Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





33 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 21 apr 2012, 00:39 
Ongezouten
Avatar gebruiker

Berichten: 78
Groot nieuws: Geek&Sundry presenteert een nieuwe webserie. Deze serie gaat over… BORDSPELLETJES! :D De naam is TableTop.

Elke aflevering gaat over een ander bordspel. Eerst wordt er een korte uitleg gegeven door Wil Wheaton, maar dan gaat het echt van start. Er zijn een aantal beroemde geeks uitgenodigd, ze stellen zich even voor. Vervolgens gaan ze ze samen om de tafel zitten en de strijd begint! Wij mogen getuige zijn. Nooit had ik verwacht dat het zó leuk kon zijn om anderen een bordspel te zien spelen.

Tot nu toe zijn er twee afleveringen gemaakt:

Aflevering 1: Small World

Wil Wheaton and guests, Sean Plott (host of “Day9TV”, a Starcraft II dedicated webcast on how to be a better gamer), Grant Imahara (host of Discovery Channel’s “Mythbusters”), and Jenna Busch (geek blogger, writer and host) play Small World!” -http://tabletop.geekandsundry.com/episodes/episode-1-small-world/

Aflevering 2: Settlers of Catan (Kolonisten van Catan)

Wil Wheaton and guests, Jane Espenson (Writer and Producer-Buffy, Caprica, BSG, Game of Thrones), James Kyson (Actor-Heros, Hawaii 5-0) and Neil Grayston (Actor-Eureka) play Settlers of Catan!” -http://tabletop.geekandsundry.com/episodes/tabletop-episode-2-settlers-of-catan/

Subscriben op hun YouTube kan via http://www.youtube.com/user/geekandsundry.
Check vooral ook even hun andere series! O.a. ‘The Guild’, een geweldige serie over een groep WoW-gamers.
Als het bevalt, zal ik de nieuwe TableTop-video’s hier ook steeds posten.

Zo, nu hebben jullie genoeg te doen dit weekend ;)
Veel plezier ermee!

_________________
Net zo makkelijk.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 21 apr 2012, 09:39 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1361
Woonplaats: Leerdam
Glucosestroop schreef:
Nooit had ik verwacht dat het zó leuk kon zijn om anderen een bordspel te zien spelen.


Klopt. Er is wel één probleempje... Je krijgt zelf zo'n zin om een spelletje te spelen :!:

Morgen ga ik ze maar eens goed bekijken, eerst een dag werken.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 21 apr 2012, 11:23 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 78


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 21 apr 2012, 13:25 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
LOL, ja zijn leuke episodes vooral omdat de eerste Day9 erin heeft vond ik als starcraft II speler het natuurlijk meteen extra interessant :D.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 apr 2012, 12:23 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Leuk. Spijtig dat dit niet in het Nederlands bestaat... Geen kandidaten om een spellenavond te laten filmen en online te plaatsen? :mrgreen:

Misschien heeft dharquen nog wat tijd over? :lol:

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 25 apr 2012, 13:17 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
ditterio schreef:
Leuk. Spijtig dat dit niet in het Nederlands bestaat... Geen kandidaten om een spellenavond te laten filmen en online te plaatsen? :mrgreen:

Nou, dit zijn professioneel geproduceerde en gemonteerde stukken video, met goede verlichting, goed geluid, duidelijke angles, interviewtjes, en informatieve CGI-'bubbles' (geen flauw idee hoe die dingen officiëel heten). Chargerend gesteld: dit is in de verste verte niet te vergelijken met een low-key videootje vanachter je speeltafel op de zolder of huiskamer van je Doorzonwoning; en de dingen die je nodig hebt om het origineel zelfs maar te benaderen zijn zeer zeker niet gratis. Bovendien heeft Wil Wheaton een zekere naam en kan hij leuke gasten uitnodigen: wie wil je in Nederland of België daarvoor strikken?

Ja, het is inderdaad om :mrgreen: van te worden, maar in Nederland zie ik dit nooit gebeuren.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 25 apr 2012, 13:47 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
cymric schreef:
Ja, het is inderdaad om :mrgreen: van te worden, maar in Nederland zie ik dit nooit gebeuren.


