, 20:20 
PIONier

Berichten: 4
Thnx!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 16 nov 2014, 22:52 
Sojaboon

Berichten: 28
Woonplaats: Berghem
Vraagje:

Als je op t politiebureau komt en je familielid zit daar gevangen dan mag je die bevrijden en naar een willekeurige plek zetten. Stel ik zet het familielid op het paleis van de sultan en ik heb een bonuskaart die aangeeft dat ik de actie 2x mag uitvoeren als ik op het paleis van de sultan sta. Mag ik die kaart wel gebruiken of kan dat alleen als je je eigen handelaar op die plek hebt staan?

Verder een leuk spel, maar m'n vriendin vond het niet zo. Hopelijk kan ik mijn vrienden wel overtuigen


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 19 nov 2014, 13:07 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3718
Woonplaats: Amersfoort
Hoi JeroenR,

Ik vind het een goede vraag. Ik denk van niet en wel om de volgende reden.
Bij de Bonuskaart staat "Als je op het Paleis van de Sultan" staat, mag je deze actie 2x uitvoeren. Maar jij staat op het politiebureau. Je stuurt vandaar een familielid naar het Paleis, om zo de actie uit te kunnen voeren, zonder eventueel geld aan andere spelers te betalen.

Hoop dat dit helpt & veel speelplezier!

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 nov 2014, 14:19 
kooiker

Berichten: 706
Ik heb dat toch anders geinterpreteerd. Bij de bonuskaarten staat dat je in je beurt ten allen tijde (!) bonuskaarten mag uitspelen. Er staat geen uitzondering bij dus ook niet dat je een kaart niet mag uitspelen na het verzetten van je familielid.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 19 nov 2014, 14:56 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
helena schreef:
Ik heb dat toch anders geinterpreteerd. Bij de bonuskaarten staat dat je in je beurt ten allen tijde (!) bonuskaarten mag uitspelen. Er staat geen uitzondering bij dus ook niet dat je een kaart niet mag uitspelen na het verzetten van je familielid.

Inderdaad.

Er staat ook dat je er moet staan, en als je familielid er staat, sta je er.
Er staat niet dat dat expliciet de handelaar moet zijn.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 nov 2014, 14:57 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3718
Woonplaats: Amersfoort
helena schreef:
Ik heb dat toch anders geinterpreteerd. Bij de bonuskaarten staat dat je in je beurt ten allen tijde (!) bonuskaarten mag uitspelen. Er staat geen uitzondering bij dus ook niet dat je een kaart niet mag uitspelen na het verzetten van je familielid.


Ik heb het forum van Boardgamegeek nog eens doorgespit, om te kijken wat men daar zegt. Zij zijn het met jou eens. Dus je mag jouw familielid naar een locatie sturen, de x2 kaart spelen en de actie 2x doen. :)

_________________
Bezoek ook mijn Website


Laatst bijgewerkt door Bastiaan_Nox op wo 19 nov 2014, 19:07, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 nov 2014, 17:13 
kooiker

Berichten: 706
:thumbup:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 19 nov 2014, 19:05 
Sojaboon

Berichten: 28
Woonplaats: Berghem
Bedankt voor de antwoorden allemaal!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 20 nov 2014, 01:19 
1. 7 Wonders (2010)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Gisteren speelde ik het met iemand die mij wees op een regel die slecht is vertaald naar het Nederlands tov de Engelse versie. Hierdoor heb ik het de eerste 3 potjes verkeerd gespeeld. Wellicht zijn er meer mensen die het fout spelen vandaar dat ik hier meld.

1. Als met je eigen handelaar terug op een eigen assistent komt dan mag je de actie van die tegel niet doen.
2. Ook mag je op tegel waar je al eerder een assistent hebt achtergelaten en deze er nog ligt een andere assistent van jezelf achterlaten. Dit zorgt dat het nog lastiger wordt.

Met name regel 1 zorgt dat het spel uitdagender word.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 20 nov 2014, 01:32 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
WTULTC schreef:
Gisteren speelde ik het met iemand die mij wees op een regel die slecht is vertaald naar het Nederlands tov de Engelse versie. Hierdoor heb ik het de eerste 3 potjes verkeerd gespeeld. Wellicht zijn er meer mensen die het fout spelen vandaar dat ik hier meld.

1. Als met je eigen handelaar terug op een eigen assistent komt dan mag je de actie van die tegel niet doen.
2. Ook mag je op tegel waar je al eerder een assistent hebt achtergelaten en deze er nog ligt een andere assistent van jezelf achterlaten. Dit zorgt dat het nog lastiger wordt.

Met name regel 1 zorgt dat het spel uitdagender word.


???

Ben je daar zeker van ? Dit zou wel een serieus verschil zijn :shock:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 20 nov 2014, 02:01 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
WTULTC schreef:
1. Als met je eigen handelaar terug op een eigen assistent komt dan mag je de actie van die tegel niet doen.
2. Ook mag je op tegel waar je al eerder een assistent hebt achtergelaten en deze er nog ligt een andere assistent van jezelf achterlaten. Dit zorgt dat het nog lastiger wordt.


Dit zou voor mij de fun in één keer uit het spel halen... Het idee is toch juist, door tactisch je acties te plannen en over het bord te lopen, dat je twee vliegen in één klap slaat door een assistent op te halen én die actie nog eens uit te voeren? Dat is althans waarom ik het zo´n leuk spel vind :) :crazy:.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 20 nov 2014, 02:53 
10. Steampunk Rally (2015)

Berichten: 400
Woonplaats: Amersfoort
WTULTC schreef:
Gisteren speelde ik het met iemand die mij wees op een regel die slecht is vertaald naar het Nederlands tov de Engelse versie. Hierdoor heb ik het de eerste 3 potjes verkeerd gespeeld. Wellicht zijn er meer mensen die het fout spelen vandaar dat ik hier meld.

1. Als met je eigen handelaar terug op een eigen assistent komt dan mag je de actie van die tegel niet doen.
2. Ook mag je op tegel waar je al eerder een assistent hebt achtergelaten en deze er nog ligt een andere assistent van jezelf achterlaten. Dit zorgt dat het nog lastiger wordt.

Met name regel 1 zorgt dat het spel uitdagender word.


Ik heb de Engelse uitvoering en ook daar staat in de regels toch echt dat als je op een tegel komt waar al een assistent staat je deze weer aan je stapel toevoegt en dat je vervolgens de actie van de tegel mag uitvoeren. Ik vrees dat degene met wie je speelde zich vergiste.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
46 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Videoreviews en speluitleg  
 Feed - Onderwerp - Nox' Spellenzolder - Istanbul  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL, Letsplay

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Tags

Istanbul



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®