Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




16 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 26 apr 2014, 22:42 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Vanaf zondag 27 april tot en met zaterdag 5 mei zal Dieter D'Haeseleer zijn best doen om al jullie vragen te beantwoorden over Zomerspel. Dieter is hier op het forum bekend als ditterio, hij schrijft al weer een tijdje een eigen blog maar is nu ook betrokken bij de organisatie van Zomerspel op 21 en 22 juni (http://www.zomerspel.be) het nieuwe spellenevenement in België.

Wil je graag weten wat Zomerspel precies inhoudt? Ben je benieuwd naar het hoe en waarom van dit evement en natuurlijk waarom je dit evenement niet kunt missen, je kunt het hem allemaal vragen tijdens de komende week.

Graag rekening houden met de volgende regels:

1. Iedereen mag vragen stellen, ook deze keer kan dat in het Nederlands.
2. Dieter zal in de periode 27 april t/m 5 mei proberen elke dag in te loggen om de vragen te beantwoorden. Heb dus even geduld als je ’s ochtends een vraag post en er niet direct antwoord komt.
3. Nummer aub je vragen en houd rekening met de nummering van de vorige poster. Dat maakt het makkelijker voor Dieter om te antwoorden en voor de lezer om te herleiden welk antwoord bij welke vraag hoort.
4. Overbodig om te melden, maar toch: uiteraard gelden alle huisregels over etiquette, respect, etcetera. Behandel hem als onze gast en zorg dat hij zich hier welkom voelen… Maar dat kunnen we vast aan jullie overlaten, daar twijfelen wij niet aan.

De organisatie van Zomerspel is zo vriendelijk geweest 2x 2 vrijkaarten beschikbaar te stellen voor dit prachtige evenement. Het enige dat je hoeft te doen is een vraag te stellen in dit topic. Onder alle vragenstellers worden deze 2 setjes van 2 vrijkaarten verloot


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 26 apr 2014, 22:51 
7. Azul (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Leuk! Dieter doet mij natuurlijk terug denken aan het geniale potje Mayday! Mayday! dat ik met hem op Zuiderspel heb gespeeld...

1. Hoeveel tijd heb je inmiddels al in Zomerspel gestoken?

2. Is of was het gemakkelijk om spellenauteurs zo ver te krijgen om een soort van presentatie te geven over hoe hun een spel bedenken? (dus als het ware een beetje hun geheimen verklappen). Ik dacht immers dat spelauteurs dat gaan doen op Zomerspel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 27 apr 2014, 21:34 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Hey WTULTC, ons spelletje Mayday! Mayday! was inderdaad heel leuk. Veel plezier beleefd toen :wink:

1. Hoeveel tijd heb je inmiddels al in Zomerspel gestoken?

Ik kan daar moeilijk een getal op kleven, maar de laatste maanden steek ik toch bijna dagelijks een aantal uren in de voorbereiding van Zomerspel. Net zoals alle andere leden van de organisatie trouwens. Alle leden van de organisatie hebben elk hun eigen verantwoordelijkheden. Ik hou me vooral bezig met het contacteren van de gasten voor de showcase en het opmaken van de showcase-planning. Daarnaast worden er regelmatig vergaderingen over Zomerspel ingepland. Het aantal uren dat we in Zomerspel steken, maakt ons eigenlijk weinig uit. Het belangrijkste is dat we ons amuseren en dat we achteraf tevreden kunnen zijn over het resultaat.

2. Is of was het gemakkelijk om spellenauteurs zo ver te krijgen om een soort van presentatie te geven over hoe hun een spel bedenken? (dus als het ware een beetje hun geheimen verklappen). Ik dacht immers dat spelauteurs dat gaan doen op Zomerspel.

Het merendeel van de genodigden was heel enthousiast over ons idee van de showcase. We hebben dus niet veel moeite gehad om hen te overtuigen. De inhoud van de interviews ligt nog niet vast, maar we hopen inderdaad dat we dieper kunnen ingaan op het idee achter een speldesign. We hopen dat de auteurs (en de andere genodigden) een aantal "geheimen" zullen prijsgeven :wink: Over geheimen gesproken... we kunnen alvast verklappen dat een auteur met een grote primeur zal komen op Zomerspel. Meer kan ik hierover helaas nog niet verklappen. Ik zou zeggen, kom naar Zomerspel en kom het ontdekken in onze showcase :wink:

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 27 apr 2014, 21:52 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 688
Woonplaats: Gent
3. Wat maakt deze beurs zo uniek?

