Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




29 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: ervaringen Zomerspel
BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2015, 11:00 
Uno

Berichten: 1
Ben afgelopen zaterdag naar Zomerspel geweest, het was de eerste keer maar ook meteen de laatste keer ! Ik was er al weken naar het uitzien maar ben er ontgoochelt van terug gekomen.
- Na een rit van bijna 2u (maaseik) kwamen we op de locatie aan, op de parking vlak bij was gelukkig nog plaats zat. Eenmaal toegekomen aan de inkom was het aanschuiven, maar liefst 55 min voor we binnen waren. Eindelijk binnen eerst wat verkennen , alles was wel mooi ingekleed en opgedeeld. Zelf ga ik meestal eerst eens zien bij de tweedehands want daar kun je meestal toch mooie kopjes doen maar daar bleek al een hele rij te staan en natuurlijk op een wip waren de beste spellen al weg. De lijsten wat er te koop was kon je ook alleen terug vinden in de rij waar je moest aanschuiven, niet echt praktisch ! Maar ja we komen ook om te spellen hé, op naar BIB om een spel te kiezen, jammer maar ofwel was het spel weg of stond het geboekt voor een bepaald uur , dan maar spelen wat er nog beschikbaar was, maar nu een tafel vinden ! Bij de familie en strategische spellen zat alles vol, bij de thematische spellen was er nog plaats maar dan moest je het spel spelen wat er op tafel stond en dit terwijl er daar bijna de helft van de tafels vrij was. Niet echt praktisch geregeld. Daar na zijn we eens gaan zien bij de Spelgezel (winkel) want deze had blijkbaar STUNTAANBIEDINGEN, maar neen hoor het waren de zelfde prijzen als op zijn website , 10% korting dus, toch nog prijzig ! Nu het kon ook niet anders aangezien hij totaal geen concurrentie had. Had er echt meer van verwacht, om 19u besloten we maar te verteken , het was er toen al aan het leeglopen. Best wel jammer. We hebben hun leren kennen op Zuiderspel ( Eindhoven) waar ze Zomerspel promoten. Daar was het toch heel anders geregeld ! Ook als ik vergelijk met Spel (Antwerpen) daar kunnen ze ook nog veel van bijleren. Het doel van Zomerspel is mensen aan het spelen te krijgen maar zorg er dan ook voor dat het betaalbaar blijft en dat bezoekers niet met legen handen naar huis gaan !
- Even samengevat:
Puspunten:
- Parking kortbij en niet duur( 2 euro)
- Mooi ingekleed
- Veel spelen om te proberen, goede uitleg (maar te weinig tafels)
Minpunten:
- Inkom 55 min aanschuiven
- Drank en eten te duur
- Slechts één winkel en dan nog veel te duur
- Te weinig tafels om te spelen (lang wachten tot er wat vrijkwam)
- Te weinig licht (donkere hal)
- Zeer slechte akoestiek, je verstond elkaar moeilijk
- Tweedehands was nul voor me ook al stond ik om 12u15 voor de deur
- Prijs inkom duur voor gezin met 4


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: ervaringen Zomerspel
BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2015, 11:26 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2227
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Oh en nog een dingetje,
Misschien volgende keer een aparte deur voor vrijwilligers en standhouders? Er was een extra deur een stukje verder de hal in bij het eten / grote spellen / goochelaar waar af en toe wat spullen naar binnen en buiten gingen die daarvoor gebruikt zou kunnen worden. Ik stond zondag om 10u niet klaar met Scuba vanwege een aardige rij aan de deur. Geen groot probleem hoor maar ik zeg het er toch even bij.

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: ervaringen Zomerspel
BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2015, 12:24 
Rooster Booster

Berichten: 76
Woonplaats: Duffel
Wij zijn met onze kindjes zondag aangekomen iets na 10u. Jammer genoeg was de kinderanimatie pas vanaf 's middags.
Toch hebben we er van genoten!
Ze spreken nu nog over de boot en al de piraten die we gezien hebben.

Tot volgende jaar!

_________________
One who doesn't throw the dice can never expect to score a six.
Navjot Singh Sidhu


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: ervaringen Zomerspel
BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2015, 12:54 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Duiker schreef:
Oh en nog een dingetje,
Misschien volgende keer een aparte deur voor vrijwilligers en standhouders?


