Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.



68 berichten | Pagina 3 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 11 sep 2013, 13:51 
Stay classy!
Avatar gebruiker

Berichten: 467
Woonplaats: Amsterdam
Eén schip? De Tantive IV natuurlijk! ;-)

Nee, de populaire keuze is een 2e coreset voor de extra dobbelstenen, movement gauges en 3 schepen. Ook een x-wing of tie fighter uitbreiding wordt veel aangeraden ivm betere piloten kaarten. Persoonlijk vind ik thematiek wel belangrijk in dit spel dus ben ik zelf voor een tie advanced gegaan voor vader. Maar ja, de y-wing is ook iconisch. De a-wings en interceptors schijnen heel leuk te vliegen met de speciale boost-actie. De millennium falcon en slave-1 zijn natuurlijk erg cool, en de nieuwe wave 3 schepen kun je uiteraard ook niet missen.

Dus tja.... één schip bijkopen is eigenlijk geen optie. :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 sep 2013, 14:10 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 144
Haha, ik was al bang voor dit antwoord. Had ik natuurlijk kunnen verwachten.

Maar ik probeer echt even rustig aan te doen in deze 'reeks' en wil er echt eerst eentje kopen (dus niet nog een core-set, al zou dat wel mooi zijn natuurlijk).
Waar zou je dan als eerste voor gaan? Een imperial ship of een rebel ship? En bijv. in geval van imperial een Tie Advanced of een Tie Interceptor?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 11 sep 2013, 15:10 
X-Wing: imperial !
Avatar gebruiker

Berichten: 152
Woonplaats: Wellen - BE
Paletti schreef:
Ja die tafel heb ik ook gezien. Inderdaad indrukwekkend.

Een vraagje: Als je alleen bezit bent van het basisspel (zoals ik) en je wilt 1 nieuw schip aanschaffen, welk schip zouden jullie aanraden om als eerste aan te schaffen?

Hangt van een aantal zaken af. Gaan je tegenspelers met jouw mini's spelen of brengen ze zelf er mee ?
Indien met jouw mini's: nog een basisspel. Je hebt dan de templates dubbel, genoeg dobbelstenen en 4 TIE fighters en 2 X-Wings
Wil je absoluut eerst een uitbreiding, dan hangt het weer van een aantal zaken af: speel je het liefst rebel of imperial ? En wil je een groot of klein ship ?
Rebel - klein: x-wing uitbreiding omwille van de piloten en upgrades die je daarbij krijgt.
Rebel - groot: Mil. Falcon: leuke upgrades, 360° rond je schieten en hij ziet er awesome uit. Let wel, het is wennen om hiermee te vliegen
Imperial - klein: TIE Fighter: wederom voor de piloten en upgrades, of als je afwisseling zoekt een TIE interceptor.
Imperial - groot: De Slave1 is geweldig, maar de Shuttle die nu uitkomt (wave3) is ook super. Misschien starten met de Slave1 want de shuttle is meer voor support.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 sep 2013, 22:58 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
fatum schreef:
Paletti schreef:
Ja die tafel heb ik ook gezien. Inderdaad indrukwekkend.

Een vraagje: Als je alleen bezit bent van het basisspel (zoals ik) en je wilt 1 nieuw schip aanschaffen, welk schip zouden jullie aanraden om als eerste aan te schaffen?

Hangt van een aantal zaken af. Gaan je tegenspelers met jouw mini's spelen of brengen ze zelf er mee ?
Indien met jouw mini's: nog een basisspel. Je hebt dan de templates dubbel, genoeg dobbelstenen en 4 TIE fighters en 2 X-Wings
Wil je absoluut eerst een uitbreiding, dan hangt het weer van een aantal zaken af: speel je het liefst rebel of imperial ? En wil je een groot of klein ship ?
Rebel - klein: x-wing uitbreiding omwille van de piloten en upgrades die je daarbij krijgt.
Rebel - groot: Mil. Falcon: leuke upgrades, 360° rond je schieten en hij ziet er awesome uit. Let wel, het is wennen om hiermee te vliegen
Imperial - klein: TIE Fighter: wederom voor de piloten en upgrades, of als je afwisseling zoekt een TIE interceptor.
Imperial - groot: De Slave1 is geweldig, maar de Shuttle die nu uitkomt (wave3) is ook super. Misschien starten met de Slave1 want de shuttle is meer voor support.



