Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





29 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 20 jun 2015, 20:53 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Zoals de titel al aangeeft, wat was jouw ervaring van zomerspel.
Wat vond je goed, wat vond je minder ?
Welke spellen kwamen er op tafel ?
etc ....

Benieuwd naar de reacties

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: ervaringen Zomerspel
BerichtGeplaatst: za 20 jun 2015, 21:10 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Ikzelf ben vandaag geweest samen met een kameraad en hebben al bij al genoten van een leuk ontspannend dagske.
We hebben een vijftal spellen gespeeld : Noorderwind, Roborally (is geen spel :wink: ), Hive, Memoir 44 en Mediëval academy. Vooral Memoir was voor mij een ontdekking, had die nog nooit gespeeld, omdat ik niet van wargames hou, maar deze is echt wel oke !!

Weliswaar waren er enkele punten die voor verbetering vatbaar waren maar een goed gevoel overheerste toch overduidelijk :wink:

pluspunten voor mij waren :

- Veel ruimte en zeer veel mogelijkheden om te spelen, altijd was er wel ergens plaats om aan te schuiven. Ook de demo-ers deden hun job meer dan behoorlijk, weliswaar als ze er waren.
- Tweedehands stand ging véél vlotter als ik had gedacht en hanteerde een totaal ander principe als we gewoon zijn. Ikzelf vond het zeker niet slecht (wel spijtig dat Seasons al weg was terwijl ik er toch vrij snel bij was.
- De zaal was zeer mooi en thematisch aangekleed, er was zeker werk van gemaakt :thumbup:
- Veel keuze om spellen te spelen
- Parking was voor mij persoonlijk absoluut geen probleem hoewel ik niet weet hoe dat voor andere mensen ging.


nadelen voor mij waren :

- Absoluut de inkom. Die was vreselijk slecht georganiseerd. Wij kwamer er aan om 12u10 en schoven aan in de rij. Er stonden een 30-40 wachtenden voor ons dus wij waren eerst al wat euforisch dat we snel binnen gingen zijn. Het duurde echter nog 45 minuten eer wij binnen waren, dat is meer dan 1 minuut/persoon om binnen te geraken ???
Volgende keer misschien opteren om zeker het eerste uur meer mensen te voorzien en de drank - en eetbonnen op een andere stand te verkopen ??
- De twee winkels hadden vrij weinig aan te bieden en de prijzen waren ook vrij hoog om op een beurs te staan.
- Snacks waren aan de dure kant, drank was OK
- Op sommige plaatsen wat te weinig uitleggers. Wij hebben een drietal spellen links moeten laten liggen omdat er geen uitlegger was die het spel kende of gewoon überhaupt geen beschikbaar was.


gedane aankopen :

- Piratoons : een paar weken geleden gespeeld met Els & Esmeralda en toen al direct fan, nu dus gekocht voor 28,8€
- Clocks : op de 2dehands markt voor slechts 13€, een heel speciaal spel maar ik vind hem alleszins heel goed

Alles bij elkaar toch een zeer leuke en ontspannende dag gehad en daar doen we het toch voor !! :thumbup: :thumbup:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Laatst bijgewerkt door dirk op za 20 jun 2015, 21:22, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: ervaringen Zomerspel
BerichtGeplaatst: za 20 jun 2015, 23:31 
Sojaboon

Berichten: 21
Woonplaats: Boom
Ik ben er vandaag geweest met mijn vriendin. Wat betreft de inkom, geef ik Dirk absoluut gelijk. Leuk thema, hebben zelf Legendary Marvel en Alchemists gespeeld. Goede uitleg gehad bij Legendary, lang moeten wachten op uitleg bij Alchemists (het was voor ons en onze medespelers ook niets duidelijk wie er eigenlijk bij de organisatie hoorde om uitleg te geven.)
Ik was persoonlijk teleurgesteld in de tweedehands stand. Krappe plaats, geen bank contact,.. Weinig spellen in aanbieding bij de stand in het begin en snel uitverkocht (zelfs geen extra voorraad voor morgen werd ons gezegd).
Al bij al leuke dag, toch met aankopen naar huis gegaan (Marco Polo, uitbreiding Five Tribes, Fungi en Mascarade).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: ervaringen Zomerspel
BerichtGeplaatst: za 20 jun 2015, 23:33 
2. Concordia (2013)