+2

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: ervaringen Zomerspel
BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2015, 14:09 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Woonplaats: Nieuwkerken, Sint-Niklaas (B)
Ik was zelf (samen met de dochters) helper, hieronder wat we zelf ondervonden en te horen gekregen hebben:

Gehoord:
- Het was enorm mooi aangekleed (we hebben zelf ook even geholpen met de opbouw), de piratensfeer zat er echt in. Vooral families met kinderen leken dit op prijs te stellen.
- Voor een heel gezin was het vrij duur, enkele malen werd een gezinsinkomkaart voorgesteld.
- In de grote zaal was het donker. Als dit volgende keer nog steeds een probleem is, zouden sommige locaties beter van plaats wisselen - voor spelletjes zoals Timber, Lumberjack en Jakkiebak Kippenkak heb je het licht minder hard nodig.
- De barbecue was heel lekker en goed verzorgd

Zelf ondervonden:
- We werden als vrijwilliger heel goed opgevangen.
- De shifts duurden vrij lang. Met het helpen erbij waren we op zaterdag bezig van 9u30 tot na 18u. Daarna de barbecue, en dan schoot er niet echt veel tijd meer over om zelf nog iets te doen (één spelletje Sheriff of Nottingham). Op zondag was dit iets beter: van 10u tot 14u, daarna barbecue, maar doordat het spel met Rahdo uitgelopen was, waren ze al begonnen met opruimen toen we klaar waren. Van eventuele nevenactiviteiten (wedstrijden, improvisatie, meet & greet,...) hebben we (buiten de goochelaar die dicht bij ons stond) dan ook niet kunnen genieten.
- De mensen stelden onze uitleg enorm op prijs; ik heb enkele personen aangezet om daar onmiddellijk een aankoop te doen.
- Ik heb gehoord dat bij sommige standen het moeilijker was om een uitlegger te pakken te krijgen, terwijl er bij een deel van de familiestand bij mijn dochter bijna geen volk kwam (mijn oudste dochter heeft op heel die tijd maar een viertal spelletjes moeten uitleggen en zat zich tussendoor dus te vervelen).
- Rahdo is de vriendelijkste semi-beroemde persoon die ik ooit ontmoet heb.

Volgend jaar gaan we weer meehelpen, misschien deze keer maar één dag zodat we ons de hele tweede dag op het spelen kunnen concentreren.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: ervaringen Zomerspel
BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2015, 16:46 
Shai-Hulud
Avatar gebruiker

Berichten: 516
Woonplaats: Kaprijke
Zelf was ik vrijwilliger en ga niet veel commentaar geven over de minpunten die mensen hier al hebben aangegeven, Dieter heeft al een uitleg gegeven waarom zaterdag de deuren later opengingen.

Zelf heb ik een heel leuke tijd beleefd, twee halve dagen spellen uitleggen was best eens leuk om te doen, en dit komt van een introvert ;)
Het leukste van een evenement als dit is het ontmoeten van nieuwe mensen en het tegenkomen van bekende gezichten. Ik heb me enorm geamuseerd en kijk al uit naar volgend jaar !

Het enige punt waar de problemen enorm opvielen was de tweedehandsstand. Geen mogelijkheden spellen 2 dagen na elkaar aan te bieden, klein tijdsinterval voor outtake en vooral de totale tijd waarin spelen zijn aangeboden zorgen ervoor dat er veel niet verkocht is dat kon verkocht zijn. Het leek zoveel overbodig werk voor zo weinig aanbiedingstijd.
Zelf verkoop en koop ik zelden tweedehandsspellen en heb er dus weinig ervaring mee maar maar dit leek echt ondermaats georganiseerd.
Een tip voor volgend jaar : ik zou niet alles opsplitsen in twee. Weekendticket verkoop zou ook meer mensen 2 dagen laten komen.

Heel wat mensen klagen wel heel snel tegenwoordig. Bijvoorbeeld er was een Nederlands koppel dat ontgoocheld was dat er nog iemand anders ingeschreven waren bij hun spel, kan je je dit voorstellen? Waarom komen zo'n mensen eigenlijk buiten en dan nog van zover? Ze komen aan de uitleggers vragen of ze de derde man van de lijst willen halen. Het systeem is er net voor mensen die moeilijk medespelers vinden en dan kom je dit tegen.
Ook was er iemand aan het klagen over het aanbod van spellen, wat ik volledig onterecht vind. Er zijn maar zoveel uren op een dag en zoveel spellen dat je op een dag kan spelen toch?