4. Wat zal jouw rol zijn op Zomerspel de dag zelf?

5. Wat zijn de langetermijnplannen van jouw blog?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 27 apr 2014, 23:58 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Hey Bionicman, bedankt voor je vragen :wink:

3. Wat maakt deze beurs zo uniek?

Het meest unieke aan Zomerspel is dat wij geen commerciële beurs zijn. Wij willen geen winst maken op Zomerspel. De verkoop van de spellen op de beurs en de inkomprijs zal integraal gebruikt worden als investering in het evenement. Op Zomerspel ligt de nadruk op het spelen van spellen en niet op het commerciële aspect. Om deze reden zal je op Zomerspel ook geen grote banners en promostands van uitgevers zien. Voor deze eerste editie stellen we "slechts" 1000 tickets ter beschikking. We hebben hier bewust voor gekozen omdat we iedereen die een ticket heeft gekocht de kans willen geven om veel spellen te kunnen spelen en lange wachttijden te vermijden.

De locatie van Zomerspel is ook uniek. Denk niet aan een grote beurshal. Zomerspel speelt zich af in gezellige theaterzalen, elk met hun eigen thema. We hebben een strategische zaal, een familiezaal, een thematische zaal, een zaal met de spelwinkel en de tweedehandsmarkt, een vrije speelruimte en de zaal van de spellen showcase.

Deze spellen showcase is bovendien ook uniek in de Benelux. Op de showcase ontvangen we nationale en internationale gasten uit de spellenwereld. Zowel op zaterdag als op zondag zullen er op de showcase non-stop interviews worden gegeven en allerlei spellen worden voorgesteld. Deze show kan je ter plaatse komen bekijken in zaal de Bonbonnière. Er zijn ongeveer 60 zitplaatsen beschikbaar. Daarnaast zal de showcase ook live gestreamd worden, zodat de thuisblijvers dit ook live kunnen volgen vanuit de huiskamer.

De planning van de showcase is voor 95% klaar en we zijn best trots op het programma dat we jullie kunnen voorstellen.

Op zaterdag 21 juni 2014 mogen jullie het volgende verwachten in de showcase:

1 Een presentatie van een student die zijn business case over de 'ontwikkeling van een bordspel' komt voorstellen. Heel interessant voor mensen die graag een eigen spel zouden willen uitgeven, maar niet goed weten hoe ze hieraan moeten beginnen. De presentatie zit vol handige tips.

2 Prototyping met Frederic Moyersoen en Etienne Espreman. Frederic Moyersoen ken je misschien van de spellen Saboteur en Nuns on the run. Hij komt zijn nieuwste prototype Robin voorstellen. Etienne Espreman is de man van het spel Bruxelles 1893. Hij stelt ons zijn nieuw spel Essen The Game voor.

3 Een Vlaamse kickstart van het prototype Diaspora van Timothy De Rijck. Ik heb dit prototype al gespeeld, en geloof me vrij, het is echt een topper!

4 Gesprek met Dierik, de beheerder van Bordspelmania, het grootste spellenforum van de Benelux.

5 Een gesprek met Ludofact. Ludofact is de grootste producent van bordspellen in Europa.

6 Een babbel met auteurs en uitgevers. We ontvangen de uitgevers Waterfall Games, Odynaut Games, Bergsala Enigma en Asmodee en de auteurs Etienne Espreman (Bruxelles 1893) en Michel Baudoin (Space Maze).

7 Een panel van spellenclubs. In een open forum zullen wij met hen spreken over alles wat te maken heeft met spellenclubs.

8 Nox spellenzolder. Bastiaan komt langs op de showcase, maar zal ook verslag uitbrengen als onze vliegende reporter van Zomerspel.

9 Henk Rolleman: de spellenfotograaf van het magazine Spel in Zicht. Hij zal zijn top 10 spellenfoto's aan ons komen tonen.