Berichten: 750
Woonplaats: Mechelen
Ik ben ook vandaag geweest. Ik vond het zeker oké

Plus:
Veel spelen om te testen
Leuke inkleding
Goede uitleg
Leuk dat je bepaalde spelen op voorhand kon reserveren

Min:
Weinig licht bij de strategische spelen
Slechte akoestiek
Duur qua eten
Weinig leuke mogelijkheid tot aankopen spelen. Ik miste uitgevers

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: ervaringen Zomerspel
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015, 00:02 
Meeple

Berichten: 11
Woonplaats: Hasselt(BE)
Ben vandaag geweest

Pluspunten:

- Speluitleg was top (van de gereserveerde spellen). Als je de man met de papiertjes in zijn hand zoekt, helpt deze u verder
- parking bij galveston

Minpunten:

- Ingang: 50 minuten staan wachten aan de ingang.
Bovendien vroeg de man voor ons bij binnenkomst wat het probleem juist was, werd hij dan nog verschrikkelijk afgeblaft door de organisatie.
Ik begrijp dat er problemen zijn, maar laat dan tenminste iemand naar buiten gaan om een woordje uitleg te geven. Nog een geluk dat het niet regende of pokkeheet was.
Bovendien liep er nu ook niet zoveel volk rond
- Eten en drank: te duur voor wat het was.
- Te donker: Absoluut geen licht, blijkbaar hadden ze dezelfde probleem. Focus daar dan op, de aankleding was niet nodig
- Te slechte akoestiek
- Te weinig tafels bij de speluitleg
- Te weinig keuze bij de winkels + te duur
- Vervelend systeem bij de tweedehands, systeem was op zich goed bedacht, maar je moest van binnen naar de stand en terugkeren naar de ingang om de volledige lijst te zien.
- Geur van barbecue in ganse zaal.

Spellen gespeeld:

Marco Polo, Augustus, Tzolkin

Eindconclusie:

Focus eerst op het belangrijkste ipv allerlei zaken uit te vinden om toch maar uniek te zijn.
maw Eerste keer = laatste keer


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: ervaringen Zomerspel
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015, 00:44 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6328
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Vandaag (zaterdag 20/6) was ik samen met BSM-mods Els, Ralda en Piet aanwezig op de 2de editie van Zomerspel.

Bij het parkeren had ik geluk, want vlakbij vond ik nog een vrije parkeerplaats. Doordat ik wat later aangekomen ben, heb ik niets gemerkt van de vertraging bij de opening. De organisatoren waren zich bewust van het probleem. Morgen zouden enkele aanpassingen gebeuren om de toegang vlotter te laten verlopen.

Bij het binnenkomen van het gebouw viel onmiddellijk de prachtige thematische piratenaankleding op. De Patio, met aangenaam veel daglicht, bood plaats aan o.a. eet- en drankkraampjes, enkele reuzen-demospellen, winkel, Pitchcar en diverse familiespellen. De diverse standen werden bevolkt door mooie dan wel ruige piraten, zeerovers, boekaniers of kapers van divers pluimage. Een van de leuke details: aan de fotobox kon je je zelf verkleden als piraat en een foto laten maken. Vaststelling: Piet en ik vormen een schrikbarend zeerover-duo. Het podium werd later op de dag bevolkt door The Lunatics met improvisatiecomedy.

De Grote Fabriek, een grote fabriekshal was ruim en gevuld met diverse speeltafels, opgedeeld in enkele grote blokken: strategische spellen, thematische spellen, tweepersoonsspellen, vrije speelzone met spellenuitleen, BK Monopoly, ... Keuze te over om je langer dan een dag aan het spelen te houden. Hier was het opmerkelijk donkerder (een volgende keer misschien een beetje bijlichten?). In de namiddag was er verkoop van tweedehandsspellen. En ook hier was een winkelruimte. Geen uitverkoopprijzen of bulkpalletten, maar het waren dan ook vooral recente spellen en klassiekers die werden aangeboden tegen aantrekkelijke prijzen met extra korting. Splendor (meertalige versie), dat al lang op mijn lijstje stond, mag ik nu eindelijk toevoegen aan mijn -eigenlijk al te grote- spellencollectie. Daarnaast kocht ik ook nog enkele spellen voor onze spellenclub.