Dan nog even mijn foto's van het afgelopen weekend :
https://www.facebook.com/media/set/?set ... af4d51988a

Normaal zou iedereen het album moeten kunnen bekijken.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: ervaringen Zomerspel
BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2015, 16:57 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2227
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Leto schreef:
Geen mogelijkheden spellen 2 dagen na elkaar aan te bieden,


Ik heb mijn spellen voor zaterdag en zondag beide ingeschreven? Had organisatorisch dan wel als nadeel dat er zondag op de grote lijst spellen stonden die zaterdag al verkocht waren.

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: ervaringen Zomerspel
BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2015, 18:04 
Shai-Hulud
Avatar gebruiker

Berichten: 516
Woonplaats: Kaprijke
Duiker schreef:
Leto schreef:
Geen mogelijkheden spellen 2 dagen na elkaar aan te bieden,


Ik heb mijn spellen voor zaterdag en zondag beide ingeschreven? Had organisatorisch dan wel als nadeel dat er zondag op de grote lijst spellen stonden die zaterdag al verkocht waren.

Ok het was mogelijk, maar zoals je zegt problemen voor de zondagmensen die dat weer moeten corrigeren enz.. enz.. kan allemaal makkelijk vermeden worden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: ervaringen Zomerspel
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2015, 00:03 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Leuk dat jullie ons massaal feedback geven. We stellen dit zeker op prijs. Door te luisteren naar jullie ervaringen, kunnen we Zomerspel immers alleen maar beter maken in de toekomst.

Daarnaast willen we ook graag een aantal zaken verduidelijken.

Zomerspel is eigenlijk geen klassieke spellenbeurs, Zomerspel is een spellenfestival. Op de meeste spellenbeurzen heb je massa's standjes van uitgevers en vele spellenwinkels waar je op koopjesjacht kan gaan naar de beste prijzen. Wij genieten enorm van al deze spellenbeurzen, maar wij willen hiervan geen kopie zijn.

Zomerspel legt de nadruk op de gezellige sfeer rond het spelen van een spel. Dit jaar wilden we onze bezoekers een echt vakantiegevoel geven.

Wat is het leukste om te doen op vakantie?

Genieten van een mooi uitzicht, barbecue en cocktails, animatie, veel plezier en natuurlijk gezellig met vrienden spellen spelen. Om deze gezellige vakantiesfeer te creëren, hebben wij niet alleen geïnvesteerd in een ruim en gevarieerd aanbod van bordspellen (een familie-, strategische- en thematische spellenzone), maar ook in een grotere locatie met buitenruimte, in het decor en in animatie. We hopen dat we erin zijn geslaagd om deze sfeer weer te geven.

Uiteraard brengen deze extra sfeerelementen voor onze organisatie ook extra kosten met zich mee. Zomerspel is een vzw en kan enkel blijven bestaan als er geen zware verliezen worden gemaakt. Daarom zijn wij genoodzaakt om een (in onze ogen) rechtvaardige inkomprijs te vragen. Het idee voor een voordeliger familieticket nemen we wel zeker mee op onze evaluatie.

We hebben lang getwijfeld of we al dan niet spellenwinkels op Zomerspel zouden plaatsen. Uiteindelijk hebben we toch gekozen voor twee spellenwinkels omdat we weten dat vele bezoekers het leuk vinden om een spel te kopen als ze naar een evenement met bordspellen komen. De prijzen van de spellenwinkels lagen 10% lager dan de prijzen die deze spellenwinkels normaal aanbieden in hun fysieke winkel. Het klopt dat dit niet de aller-aller-aller-laagste prijzen op de markt zijn, maar zeker ook niet de duurste (integendeel).

We hebben bewust gekozen om de tweedehandsmarkt niet de hele dag open te houden. Vorig jaar kregen we het eerste uur een stormloop. Daarna werd het veel kalmer omdat de beste koopjes/spellen weg waren. Daarom hebben we de openingsuren dit jaar ingekort.

Qua eten denk ik toch dat we een vrij gevarieerd aanbod hadden. Iedereen kreeg de mogelijkheid om in voorverkoop barbecue te bestellen. Wie geen barbecue had besteld, kon kiezen uit 5 verschillende broodjes, 2 salades, 2 koude pasta's en een mix van gehaktballetjes. Het klopt dat een paar producten op bepaalde tijdstippen uitverkocht waren, waarvoor onze excuses.

Voor de pirate challenge werden de Monopoly's en de Cluedo's geschonken door één van onze sponsors, net als het pakket van het BK Monopoly. De spellenpaketten voor de pirate quest, de kunstwedstrijd en de quiz hebben we zelf samengesteld.