Ik zou geen x-wing aanraden als eerste uitbreiding omdat je dan nog steeds hetzelfde schip hebt. zelfde geld voor de tie fighter alhoewel je daar wel een optie geeft voor afwisseling.

Dus zou de A-wing aanraden voor de rebel kant, leuk shipje weinig kosten ;) multi inzetbaar.

Voor de rest is het lijstje hierboven tip top.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 sep 2013, 10:11 
Stay classy!
Avatar gebruiker

Berichten: 467
Woonplaats: Amsterdam
Gisteren met z'n vieren gespeeld en mij werd de a-wing toebedeeld. Na het eerste gevecht waren m'n schilden weg en lag ik er later als eerste uit... Dus a-wing: mwah. :x Of zou het met mijn slechte worpen te maken hebben? Epic 4 blanco's. :-o

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 sep 2013, 12:42 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
thexkid schreef:
Gisteren met z'n vieren gespeeld en mij werd de a-wing toebedeeld. Na het eerste gevecht waren m'n schilden weg en lag ik er later als eerste uit... Dus a-wing: mwah. :x Of zou het met mijn slechte worpen te maken hebben? Epic 4 blanco's. :-o


haha ja als je een a-wing solo vliegt kan het snel voorbij zijn inderdaad :o. maar het is een mooie toevoeging in een 100 punten squad vind ik. vergeet vooral niet dat het schip ook de evade actie kan doen, en de boost is heerlijk. Probeer hem vooral eens uit met tycho chelchu incl. push the limit :D haha veel plezier daarmee.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 sep 2013, 19:34 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 144
thexkid schreef:
Gisteren met z'n vieren gespeeld en mij werd de a-wing toebedeeld. Na het eerste gevecht waren m'n schilden weg en lag ik er later als eerste uit... Dus a-wing: mwah. :x Of zou het met mijn slechte worpen te maken hebben? Epic 4 blanco's. :-o


Gisteren hetzelfde meegemaakt: 8 blanco's achter elkaar. Hmmmm....


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 16 sep 2013, 18:15 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Wat een snikkels!!? bij FFG :D haha of ja eigenlijk wel goed dat ze alles zo supporten. Er zijn 2 nieuwe imperial royal guard tie interceptors aangekondigd, dat terwijl er niet eens wave 3 schepen beschikbaar zijn aan deze kant van de oceaan.

http://fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=4357


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 sep 2013, 19:19 
Stay classy!
Avatar gebruiker

Berichten: 467
Woonplaats: Amsterdam
Ik heb de gewone interceptors nog niet eens maar wel cool!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 sep 2013, 19:47 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Begin steeds minder de nood zaak van meerdere dezelfde miniaturen in te zien, als je al verschillen geverfde maar toch dezelfde miniaturen krijgt.


Sent from my iPad using Tapatalk HD


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 sep 2013, 21:02 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 144
Die nieuwe Tie Interceptors zien er inderdaad wel cool uit. Ik heb nog geen Tie Interceptor dus misschien moet ik nog even wachten...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 24 sep 2013, 09:03 
Meeple

Berichten: 11
Woonplaats: Opwijk
Wat een zalig spelletje. Aanvankelijk zei het me niets - "hoezo geen speelbord?!" - maar - typisch voor mij - dankzij Wil Wheatons Tabletop episode http://www.youtube.com/watch?v=1mxPFHBCfuU en goede raad van m'n collega op het werk toch maar een basisset gekocht.

Niet veel later nog een extra basis set en de Falcon & Slave1 gekocht. I love it. Daarbij was ik toch wel wat verschoten van de grootte van de Large Ships.

Ik wou ook nog wat kleine scheepjes kopen voor extra afwisseling, maar ze zijn blijkbaar bijna overal uitverkocht :s Fantasy Flight Games kan blijkbaar niet goed volgen met de productie of ze hebben het spel onderschat bij gamers ...óf ze creëren een valse schaarste... marketing? Who knows...