Zomerspel trok vandaag een divers publiek: zowel gedreven spelers, als gelegenheidsspelers, als gezinnen met kinderen. En dat is niet onbelangrijk voor het succes van een beurs. Tussendoor kon ik een babbeltje slaan met een aantal mensen, kwam ik de immer enthousiaste Ronny van onze spellenclub -samen met zijn familie- tegen, dronken we wat samen met de BSM-mods of groette ik andere bekenden die op dat moment druk bezig waren. Af en toe kon ik een flits opvangen van een sympathiek ogende Amerikaan-Radho-met-videocamera, en een lachende en wuivende Nox-met-fototoestel.

De nieuwe locatie is zeker een verbetering t.o.v. deze van vorig jaar. De grotere ruimtes en de aangenamere temperatuur, samen me de mogelijkheden tot groei, doen me vermoeden dat we volgend jaar opnieuw naar Zomerspel in de Eskimo-fabriek mogen trekken.

Ik wil afsluiten met dirk te citeren: "Alles bij elkaar () een zeer leuke en ontspannende dag gehad en daar doen we het toch voor !!"

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: ervaringen Zomerspel
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015, 00:55 
1. In the Year of the Dragon (2007)
Avatar gebruiker

Berichten: 217
Woonplaats: Leuven, België
Kan alleen maar bevestigen wat anderen hierboven ook al vertelden

op zich een goeie locatie, veel ruimte, veel tafels, aankleding van de zalen met piraten decors was leuk maar draagt niet erg bij aan het speelplezier, Enkele demonstrators in mooie piraten kostuums was dan wel weer leuk, gratis parking gevonden voor de deur maar...

- Veel te weinig licht in de grote zalen.
- Stank van BBQ overal te ruiken en je moest hiervoor vooraf intekenen, dus als je dat niet gedaan had had je dubbele pech.
- Koopstands zeer matig aanbod (al kwam ik niet om te kopen)
- inkom van 12 EUR is echt te duur voor wat je ervoor terugkrijgt.
- Ik was verplicht een dranken kaart van 5 EUR te kopen, terwijl ik eigenlijk maar voor 3 EUR wou kopen.

Ik was zelf pas om 14.30 aangekomen, dus geen last van file aan de kassa. Na het spelen van een paar spellen had ik het om 18.30 wel gezien allemaal.

_________________
Een spel spelen, kan ook gezellig zijn
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: ervaringen Zomerspel
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015, 01:51 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Ik ga niet vaak naar spelbeurzen maar werk wel op hele grote festivals dus kan wel iets roepen.

Ik begin met de --.
- door de verbouwing buiten kon ik de parking niet vinden. Stond gewoon slecht aangegeven. Nu stond ik slecht geparkeerd en ik denk ook illegaal. Later op Eskimoparking gezet
Tip : zet een extra verkeersregelaar neer die kan verwijzen naar de parking voor bezoekers.
- men was niet klaar toen men eigenlijk open moest. Men was nog aan de ingang aan het bouwen, men was binnen nog tafels stoelen aan het zetten en joost mag weten wat.
Tip ; heb een proejectmanager die dit alles aanstuurt met tijdschema's die niet aangeven dat een uur voor start alles klaar is.
- opening was dus 25 minuten later en vervolgens stond men in rij voor de kassa waar men zijn nummer kon laten zien (goed systeem) en dan kreeg je een bandje. Maar op dit bandje schreef men eerst je nummer. Dit was onzinnig en tijdvretend. Verder stond de entree niet goed, je moet zorgen dat dit een doorlopend systeem is. Dus niet terug moeten lopen, ook al is het maar 3 meter. De verkoop van de consumptiebonnen aan dezelfde tafels leverde nog meer opstopping op in dat smalle stukje.
Tip ; zet tafels in instroomrichting, schrijf de numers niet op, 2 entrees tegenover elkaar en iemand anders die de bandjes omdoet, de entreepersoon kan dan alvast volgende kaartje opzoeken.
- spellem begonnen op een te krappe tijdspanne nadat men binnen kon zijn. En door de verlate opening liep het helemaal spaak. En al helemaal door het langzame binnenkomen. Veel van die spelen liepen wel maar niet op tijd of met mensen die zouden komen.
Tip ; begin met eerste games met bezoekerspas een 30-45 minuten na opening.
- licht, 2de hands en drinken hoef ik niks over te zeggen.