Tenslotte nog even melden dat we op zondag een aantal aanpassingen hebben gedaan aan de kassa waardoor er die dag nooit lange wachtrijen zijn geweest. Die extra deur tussen de fotobox en de goochelaar mocht om veiligheidsredenen niet als hoofdingang worden gebruikt aangezien dit een nooduitgang is.

Wij willen graag alle bezoekers, alle vrijwilligers, alle sponsors, alle artiesten en alle special guests bedanken voor hun steun aan Zomerspel! Een welgemeende dankjulliewel!

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: ervaringen Zomerspel
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2015, 00:13 
Matroos

Berichten: 41
hey,

toch ook nog even willen meedelen dat het voor ons (net zoals vorig jaar) een hele leuk zondag was.

Wij kwamen in de eerste plaats spellen ontdekken en we hebben een aantal mensen ook leren kennen.
Als ik hierboven lees om mensen te schrappen uit hun spel dan is dit inderdaad verbijsterend. Wij waren juist blij dat we nog enkele mensen vonden om mee onze tafel te schuiven, ook al hadden ze niet gereserveerd.

Verder toch ook nog een dankwoord aan de vrijwilligers (merci Pieter en Andy!) om de spellen met heel veel enthousiasme uit te leggen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: ervaringen Zomerspel
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2015, 08:45 
Joker

Berichten: 7
Ik ben op zaterdag geweest. De parking (Galveston) was een plus om te gebruiken (wel even zoeken, moeilijke ingang). We waren er om 14u30 dus geen file aan de ingang voor ons.

Ik vond het een aangename dag. Natuurlijk zou het nog leuker zijn moest er meer aanbod zijn om te kopen, publishers aanwezig zijn, meer mensen om een spel uit te leggen, enz., maar elke beurs moet ook tijd krijgen om te groeien.

Mijn grootste kritiek is het eten. Wij hadden geen bbq gereserveerd omdat we dachten dat het niet zo leuk zou zijn om met een overvolle maag spelletjes te spelen en er toch op de website stond dat er verschillende kraampjes met eten ging zijn, maar dat bleek toch heel beperkt.

Ik kom volgend jaar zeker terug. Ik hoop er meer bezoekers te zien en ik denk dat ik zelf eten ga meenemen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: ervaringen Zomerspel
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2015, 13:43 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 147
Woonplaats: Deerlijk
ditterio schreef:
We hebben bewust gekozen om de tweedehandsmarkt niet de hele dag open te houden. Vorig jaar kregen we het eerste uur een stormloop. Daarna werd het veel kalmer omdat de beste koopjes/spellen weg waren. Daarom hebben we de openingsuren dit jaar ingekort.


Ik begrijp jullie redenering. Het is inderdaad leuker als er de ganse dag door animo is in de 2dehands-stand. Kan je dit niet oplossen door een ander systeem toe te passen?

Maak de stand eerst en vooral groter. Zo kan je aan de ene kant de verkopers bedienen die hun spel willen afgeven en kan je aan de andere kant de kopers laten betalen. Daar tussenin zet je de spellen, met de prijs erop. Zorg dat die op een leesbare afstand staat, zodat je geen lijst moet leggen (of je legt die er vlak voor). Als je dit principe toepast, komen de spellen geleidelijk aan binnen en is er bijgevolg geen stormloop. Iedereen komt namelijk op een ander uur binnen. Als je pas op een bepaald uur opent, krijg je gegarandeerd een grote toestroom en dat kan niemand bolwerken. In eender welke organisatie is het ook eenvoudiger als elke 'werknemer' één (of max. 2) duidelijk omlijnde functie(s) heeft. Als iedereen goed weet wat gedaan, ontstaat er veel minder chaos.

't Is maar een voorstel, natuurlijk!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: ervaringen Zomerspel
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2015, 15:58 
Koldun Kommander
Avatar gebruiker

Berichten: 368
Woonplaats: Sint Amandsberg
Devos schreef:
ditterio schreef:
We hebben bewust gekozen om de tweedehandsmarkt niet de hele dag open te houden. Vorig jaar kregen we het eerste uur een stormloop. Daarna werd het veel kalmer omdat de beste koopjes/spellen weg waren. Daarom hebben we de openingsuren dit jaar ingekort.


Ik begrijp jullie redenering. Het is inderdaad leuker als er de ganse dag door animo is in de 2dehands-stand. Kan je dit niet oplossen door een ander systeem toe te passen?