10 De blogschrijvers Dominique van De Tafel Plakt en Arne van Spellenclub SpinLi.

11 Een blik achter de schermen van magazine Spel in Zicht

12 Spellenspeciaalzaak de Spelgezel

Op zondag 22 juni 2014 wordt het minstens even interessant:

1, 2 en 3 idem als zaterdag (Ontwikkeling van een bordspel, prototyping met Frederic Moyersoen en Etienne Espreman, een Vlaamse kickstart)

4 Een babbel met auteurs en uitgevers. We ontvangen de auteurs Thomas Vande Ginste en Wolf Plancke (Yedo) en Frederic Moyersoen (Saboteur). We ontvangen de uitgevers Flatlined Games, Jumping Turtle Games en White Goblin Games.

5 De toppers van Boardgamegeek

6 Gesprek met Piet, moderator van Bordspelmania.

7 De verkiezing van het Zomerspel 2014.

Daarbij zullen we vanop de showcase ook live alle toernooien en evenementen van Zomerspel aankondigen.

4. Wat zal jouw rol zijn op Zomerspel de dag zelf?

Ik zal samen met Stefan Seghers (de oprichter van Zomerspel) en Jan Van Hoef (medewerker showcase) al de bovenstaande gasten ontvangen op de showcase. Er zullen altijd minstens 2 van de 3 presentatoren aanwezig zijn op de showcase zodat we een marathonuitzending kunnen doen. Op zaterdag van 10u 's morgens tot 22u 's avonds en op zondag van 10u 's morgens tot iets na 18u.

5. Wat zijn de langetermijnplannen van jouw blog?

Voor mijn blog heb ik eigenlijk geen plannen op lange termijn. Ik schrijf gewoon waar ik op dat moment zin in heb. Soms zijn dat spelbesprekingen, soms zijn dat ludieke teksten, soms de hall of fame,... Het is wel de bedoeling dat ik op regelmatige basis berichten blijf plaatsen op mijn blog. Ik hoor natuurlijk graag van jullie welke topics jullie het meest interessant vinden. Dan kan ik daar in de toekomst zeker rekening mee houden.

Voor diegenen die mijn blog nog niet kennen, neem gerust een kijkje op http://ditteriosracedoorspellenland.wordpress.com/

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 28 apr 2014, 09:28 
5. Bunny Kingdom (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
6. Worden de showcaches ook opgenomen en na Zomerspel in stukjes aangeboden op de site van Zomerspel? Zo kun je mocht je iets gemist hebben het toch nog terug zien.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 28 apr 2014, 11:23 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 311
Woonplaats: Tervuren (B)
WTULTC schreef:
6. Worden de showcaches ook opgenomen en na Zomerspel in stukjes aangeboden op de site van Zomerspel? Zo kun je mocht je iets gemist hebben het toch nog terug zien.

Ik wou net hetzelfde vragen toen ik van die live stream las.

7. Gaat er ergens vermeld worden of er nog tickets over zijn om de dag zelf, aan de kassa, te kunnen kopen?

_________________
I am a sexy shoeless God of War!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 28 apr 2014, 12:06 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
6. Worden de showcaches ook opgenomen en na Zomerspel in stukjes aangeboden op de site van Zomerspel? Zo kun je mocht je iets gemist hebben het toch nog terug zien.

Ja, dat is zeker de bedoeling. We gaan alles opnemen en daarna zullen onze technische mannen wat knippen en plakken. Na Zomerspel zal je dan alle filmpjes kunnen bekijken op de grote kanalen zoals YouTube, Boardgamegeek, enz. Hiervan houden we jullie zeker op de hoogte.

We hebben trouwens al een eerste show opgenomen. Wie deze show heeft gemist, kan deze hier bekijken: https://www.youtube.com/watch?v=PNoMSR6K6X8

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Laatst bijgewerkt door ditterio op ma 28 apr 2014, 12:22, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 28 apr 2014, 12:21 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Hey Tinky68, bedankt voor je vraag.