De ++
- hoeveelheid games om uit te proberen
- enthousiasme van de uitleggers. Die was geweldig.
- aanwezigheid Rahdo
- de leuke mensen.

Geen spijt dat ik maar 1 dag ga maar kom volgende keer terug.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: ervaringen Zomerspel
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015, 02:40 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Bedankt voor de tips allemaal. De inkom was inderdaad een pijnpunt vandaag. Die opmerkingen zijn zeker terecht. Even een woordje uitleg hierover. Om organisatorische redenen konden we pas vanmorgen om 7 uur starten met de opbouw in de Eskimofabriek. We hadden veel vrijwilligers maar op 5 uur tijd heel het decor opstellen was niet evident. We hebben heel hard gewerkt om het toch op tijd klaar te krijgen. Dit is helaas net niet gelukt. Daarom zijn we ook later opengegaan dan gepland. Aangezien iedereen druk bezig was met de opbouw, hebben we niet de tijd gehad om dit goed te communiceren. Wij willen ons dan ook verontschuldigen aan iedereen die in de lange wachtrij heeft moeten staan. Aangezien we morgen geen opbouw meer moeten doen, hebben we de tijd om het systeem van de kassa te herbekijken en beter voor te bereiden.

Aan de akoestiek en het licht van de zalen kunnen we helaas weinig veranderen. Door de grootte van de zalen is er heel veel speelruimte en kunnen we veel spellen aanbieden, maar in grote zalen is de akoestiek niet altijd perfect. Al hebben we dit proberen oplossen door 80 decorwanden te plaatsen.

Ik heb vandaag veel positieve reacties gekregen over het spellenaanbod, de aankleding van de zalen, het totaalconcept, het lekkere eten, de koopjes op de tweedehands, de spellenquiz en de animatie voor jong en oud. We wilden meer mensen aan het spelen krijgen en dat is ons zeker gelukt. De zin die ik vandaag het meest heb gehoord was: "het is een grote verbetering tegenover vorig jaar." Dat doet deugd om te horen na 9 maanden hard werken om er voor jullie iets moois van te maken.

Wij heten iedereen morgen van harte welkom!

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: ervaringen Zomerspel
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015, 02:48 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
ditterio schreef:
Daarom zijn we ook later opengegaan dan gepland. Aangezien iedereen druk bezig was met de opbouw, hebben we niet de tijd gehad om dit goed te communiceren. Wij willen ons dan ook verontschuldigen aan iedereen die in de lange wachtrij heeft moeten staan.

Volgende keer zou het beter zijn om dit even te melden aan de mensne die stonden aan te schuiven. Kost maar één minuutje voor één persoon en je pakt heel wat wrevel weg bij wachtende mensen buiten.

ditterio schreef:

Ik heb vandaag veel positieve reacties gekregen over het spellenaanbod, de aankleding van de zalen, het totaalconcept, het lekkere eten, de koopjes op de tweedehands, de spellenquiz en de animatie voor jong en oud. We wilden meer mensen aan het spelen krijgen en dat is ons zeker gelukt. De zin die ik vandaag het meest heb gehoord was: "het is een grote verbetering tegenover vorig jaar." Dat doet deugd om te horen na 9 maanden hard werken om er voor jullie iets moois van te maken !

Ik heb er alleszins van genoten en het was inderdaad beter dan vorig jaar !! Groeien doe je met vallen en opstaan, dat is nu eenmaal zo. Volgend jaar ben ik weer van de partij :thumbup:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: ervaringen Zomerspel
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015, 10:37 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 147
Woonplaats: Deerlijk
Wij zijn met 4 personen naar Zomerspel afgezakt. We hebben daar Stenen Tijdperk, Dominion Welvaart, 7 Wonders, Pandemie en Marco Polo gespeeld. Stuk voor stuk toppertjes! We hebben ons kostelijk geamuseerd en zullen volgend jaar opnieuw aanwezig zijn. Toch enkele bemerkingen.