Ik wil zeker en vast nog meer potjes spelen. Mijn eerste 3 potjes had ik allemaal gewonnen :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 24 sep 2013, 11:39 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Dakoina schreef:
Wat een zalig spelletje. Aanvankelijk zei het me niets - "hoezo geen speelbord?!" - maar - typisch voor mij - dankzij Wil Wheatons Tabletop episode http://www.youtube.com/watch?v=1mxPFHBCfuU en goede raad van m'n collega op het werk toch maar een basisset gekocht.

Niet veel later nog een extra basis set en de Falcon & Slave1 gekocht. I love it. Daarbij was ik toch wel wat verschoten van de grootte van de Large Ships.

Ik wou ook nog wat kleine scheepjes kopen voor extra afwisseling, maar ze zijn blijkbaar bijna overal uitverkocht :s Fantasy Flight Games kan blijkbaar niet goed volgen met de productie of ze hebben het spel onderschat bij gamers ...óf ze creëren een valse schaarste... marketing? Who knows...

Ik wil zeker en vast nog meer potjes spelen. Mijn eerste 3 potjes had ik allemaal gewonnen :)


Hehe, ja mooi is dat he ;), ik denk wel dat ze meer vraag creëren door hun aanbod klein te houden. Maar het is niet zo een heel groot bedrijf heb ik gehoord, FFG.

Ik heb gisteren de B-wing en de HWK 290 op de kop weten te tikken, ai ai ai die b-wing is een puik schip zeg, de support schepen zijn ook mooi maar je moet er denk ik niet al teveel punten in gaan stoppen. tenminste de hwk heeft maar 5 hitpoints in totaal, daarentegen wel 2 agility... dat is nog best zeldzaam voor een rebel schip ;).

gisteren weer zwaar ingemaakt dus ;). maar was het eerste potje met de nieuwe schepen, en de tegenstander zetten zowel een shuttle als een slave 1 in. de rebel captive kaart (het eerste schip in een ronde dat het schip met deze kaart aan boord aanvalt krijgt automatisch een stress.) gooide roet in het eten, en de anti pursuit lasers (als je tegen het schip aanvliegt met deze kaart equiped gooi dan een attackdobbelsteen en resolve hem.) deelde de laatste stoot uit aan mijn outer rim smuggler.

Het is leuk om te zien dat het spel vorm begint te krijgen door de toevoeging van de nieuwe schepen e.d. er worden steeds meer opties vrij gespeeld zo te zeggen. Nu moet ik alleen echt op zoek naar een opslag manier want ik kan 4 schepen niet meer kwijt in welke doos dan ook ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 24 sep 2013, 12:48 
Stay classy!
Avatar gebruiker

Berichten: 467
Woonplaats: Amsterdam
Ik zal nog even moeten wachten op mijn wave 3 uitbreidingen maar vind het sowieso lastig aan spelen toe te komen met een vriendin die er niets aan vindt... Mensen misschien interesse om ergens in de randstad een dagje (casual) x-wing te spelen?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 sep 2013, 12:14 
Meeple

Berichten: 11
Woonplaats: Opwijk
thexkid schreef:
... maar vind het sowieso lastig aan spelen toe te komen met een vriendin die er niets aan vindt...
Zucht, mijn vrouw is ook niet de grootste spel liefhebber :( Dixit, Ticket to Ride, Jaipur, Carcassonne etc vindt ze wel leuk, maar als ik met wat worker placement of iets met net wat meer regels of teveel sci-fi / fantasy elementen af kom, haakt ze al af :( Nog voor het stellen van een vraag, was haar antwoord al "nee". Grr :) Nu ja, ik ken nog mensen dat niet echt into sci-fi of Star Wars in't algemeen zijn.

...grappig is wel dat ze me dan meestal met haar beginnersgeluk gewoon afmaakt na wat tips van me (of ik laat ze beetje winnen :angel: ), maar dan snapt ze niet waarom ze eigenlijk gewonnen was.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
68 berichten | Pagina 3 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Wargames  
 Feed - Onderwerp - Star Wars: X-wing miniatures game.  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®