Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.



15 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Verkoop wargames
BerichtGeplaatst: di 16 jan 2018, 08:46 
Grote Dienaar

Berichten: 116
gisteren kreeg ik een vraag van iemand om hulp met verkoop van een grote collectie spellen. Zelf heeft ze geen kennis van de spellen en de eigenaar is er helaas niet meer. De meeste spellen die ken ik en weet ik wat mee te doen. Maar een groot deel vallen on de wargames en dat is voor mij een geheel onbekend terrein. Het is belangrijk dat ze verkocht gaan worden voor een goede prijs omdat ze dit hard nodig hebben. Het zijn ongeveer 200-300 wargames en waar zou ik deze het beste kunnen aanbieden en hoe achterhaal ik de waarde.

Lastige vraag maar ben blij met ieder beetje hulp hiermee :-) Mariska


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Verkoop wargames
BerichtGeplaatst: di 16 jan 2018, 10:23 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 888
Woonplaats: Genk (B)
Hoi Mafela,

heb je een lijstje?

Zoals steeds is de BGG market pricewatch een goede graadmeter voor wat betreft realistische prijzen. Het 'probleem' met war games is dat het natuurlijk een veel kleinere markt is dan de 'normale' board games. De toptitels behouden goed hun waarde, maar je moet natuurlijk een koper vinden...

Ik denk dat er op dit forum ook wel mensen zijn met een gezonde interesse in war games.

_________________
Instagram: SigiScsi Plays Games

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Verkoop wargames
BerichtGeplaatst: di 16 jan 2018, 11:11 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Op BoardGameGeek kan je checken wat gangbare prijzen zijn voor je wargames. Kijk dan naar de ‘history’ op de markt. Je zal merken dat veel wargames behoorlijk waardevast zijn, en soms zelfs een paar keer over de kop gaan in prijs als ze niet meer in roulatie zijn. Met name sommige oude Avalon Hill spellen zijn hun gewicht in goud waard (nou ja, bijna dan).

De meeste kennis van wargames zal je in Nederland vinden bij de vereniging Ducosim.
Succes!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Verkoop wargames
BerichtGeplaatst: di 16 jan 2018, 14:12 
Jakkiebak!

Berichten: 67
Woonplaats: Dordrecht
Met de verkoop van wargames moet je vooral geduld hebben. Ik heb in het verleden wel vaker collecties via BGG en/of een schriftelijke veiling bij Ducosim verkocht. De waarde kan je enigszins inschatten adv historische verkoopwaarden op BGG. Maar reken je echter niet te rijk; het aantal wargamers in Nederland is (te) klein. En de vaak hoge verzendkosten maakt het voor buitenlanders oninteressant te kopen vanuit Nederland.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Verkoop wargames
BerichtGeplaatst: di 16 jan 2018, 15:52 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Bedankt voor de reacties en daar kan ik zeker wat mee. Ik ga overleggen en mocht het te koop komen zal ik ook hier plaatsen waar dat is. Rijk rekenen zal ik mij niet het is ten slotte niet van mij :-) hopelijk krijgen te er totaal een mooi bedrag voor wat goed gebruikt kan worden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Verkoop wargames
BerichtGeplaatst: wo 17 jan 2018, 23:23 
Matroos

Berichten: 47
Wargames? Zoals...?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Verkoop wargames
BerichtGeplaatst: do 18 jan 2018, 13:50 
Jakkiebak!

Berichten: 67
Woonplaats: Dordrecht
Het gaat om historische boardwargames.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Verkoop wargames
BerichtGeplaatst: do 18 jan 2018, 18:50 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
RDW schreef:
Met de verkoop van wargames moet je vooral geduld hebben. Ik heb in het verleden wel vaker collecties via BGG en/of een schriftelijke veiling bij Ducosim verkocht. De waarde kan je enigszins inschatten adv historische verkoopwaarden op BGG. Maar reken je echter niet te rijk; het aantal wargamers in Nederland is (te) klein. En de vaak hoge verzendkosten maakt het voor buitenlanders oninteressant te kopen vanuit Nederland.


Geduld inderdaad. Ik heb via BoardGameGeek wel een aantal wargames verkocht, maar soms staan ze er zo een jaar op zonder enige reactie. Als je naar heel Europa kijkt is zowel de vraag als het aanbod van wargames laag. Dus je moet maar net iemand treffen die interesse heeft.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Verkoop wargames
BerichtGeplaatst: do 18 jan 2018, 20:52 
Ludo ergo sum
Avatar gebruiker

Berichten: 373
Woonplaats: Utrecht
Maak er anders een bbg account voor aan en voeg ze daar toe. Dan kunnen geïnteresseerden daar doorheen lopen. Geef je ze de status for sale, en zet iets in het profiel over verzenden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Verkoop wargames
BerichtGeplaatst: do 18 jan 2018, 20:53 
Avatar gebruiker
Ik ben alvast zeer geïnteresseerd.

Kom maar op met die lijst !


Omhoog
     
 
 Berichttitel: Re: Verkoop wargames
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2018, 15:42 
Grote Dienaar

Berichten: 116
We zijn begonnen met het verkopen van de “gewone” bordspellen en de wargames komen later. Lastige materie waar ik even mij in moet verdiepen. Ben bezig met het vullen van een BGG account en hoop deze einde van de week af te hebben. Daarna moet ik kijken war er daadwerkelijk is en wat nog meer. Via Facebook staat er een advertentie o.a. Gezelschapsspellen markt en daar probeer ik iedere vrijdag nieuwe te plaatsen.
BGG is user cheezer01. Zodra er tekst staat in de opmerkingen is ghetvspel te kop/ gecontroleerd.

Vragen naar spellen mag maar maak geen beloftes. Het is echt heel veel bij elkaar en nog meer werk om het te tellen maar ik doe het graag!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Verkoop wargames
BerichtGeplaatst: do 01 feb 2018, 11:01 
5. Pacific War (1985)

Berichten: 174
Woonplaats: Ede
Net de lijst op bgg doorgenomen. Ik heb vooral interesse in "Where eagles dare" van MMP.
Is het te vroeg om je hiermee lastig te vallen?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Verkoop wargames
BerichtGeplaatst: do 01 feb 2018, 11:35 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Steenwijk
Roghain schreef:
Is het te vroeg om je hiermee lastig te vallen?


Denk het wel, had bericht gedaan via BGG en nog geen reactie gehad.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Verkoop wargames
BerichtGeplaatst: do 01 feb 2018, 18:22 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 888
Woonplaats: Genk (B)
Ik denk dat Mariska het al druk genoeg heeft met de verkoopsadministratie van de 'gewone' spellen. Laat ons haar maar even tijd geven om die war games te koop te zetten. :)

_________________
Instagram: SigiScsi Plays Games

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Verkoop wargames
BerichtGeplaatst: do 01 feb 2018, 18:43 
6. Android: Netrunner (2012)

Berichten: 174
Woonplaats: Ede
Mee eens.

Wellicht een optie om het hele spul op de Ducosim dag in één keer te laten veilen? Niet altijd de meest briljante prijzen maar t scheelt veel administratieve toestanden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
15 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Wargames  
 Feed - Onderwerp - Verkoop wargames  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®