Werkpuntjes
- Zeer lang aanschuiven om binnen te geraken. Hier moet een beter systeem gevonden worden of er moeten meer vrijwilligers om 12u00 aan de inkom staan. Omdat we pas rond 12u45 binnen waren, is heel ons uitleenschema in de war geraakt. (zie bovenstaande posts)
- Het aanbod aan spellen in de spellenwinkels was niet zo heel groot. Vrij veel spellen waar we achter vroegen waren er niet. Kan natuurlijk aan onze wensen liggen ook.
- De tweedehandsmarkt was amper 2 uur open. Dat is veel te kort. Omdat we midden in een spel zaten en daar zo hard in opgingen, was het al dicht toen we er aankwamen. Jammer! Ik zag ook zeer veel onverkochte spellen. Geeft toch ook aan dat het niet goed draaide.
- Het afhandelen van de spellen bij de tweedehandsmarkt duurde ongelofelijk lang. Ik moest gewoon 1 spelletje terug oppikken dat niet verkocht was en ik moest daar een kwartier voor aanschuiven. Een beter systeem dringt zich op. Zelf heb ik daar weliswaar geen verstand van.
- De verlichting in de zaal kon op sommige plaatsen beter. Je kon de kaartjes van de spellen soms met moeite lezen. Ofwel zet je daar geen tafels, ofwel zorg je voor wat extra verlichting op die plekken. Wij hebben ons steeds zo strategisch mogelijk gezet.
- Toiletten waar 3 urinoirs stuk waren. Al goed dat het gratis was en dat er nooit veel mensen tegelijk hun behoefte moesten doen. Wellicht kan de organisatie hier wel niet veel aan doen.
- Het aanbod aan eten was zeer mager en duur. Voor de echte grote honger was er niet echt iets te eten. 4 euro voor een broodje kaas (prepare was al op om 13u30) zonder groentjes... We hebben onszelf dan maar uitgehongerd.

Pluspunten
- Zeer fijne locatie. Goede atmosfeer. Niet te druk dankzij de verschillende ruimtes en de opdeling met die panelen. Aangename warmte, zeer goed aangekleed en niet zo heel ver van de parking!
- Ongelofelijk veel enthousiaste vrijwilligers die een dikke pluim verdienen.
- Goed uitleensysteem om spellen te spelen. Er zat wel niet echt een lijn in, maar we kregen wel altijd de spellen mee, zelfs als we niet meer op schema zaten.
- Goede spellenuitleg. Ook hier stond men te wachten op ons om uitleg te geven, ookal zaten we niet op schema.
- Zeer veel toffe nevenactiveiten. Wij deden er zelf niet aan mee, maar je zag wel dat jong en oud zich kostelijk kon amuseren.
- De winkels waren overzichtelijk en er stonden geen files aan de kassa.
- De XL-versies van de bekende spellen waren ook wel tof. Zelf geen enkel daarvan gespeeld, maar je zag duidelijke interesse van elke passant.


Kortom, veel 'kinderziektes' waar hopelijk een goede analyse wordt van gemaakt. Als die tegen volgend jaar weggewerkt kunnen worden, dan wordt het volgens mij nog veel leuker. Inderdaad, we vonden het ondanks bovenstaande werkpunten een ongelofelijk fijne ervaring. Dat zegt dus al veel. Keep up the good work! Wij reserveren al voor volgend jaar en zijn zeer benieuwd naar het volgende thema.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: ervaringen Zomerspel
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015, 18:38 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 688
Woonplaats: Gent
Het was een zeer geslaagde editie!

Pluspunten:
- Speluitleg
- Enorm vriendelijke vrijwilligers
- Degelijk spellenaanbod
- Mooi ingekleed
- Lekker eten
- Diverse randactiviteiten
- Toffe quiz
- Locatie: ruim, indeling, temperatuur, bereikbaarheid
- Zeer aangename sfeer

Werkpunten:
- Organisatie bij de inkom op zaterdag
- Grote zaal was iets te donker
- Nog een breder spellenaanbod met speluitleg
- Geluid bij de quiz

Spelen gespeeld: Alien Frontiers, Eldritch Horror, Sheriff of Nottingham, Perudo, Caverna, Scuba en Manhattan Project.