7. Gaat er ergens vermeld worden of er nog tickets over zijn om de dag zelf, aan de kassa, te kunnen kopen?

Indien er de dag zelf nog tickets beschikbaar zijn, zullen we dit zeker aankondigen op de website van Zomerspel. Hou er wel rekening mee dat de plaatsen beperkt zijn. Er zijn slechts 1000 tickets beschikbaar (500 op zaterdag en 500 op zondag) en de ticketverkoop begint goed te lopen. Als je er zeker bij wil zijn, kan je best vooraf je tickets online aankopen via de website van Zomerspel. De prijs van een ticket is 5 euro per dag. Indien je je wil opgeven als vrijwilliger, zal je ticket zelfs volledig worden terugbetaald aan de kassa. Als vrijwilliger verwachten we dat je minstens 2 uur komt helpen op Zomerspel.

Het vooraf aankopen van je ticket heeft nog meer voordelen. Op je e-ticket zal een volgnummer en logincode staan. Via deze codes kan je inloggen op de website van Zomerspel. Op die manier kan je alle spellen bekijken die op Zomerspel kunnen worden gespeeld. Je kan je op voorhand ook al inschrijven voor bepaalde spellen. Je kiest zelf om welk uur je welk spel wil spelen. Via deze methode zal je nooit moeten aanschuiven aan een speeltafel. Als je met je ticketnummer bent ingelogd op de website, zal je ook spellen kunnen voorbestellen die je dan op Zomerspel kan afhalen. Deze spellen worden verkocht aan zeer aantrekkelijke prijzen. Bovendien is er de mogelijkheid om je eigen tweedehands spellen op te geven voor verkoop op Zomerspel. De verkoop van je eigen tweedehandsspellen is volledig gratis!

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 02 mei 2014, 13:01 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 154
Ik had ook al wat vragen via de mail gesteld maar hieronder nog een paar. Laat ik in ieder geval zeggen dat ik het concept van Zomerspel (dat lijkt op het Amerikaanse concept van beurzen) heel interessant vind.

8. Hoeveel vrijwilligers verwacht je voor Zomerspel nodig te hebben?

9. Hoeveel vrijwilligers heb je intussen?

10. Is het mogelijk om in de shop spellen te bestellen die niet in de lijst staan?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 02 mei 2014, 18:02 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Hey Moenja, bedankt voor je vragen :wink:

8. Hoeveel vrijwilligers verwacht je voor Zomerspel nodig te hebben?

We verwachten dat we 100 vrijwilligers zullen nodig hebben.

9. Hoeveel vrijwilligers heb je intussen?

We zitten nu aan meer dan 50 vrijwilligers waarvan 20 echte voltijdse vrijwilligers en meer dan 30 mensen die spellen komen uitleggen.

We doen graag een warme oproep aan iedereen die zin heeft om mee te helpen als vrijwilliger op Zomerspel. Onthoud dat vrijwilligers gratis toegang krijgen tot het evenement!

10. Is het mogelijk om in de shop spellen te bestellen die niet in de lijst staan?

Ja, dat kan. Je mag je vraag en de naam van de spellen doormailen naar verkoop@zomerspel.be en dan zullen zij de mogelijkheden met de partners bekijken.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 10 mei 2014, 12:26 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Het heeft even wat langer geduurd voor ik hier reageerde (ik ben net terug van een vakantie op Aruba 8)) maar hier komen dan de winnaars.......:

bionicman
Tinky68


Beide gefelicteerd! :clap:

Jullie kunnen het beste jullie namen via een PB doorsturen naar ditterio (Dieter). Hij zorgt er dan voor dat jullie op een aparte lijst worden geplaatst en bij binnenkomst jullie entreegeld terugkrijgen. Vergeet dus niet je kaarten vooraf zelf te bestellen via de website!!

Verder wil ik de organisatie veel succes wensen bij de organisatie! :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 10 mei 2014, 13:29 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Dierik schreef:
Verder wil ik de organisatie veel succes wensen bij de organisatie! :thumbup:


Bedankt voor deze leuke Q&A, Dierik :thumbup:
En een dikke proficiat aan de winnaars! :clap:

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 10 mei 2014, 17:35 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
:clap: :clap: :clap:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 10 mei 2014, 21:34 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 311
Woonplaats: Tervuren (B)
Bedankt! :thumbup:

Nog proficiat aan bionicman. :clap:

_________________
I am a sexy shoeless God of War!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
16 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Zomerspel  
 Feed - Onderwerp - Q&A met Dieter D'Haeseleer van Zomerspel  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Dieter D'Haeseleer, Q&A, V&A, Zomerspel



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®