Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





11 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2015, 21:22 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3724
Woonplaats: Amersfoort
Uitleg & Review van het spel "De Alchemist", uitgegeven door The Game Master, door Nox' Spellenzolder.
Vragen, opmerkingen of verzoekjes, mail mij gerust.
2-4 Spelers
120 Minuten Speeltijd

Deel 1 (Intro, Opzet & Uitleg)

* Wat zit er in de doos? - 01:15
* Opzetten v/h Spel - 03:27
* Speluitleg - 07:40

Deel 2 (Uitleg & Review)

* Review - 12:21

In samenwerking met The Game Master.
Afbeelding

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 jun 2015, 12:26 
Jakkiebak!

Berichten: 63
Woonplaats: Hillegom
Uitgebreide review, dank daarvoor. Ik vraag me alleen af hoe objectief het eindoordeel is, het blijft immers in samenwerking met de uitgever zelf.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 12 jun 2015, 12:34 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
stp schreef:
Uitgebreide review, dank daarvoor. Ik vraag me alleen af hoe objectief het eindoordeel is, het blijft immers in samenwerking met de uitgever zelf.


Die "samenwerking" betreft volgens mij niets meer dan het lenen of cadeau krijgen van een review exemplaar. Kan me niet voorstellen dat Bastiaan zich daardoor vastlegt op een positief oordeel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 12 jun 2015, 13:13 
1. Trickerion: Legends of Illusion (2015)

Berichten: 750
Woonplaats: Mechelen
Inderdaad, ik heb Bastiaan nog nooit betrapt op een mening die van de uitgeverij komt. Je merkt altijd wel welk spel hij zelf graag speelt en welk niet, en het blijft een persoonlijke opinie. Maar de filmpjes van Bas zijn de MAX!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2015, 15:52 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3724
Woonplaats: Amersfoort
stp schreef:
Uitgebreide review, dank daarvoor. Ik vraag me alleen af hoe objectief het eindoordeel is, het blijft immers in samenwerking met de uitgever zelf.

Dat is mijn nummer 1 regel. Anders heeft het voor mij (en voor jullie dus ook) geen zin om een mening te geven. Het is al meerdere keren gebeurd dat ik een spel gespeeld heb en degene van wie ik het mocht ontvangen heb geadviseerd mij geen review te laten maken. Omdat ik het spel niks vond.

En wat de Alchemist betreft, die combineert worker-placement met een soort cluedo element. Wat toevallig twee elementen zijn die mij persoonlijk erg aanspreken en ik vind dat ze in dit spel heel gaaf naar voren komen. Dus daar hebben The Game Master of CGE niets mee te maken. The Game Master was zo vriendelijk mij 1 exemplaar te schenken, zodat ik deze filmpjes voor jullie kon maken.

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2015, 17:23 
2. Ticket to Ride: Europa (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 1366
Woonplaats: Hellevoetsluis (NL)
Dharquen schreef:
Dat is mijn nummer 1 regel. Anders heeft het voor mij (en voor jullie dus ook) geen zin om een mening te geven. Het is al meerdere keren gebeurd dat ik een spel gespeeld heb en degene van wie ik het mocht ontvangen heb geadviseerd mij geen review te laten maken. Omdat ik het spel niks vond.

En wat de Alchemist betreft, die combineert worker-placement met een soort cluedo element. Wat toevallig twee elementen zijn die mij persoonlijk erg aanspreken en ik vind dat ze in dit spel heel gaaf naar voren komen. Dus daar hebben The Game Master of CGE niets mee te maken. The Game Master was zo vriendelijk mij 1 exemplaar te schenken, zodat ik deze filmpjes voor jullie kon maken.

:clap: :clap: :clap:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2015, 19:30 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Misschien is het idee om bij een uitgever niet te spreken van 'in samenwerking met', maar de uitgever te bedanken voor het recensie-exemplaar (mocht je dat willen)? Dat komt wat neutraler over. 'In samenwerking met' bekt niet lekker voor een onafhankelijke reviewer als jij.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2015, 23:23 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
lordyazos schreef:
Inderdaad, ik heb Bastiaan nog nooit betrapt op een mening die van de uitgeverij komt. Je merkt altijd wel welk spel hij zelf graag speelt en welk niet, en het blijft een persoonlijke opinie. Maar de filmpjes van Bas zijn de MAX!

Helemaal mee eens !!!!

Het enige wat ik me wel afvraag Bastiaan is hoe het komt dat je sterren bent beginnen geven ipv een cijfer voor een spel. Persoonlijk vond ik het cijfer beter maar misschien een meerderheid niet ofzo ??

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2015, 09:03 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Cijfer is denk ik lastiger meten.

Als je mensen vraagt iets wat ze heel leuk vinden te waarderen geven conservatieve mensen een 7,5 en anderen een 10. Terwijl hun waardering even hoog is.

Met sterren kun je zeggen:
Slecht, matig, voldoende, goed, zeer goed.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2015, 09:24 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3724
Woonplaats: Amersfoort
dirk schreef:
Het enige wat ik me wel afvraag Bastiaan is hoe het komt dat je sterren bent beginnen geven ipv een cijfer voor een spel. Persoonlijk vond ik het cijfer beter maar misschien een meerderheid niet ofzo ??

Dat heb ik gedaan omdat ik jullie niet teveel wil beïnvloeden met mijn mening. Door met sterren te werken is de waardering globaler en laat ik meer ruimte voor jullie om een eigen oordeel te vellen.
Met bijna 2.500 volgers op Youtube, kan mijn oordeel een redelijke impact hebben. En omdat die altijd een vleug "persoonlijke voorkeur" heeft, vond ik harde becijfering niet langer het beste medium. :D

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2015, 11:01 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Dharquen schreef:
dirk schreef:
Het enige wat ik me wel afvraag Bastiaan is hoe het komt dat je sterren bent beginnen geven ipv een cijfer voor een spel. Persoonlijk vond ik het cijfer beter maar misschien een meerderheid niet ofzo ??

Dat heb ik gedaan omdat ik jullie niet teveel wil beïnvloeden met mijn mening. Door met sterren te werken is de waardering globaler en laat ik meer ruimte voor jullie om een eigen oordeel te vellen.
Met bijna 2.500 volgers op Youtube, kan mijn oordeel een redelijke impact hebben. En omdat die altijd een vleug "persoonlijke voorkeur" heeft, vond ik harde becijfering niet langer het beste medium. :D

Begrijpelijk, hoewel ik voor mij persoonlijk het cijfer ook een goed gegeven vond.
Als je jouw filmpjes regelmatig bekijkt weet je wat je aan een bepaald cijfer hebt (maar dat geldt net zo voor de sterren natuurlijk)
Alleszins nog eens een dikke merci voor al die topfilmpkes waar ik al veel aan gehad heb :thumbup:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
11 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Videoreviews en speluitleg  
 Feed - Onderwerp - Nox' Spellenzolder - De Alchemist  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

Alchemist



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®