Ik wil de organisatie, vrijwilligers en spelers nog eens bedanken voor een leuk weekend!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: ervaringen Zomerspel
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015, 21:35 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Ik kan wel een heel verhaal gaan typen maar iedereen voor me heeft al precies gezegd wat er goed was en wat volgende keer beter zou kunnen. Ik heb in elk geval een geweldig weekend gehad. Ik had een camper als airbnb geregeld die op loopafstand stond geparkeerd dus dat was ideaal. Hoop kunnen demo'en, kopen, verkopen en ruilen, veel gezichten achter forumnamen leren kennen en een hoop spellen kunnen spelen ook. :thumbup:

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: ervaringen Zomerspel
BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2015, 08:56 
Garnaal

Berichten: 391
Woonplaats: groot ammers
Heb het weekend als vrijwilliger meegewerkt op Zomerspel en vond het geweldig, echt een evenement voor spelers... Lekker veel ruimte om te spelen, veel verschillende spellen om uit te kiezen. De BIB was ook een superidee. Heb er zaterdagavond ingestaan en het werkte prima, ruime keuze voor elk type speler en van sommige spellen meer dan 1 exemplaar, dus maar een enkele keer dat er mensen kwamen voor een net uitgeleend spel.

Ik ben het meteen eens met het probleem van de lange rij op zaterdag, maar gelukkig met een verklaarbare reden, was zondag dan ook niet aan de orde.

Over de twee spellenverkopers; ik denk niet dat de organisatie van Zomerspel invloed heeft op de prijs en het aanbod... Afgezien van het feit hoe hoog de standhoudersplaats kost natuurlijk... Vind ik geen punt van kritiek naar het evenement toe.

Eten en drinken was inderdaad schaars en weinig keus, mee eens. Ik was vrijwilliger, dus deed automatisch mee met de BBQ, maar naast de broodjes was er niet veel meer keuze dan een bakje chips, plakje cake en wat koude balletjes. Klinkt misschien flauw, maar een frietkar buiten op de parkeerplaats zou een hele verbetering zijn. Friet doet t altijd goed.

Laten we in het achterhoofd houden dat het evenement nog in de kinderschoen staat en dit ook de eerste keer op deze locatie is. Ik weet zeker dat dit topic gelezen wordt en gekeken wordt wat er met de verbeterpunten kan worden gedaan.

Als evenement voor de spelers vond ik het zeer geslaagd, prima naar m'n zin gehad, zowel als bezoeker en vrijwilliger. Ik ben er in ieder geval volgend jaar weer bij.

Zelf heb ik Imperial Assault en Mansions of Madness gespeeld, die waren beide nieuw voor mij. Aangeschoven bij een spelletje Zombicide, echter niet afgemaakt omdat ik de BIB in moest. Lunch met Rahdo en een leuke chit-chat met Nox. Al met al een geslaagd weekend.

Organisatie Zomerspel BEDANKT. En ook de bezoekers natuurlijk die zorgden voor de geweldige sfeer. :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
 Berichttitel: Re: ervaringen Zomerspel
BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2015, 08:57 
Hell Yeah !!!
Avatar gebruiker

Berichten: 659
Woonplaats: Heusden (BE)
Zaterdag langsgeweest met 3 jonge kinderen (3,6 &8). Ik bekijk het dan ook vanuit dit standpunt wat misschien net iets anders is dan mijn voorgangers hier. :) Zomerspel is net zoals "Spel" bij ons voor de kinderen. Wij gaan voor onszelf naar Essen.