Maak de stand eerst en vooral groter. Zo kan je aan de ene kant de verkopers bedienen die hun spel willen afgeven en kan je aan de andere kant de kopers laten betalen. Daar tussenin zet je de spellen, met de prijs erop. Zorg dat die op een leesbare afstand staat, zodat je geen lijst moet leggen (of je legt die er vlak voor). Als je dit principe toepast, komen de spellen geleidelijk aan binnen en is er bijgevolg geen stormloop. Iedereen komt namelijk op een ander uur binnen. Als je pas op een bepaald uur opent, krijg je gegarandeerd een grote toestroom en dat kan niemand bolwerken. In eender welke organisatie is het ook eenvoudiger als elke 'werknemer' één (of max. 2) duidelijk omlijnde functie(s) heeft. Als iedereen goed weet wat gedaan, ontstaat er veel minder chaos.

't Is maar een voorstel, natuurlijk!


Gewoon de stand groter maken is ook niet altijd een optie, hoor. We maken de Bring & Buy stand op WarCon elk jaar groter en elk jaar blijkt deze toch te klein te zijn. Maar een aantal voorstellen werken dan weer wel. Zorgen dat zaken voorzien zijn van een prijs zodat je niet steeds een lijst moet raadplegen is zeker één van de goed werkende opties maar wel de verantwoordelijkheid van de verkoper. Een systeem waarbij elke verkoper zijn goederen voorziet van een prijs met zijn initialen en deze intitialen ook bovenaan het overzichtsblad zetten, maakt de taak van mensen die een Bring & Buy in goeie banen moeten leiden veel makkelijker.
Op WarCon blijft de Bring & Buy heel de dag open en kunnen mensen zaken komen afgeven gedurende de dag (sommigen kunnen gewoon soms wegens omstandigheden enkel in de namiddag of zo) wat ook betekent dat er nooit echt een echte stormloop is maar dat mensen wel geregeld komen checken of er iets bijgekomen is.
Elke vrijwilliger een duidelijk omlijnde functie geven is de enige manier om te voorkomen dat er problemen ontstaan achteraf en ook bepaalde functies aanduiden waarvan je hoopt dat je ze niet nodig zal hebben tijdens de dag/weekend kan nooit kwaad (bijvoorbeeld iemand om het publiek in te lichten bij problemen, enz).

Zelf kon ik er dit jaar niet zijn maar ik ben in ieder geval wel blij dat het terug een succes was en hoop dat onze gamecommunity er volgend jaar wel kan bij zijn. Keep up the good work! :thumbup:

_________________
"Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"

I support the gaming community by buying at my FLGS!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: ervaringen Zomerspel
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2015, 20:00 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 183
Woonplaats: Terneuzen
Het meeste is al gezegd en ik herken een aantal van de gemaakte kritische kanttekeningen.
Mijn bezoek was op zondag, deze dag was blijkbaar rustiger dan de zaterdag, en omdat we er pas rond een uur of 12 waren stond er ook geen rij voor de kassa.

Wat was eigenlijk het nut van een nummer op het bandje? Zoiets lijkt me de boel flink te vertragen als er een rij staat.

Vergeleken met Spel in Antwerpen vond ik de prijs (€12 versus €5 met kortingskaart) aan de hoge kant. Goed om te lezen dat er gedacht wordt aan een oplossing voor gezinnen.

Als tip heb ik het toegankelijk maken van het eet/drinkgedeelte nadat je betaald hebt zodat bij officiële opening iedereen vlot naar binnen kan. Of was dat ook zo? (Dit was in elk geval wel mogelijk voor bezoeker van Spel die vroeg aanwezig waren.)

We hebben het ontzettend naar ons zin gehad en de tijd is werkelijk om gevlogen. Iedereen die uitleg heeft gegeven was super vriendelijk en dat is toch een belangrijk aspect. Je moet het maar kunnen: aan de zoveelste een spel weer uitleggen.
Ik heb kunnen kennis maken met het spelmechanisme van Battlelore en Memoir '44. Eén van de twee gaat wellicht komend jaar aan onze collectie toegevoegd worden.
Agricola heb ik in de kast staan, maar daar heb ik de klik nog niet mee gehad. We hebben het tweepersoonsspel gespeeld en de nodige uitleg bij gekregen. Dankzij die hulp vermoed ik dat we het 'grote' spel ook gaan waarderen als we het binnenkort op tafel zetten.

De 10% korting op de prijzen kan ik zeker waarderen. Prijzen zijn misschien niet de laagste, maar het is niet evident om een fysieke winkel open te houden als je concurrentie van internet hebt.

Hopelijk tot volgend jaar.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
29 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Zomerspel  
 Feed - Onderwerp - ervaringen Zomerspel 2015  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®