Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





22 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 25 jun 2016, 14:44 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2954
Woonplaats: Deerlijk
Enkele foto's van de eerste dag Zomerspel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 25 jun 2016, 15:26 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Ik ga morgen. Ik zie wel Discoveries staan, dat is leuk. Echter jammer genoeg niet meer verkrijgbaar.

Hoop wel dat het een beetje druk is.
Heb wat kritiekpunten op de 2dehandswinkel, maar dat komt later wel.
Voor de rest zie ik er echt naar uit.

Kun je pinnen bij Spelgezel?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 25 jun 2016, 17:43 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6326
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
maartend schreef:
Kun je pinnen bij Spelgezel?

Zeker.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 25 jun 2016, 18:11 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6326
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Zeer geslaagd beurs!
Het is duidelijk dat het organiserend team rekening gehouden heeft met de suggesties van de vorige editie.

  • veel tafels om te spelen
  • grote variatie spellenaanbod
  • uitleenstand
  • Spelgezel heeft een selectie bij van spellen (dus niet het volledige aanbod)
  • mooie beursprijzen in de winkel
  • goede organisatie 2de handsmarkt
  • interessant dat je op voorhand al langs de site de koopjes kon nagaan
  • mooie thematische western inkleding
  • zaal met veel licht
  • democratische prijzen voor drank en eten

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 25 jun 2016, 19:14 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2220
Woonplaats: Den Haag
Ziet er perfect uit qua drukte op de foto's; niet die Essen chaos ;)

Ik zie een bordje Promoties maar kan de prijzen niet lezen; wat was er in promotie?

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2016, 21:50 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6326
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
mazinho schreef:
Ziet er perfect uit qua drukte op de foto's

Meer foto's op de BSM-facebookpagina

mazinho schreef:
Ik zie een bordje Promoties maar kan de prijzen niet lezen; wat was er in promotie?

Deze staan op de site van Zomerspel.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2016, 22:10 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Vandaag naar Zomerspel. Wat latyer aangekomen dan gehoopt, maar ja, kwam uit de nacht. Auto netjes weg kunnen zetten, perfect parkeerplaats. Snel binnen, was nu geen rij.
Bij binnenkomst zei mijn Lady dat het idd kleiner si dan Spel maar dat de aankleding vele malen leuker was. Spellen naar 2dehands gebracht (ondanx mijn veel te late aankomst mocht ik die nog afleveren) en dan 1ste spel gezocht. had er wat op de lijst staan.
We begonnen met Isle of Skye. Duidelijke uitleg gehad (ondanx mijn tussendoor gebleer). Potje gespeeld. Ik vond hem leuk (carcasonne + idd), mijn Lady minder. Ze miste iets. Het was enkel. kopen, leggen, punten tellen. En ze wilde iets meer (MEEPLESSSSSS). Dus besloten deze niet aan te schaffen, zij speelt nl. wel altijd mee.
Daarna gekeken naar Sherrif of Nottingham. Is niet met 2'en speelbaar, we konden niet zo snel iemand erbij krijgen. Dus met 2'en de regels doorgenomen en even naar het spel gekeken en wat de bedoeling is. En aangeschaft voor de prijs die er stond.
Daarna rondje gelopen en uiteindelijk bij een spel terecht gekomen waarvan ik weet dat velen er wild van zijn, maar wij nix vinden enkel en alleen vanwege de art ; Patchwordk. Maar nu maar eens gespeeld. uitleg gehad en los. Jeez, het is nog leuk ook. Echt leuk. Ds toch gekocht. Kunnen ze hier geen fantasy theme van maken? Ruil ik hem acuut in.
Dan uitleg van Disc World Ank-Morph of zoiets. Jeez, ook al zo'n leuk spel. niet te krijgen op de beurs dus die gaat in het lijstje. En dan uiteindelijk nog een heerlijk enthousiaste uitleg gehad van Big Book of Madness. Wist van het deckbuilden, dus eigenlijk viel die fa. Maar toch geprobeerd. Ook al zo leuk. Dus hoppa, ook gekocht. En ook nog even het concept gezien van Stratego ; waterloo. Dat zit goed in elkaar zeg. Nog veel meer gezien, maar te veel. ben wel benieuwd naar de KS van iets met Pixie Queen of zoiets. Zag er leuk uit.
Dan natuurlijk nog de uitbeiding van Mysterium gezien. Is deze toch niet te spelen met de Poolse versie. De achterkanten zijn anders. Dus niet meegnomen, loop ik ook de promo card mis. Nu eerst maar eens de Poolse versie verkopen. Robinson niet gespeeld, sprak me uiteindelij niet aan. te veel gefumble. Natuurlijk her en der rondgelopen. Spellen met mini's? Kopen? Neen, toch maar niet. heb al Claustrophobia en Descent. Dat is wel genoeg.
En de beurs zelf? Leuk, lekker groot, veel, heel veel speltafels, geweldige vrijwilligers en een leuke sfeer. Op tijd weg, de Lady kreeg te veel last van haar hoofd door het fijne onweer dat voorbij kwam. genoten.

Kritiek? Jawel, de 2de hands winkel op de site.
Niet sorteerbaar, verkochte blijven er in staan, niet te zien wat er sinds je laatse bezoek nieuw bij is gekomen en zo nog wat spul. Sowiezo het feit dat je op voorhand kunt kopen. Als je veel afwezig bent, dan mis je het leukste spul, want niet iedereen zit er 24/7 achter de computer. Voor mij zat er weinig tot niks bij, maar ik vind het een systeem van 2 x niks. Als je iets wilt kopen, kom je maar naar de beurs op tijd.