Positief:
* Heel mooie aankleding. Het thema was meer dan een piratenvlag. De kinderen waren onder de indruk.
* Zeer sympathieke en kindvriendelijke piraten.
* De piratenchallenge was leuk, de verschillende opdrachten en het integreren van enkele spellen was een goed idee. De keuze van de spellen was ook goed.
* Het idee om de piraten tegen de kinderen te laten spelen was heel goed. Ze waren erg gemotiveerd.
* Een enthousiaste clown. Proficiat aan hem, mijn jongste was onder de indruk dat hij zijn stoel op zijn kin kon zetten.
* Goede sminkster, misschien een beetje te gedetailleerd waardoor het wat trager ging. Als je dan 2 geinteresseerde kinderen hebt, kan dat wel tellen. Maar ze vonden het zeer mooi.
* Springkasteel was leuk om zich even uit te leven
* Het improvisatietheater was goed. Mijn oudste dochter vond het tof om mee te doen en op de foto mogen met Dempsey uit "Helden" (Ketnet) was een beleving. Voor wie het zich afvraagt, ik kende hem ook niet echt :lol: de kinderen daarentegen ...
* De demospellen in groot formaat. Dit is altijd een voltreffer. Blijven doen zoiets.

Werkpunten:
Wij en de kinderen waren enthousiast. De onderstaande zaken zijn punten waar nog groeimarge is.

* Het eten: Alhoewel er veel voorhanden was, was het niet echt kindvriendelijk. Er was niet echt veel waarmee je op een gemakkelijk manier een kind kon mee "vol steken". Cake is leuk als tussendoortje en pasta en grote broodjes zijn ook niet echt handig. Bovendien waren alle broodjes op tegen half zes.
Tip 1: Maak het niet te moeilijk. Een doodgewone hot-dog kan wonderen verrichten. Dan hadden we nog wat langer kunnen blijven.
Tip 2: Fruitsalade is ook een optie. Zeker als je toch cocktails maakt.
* Het drinken: Wij misten een tussenoplossing. Nu was er water en cola. De andere keuze was een smoothie maar de speciale smaken maken dat dat net een brug te ver is voor kinderen.
Tip: Doodgewoon Fruitsap mag voortaan ook op de kaart.
* Uitleenbibliotheek: Ik heb veel thematische spellen gezien maar het aanbod familiespellen was nogal beperkt. Ik denk dat er minder was dan vorig jaar. Dat kon ook zijn omdat ik de opstelling vorig jaar beter vond.
Tip: Zet geen spellen in een hoek. Het is ver en moeilijk zichtbaar. Een rechte lijn zoals vorig jaar was beter. Plaats hiervoor was er voldoende.
* De prijsuitreiking. Persoonlijk vond ik dit echt een gemiste kans en ik snap het echt niet. Op dit forum en sowieso alle mensen die iets met spellen te zien hebben, proberen we alle nieuwe geinteresseerde mensen te tonen dat er meer is dan monopoly en consoorten en ook voor kinderen. En wat zijn de 5 hoofdprijzen: Monopoly, Monopoly junior, Jenga Boom, Cluedo en nog eentje. Aan de kostprijs kan het niet liggen want dit zijn ondanks alles geen goedkope spellen.
Tip: Promoot de goede nieuwe kinderspellen: bvb Catan junior, Carcassonne junior, Vlotte geesten, Machi Koro (favoriet spel van mijn 6 jarige) , Camel Up om maar iets te zeggen.
De prijs: Ik snap dat jullie uit de kosten moeten komen maar nu heeft ons dat toch wat geremd. Er waren weekendtickets maar een familieticket was een leuke optie geweest. Met 3 kinderen was ik met eten en drinken toch al wat geld kwijt op die ene dag. Nu hebben we op zondag thuis spellen gespeeld.

Gespeeld: Pitchcar, Walk the plank, Get bit, Jakkiebak Kippekak (reuze demo) en River dragons

Voor de wachtrij buiten: Ik ben blij dat het zaterdag geen weer was zoals nu in Gent. Water gieten. Het zou dan veel minder leuk geweest zijn.

Proficiat aan de organisatoren en de vele vrijwilligers. :thumbup: Voorzie maar alvast een nieuw thema voor volgend jaar.

Verder nog:
* Heeft iemand Richard zien zitten zaterdag. Ik heb die alleen zien rondcrossen als een gek :lol: met zijn camera in zijn hand.
* Duiker zijn spel zag er best goed uit. Jammer dat ik het niet kunnen spelen heb. Er wou er eentje naar huis.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
29 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Zomerspel  
 Feed - Onderwerp - ervaringen Zomerspel 2015  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®