Ik mijmer even over de vroege jaren '90, over het programma Hoge Ogen van Manon Thomas. Een van de uitzendingen stond in het teken van veelspelerspellen. Toen is een speelmidddag in huize Bruinsma opgenomen en (uiteraard ingekort) uitgezonden. We speelden daar spellen als Blackbeard, Republic of Rome en 18xx.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 25 apr 2012, 14:52 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Erwin schreef:
cymric schreef:
Ja, het is inderdaad om :mrgreen: van te worden, maar in Nederland zie ik dit nooit gebeuren.


Ik mijmer even over de vroege jaren '90, over het programma Hoge Ogen van Manon Thomas. Een van de uitzendingen stond in het teken van veelspelerspellen. Toen is een speelmidddag in huize Bruinsma opgenomen en (uiteraard ingekort) uitgezonden. We speelden daar spellen als Blackbeard, Republic of Rome en 18xx.

Zijn daar nog beelden van te vinden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 apr 2012, 16:50 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Dierik schreef:
Zijn daar nog beelden van te vinden.


Misschien bij 999 Games?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 25 apr 2012, 22:31 
Spelmagazijn.com
Avatar gebruiker

Berichten: 684
Dierik schreef:
Zijn daar nog beelden van te vinden.

Ik heb ze allemaal ergens op videoband staan. Maar die liggen ergens in een opslag. Voorlopig zal ik ze niet boven water krijgen...


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 26 apr 2012, 00:41 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Erwin schreef:
Ik mijmer even over de vroege jaren '90, over het programma Hoge Ogen van Manon Thomas. Een van de uitzendingen stond in het teken van veelspelerspellen. Toen is een speelmidddag in huize Bruinsma opgenomen en (uiteraard ingekort) uitgezonden. We speelden daar spellen als Blackbeard, Republic of Rome en 18xx.

Manon Thomas... Ja, daar trek je de mannelijke kijkers wel mee. (Het ís ook gewoon een knappe vrouw om te zien, zelfs op haar huidige leeftijd.) Maar wat grappig dat er ooit een show over gezelschapsspellen werd gemaakt—nooit geweten, en ook nooit gezien, of ik ben het in de loop der tijd weer vergeten. Bordspellen hadden in die tijd mijn interesse niet.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 26 apr 2012, 11:24 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Rubik schreef:
Dierik schreef:
Zijn daar nog beelden van te vinden.

Ik heb ze allemaal ergens op videoband staan. Maar die liggen ergens in een opslag. Voorlopig zal ik ze niet boven water krijgen...

Ik zou zeggen opsnorren die banden en uploaden op youtube! Dat lijkt me helemaal geweldig om te zien. :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 04 mei 2012, 22:07 
Ongezouten
Avatar gebruiker

Berichten: 78
Ennn.. Er is weer een nieuwe aflevering 8)

Aflevering 3: Zombie Dice, Get Bit! & Tsuro: met Ryan Higa, Freddie Wong en Rod Roddenberry

Wil Wheaton and guests Ryan Higa (creator and star of the YouTube channel “Nigahiga”), Rod Roddenberry (Producer and CEO of Roddenberry Entertainment), and Freddie Wong (creator and star of the YouTube channel “freddiew”) play Zombie Dice, Get Bit and Tsuro!
:thumbup:

_________________
Net zo makkelijk.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 05 mei 2012, 14:16 
Regenmaker

Berichten: 268
Woonplaats: Meerhout
Tsuro ziet er wel een lollig spelleke uit


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2012, 21:35 
Ongezouten
Avatar gebruiker

Berichten: 78
Hupsakee, weer de volgende ;) Dit keer heeft Wil zijn vrouw overtuigd mee te doen!

Aflevering 4: Colin Ferguson plays Ticket to Ride with Wil Wheaton, Anne Wheaton, and Amy Dallen!


Wil Wheaton and guests Colin Ferguson (Actor - Eureka), Anne Wheaton (Wil's lovely wife), and Amy Dallen (Wil's good friend and fellow comic book nerd) play Ticket to Ride!

_________________
Net zo makkelijk.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
33 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Videoreviews en speluitleg  
 Feed - Onderwerp - TableTop: webserie over bordspellen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®