Maar verder, heel leuk. Hoop dat het volgend jaar wat drukker wordt.

Ennuh, veel plezier met jullie Rode Duivels.
Tot volgende keer.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016, 08:48 
2. Concordia (2013)

Berichten: 750
Woonplaats: Mechelen
Mijn "ongezouten mening" over Zomerspel

Kort en bondig: Ik vond het geweldig! Ik heb een super zaterdag gehad. Mijn zinnen eens kunnen verzetten

Pluspunten:
+ Parking aan de deur: geweldig!
+ Veel plaats om te spelen
+ Veel verschillende spelen om te proberen
+ Wow wat een inkleding
+ Perfecte prijzen voor eten en drinken
+ Geweldige demo'ers. Ze kenden het spel zeer goed, legden het goed uit!
+ prijzen van Spelgezel waren ok!
+ Zeer goed qua lichtinval en geluid

Enkele bedenkingen
- De tweede hands: ik van het geweldig dat je via de website kon kopen! Echt goed systeem. Enig ding dat ik zou veranderen. Ik zou een vast uur opleggen waarop de spelen die via de site gekocht werden moeten afgehaald worden. Nu blijkt dat de spelen die niet op voorhand verkocht waren bijna allemaal verkocht zijn bij mij, maar de spelen die op voorhand verkocht waren zijn NIET verkocht... Jammer. Want er waren spelen die denk ik nog wel verkocht zouden geraakt zijn.
- Ik vond dat er op zaterdag zeer weinig volk was. Voor mij geen probleem, ik heb enorm veel spelen kunnen spelen, nooit moeten wachten,... Ik hoop voor de organisatie dat de lage opkomst niet voor problemen zorgt. Want zo'n top festival (en ja ik noem het een FESTIVAL en geen beurs, want zomerspel is VEEL meer dan een beurs, zomerspel is een beleving!) mag niet vergaan...

Conclusie:
Ik speelde alles wat ik wou spelen, kocht wat ik wou kopen, at wat ik wou eten. Echt leuk. Ik heb enorm genoten en dat was de bedoeling! Zomerspel is in mijn ogen een spelbelevenis. Echt ZALIG!
Ik kan eigenlijk niets slecht zeggen

Volgende spelen heb ik gespeeld:
-El Gaucho
- Mijn dorp
- Sky
- Shakespeare
- Orleans

Ik kocht:
- Orleans
- Mijn Dorp
- Xanadu
- Vrijdag

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016, 13:13 
Koldun Kommander
Avatar gebruiker

Berichten: 368
Woonplaats: Sint Amandsberg
Ook voor ons bij Thunderbolts Gent zit Zomerspel 2016 er op en de editie van dit jaar was voor ons eigenlijk een try-out naar het bordspellenpubliek (want meestal staan we op beurzen of festivals die eerder gericht zijn op alle segmenten van de spellenwereld) aangezien men ons dit jaar ook gevraagd had om, naast de gebruikelijke bordspellen, ook enkele miniature games te demonstreren zodat het grote publiek van Zomerspel ook eens dit segment zou kunnen leren kennen.

Dus trokken we naar Zomerspel vol enthousiasme en met een "mission" en blijkbaar kennen ze ons al té goed bij de organisatie want we stonden vlak bij de bar, wat altijd aangenaam is omdat je dan niet ver moet lopen om een drankje of hapje te bemachtigen. We hadden 20 tafels en stonden dus bij de thematische spellen, wat, gezien de bord- en andere spellen die we spelen bij Thunderbolts, een ideale keuze was. Voor de bordspellen hadden we voornamelijk gekozen voor spellen als Thunderbirds, Fast & Furious, Zombicide, Walking Dead, Imperial Assault, Cosmic Encounters en nog enkele andere en ik denk dat dit een goeie keuze was want vele mensen hadden interesse in al deze games en er werden dan ook veel demo's gegeven hiervoor. Hopelijk hebben veel mensen nu ook de "fun" van dit soort spellen leren kennen maar aan de reacties te horen van vele spelers zat dit wel snor! Het was enkel jammer dat de mensen die onze demo's gaven ook vaak diegene zijn die enkel bordspellen spelen en dit jammer genoeg vooral doen "in gesloten groep" zonder ooit heel actief te zijn op ons forum of via onze Facebook-pagina (want ik heb nog te vaak gehoord dat de meeste mensen dachten dat we met Thunderbolts voornamelijk een club waren die miniature games spelen terwijl het juist de mensen zijn die zowel bordspellen en miniature games spelen die proberen de club te profileren als een club waar ook actief bordspellen gespeeld worden en iedereen welkom is om aan te schuiven aan één van de bordspellen die voornamelijk op zondagnamiddag gespeeld worden) maar dat is dan iets wat we meenemen van Zomerspel en intern zullen moeten aan werken!

Wat de miniature games betreft, hadden we vooral gekozen voor de spellen die er visueel heel aantrekkelijk uitzien, qua spelsysteem niet te moeilijk waren en qua instapkosten heel toegankelijk zijn en dat was, achteraf gezien, uiteindelijk de beste keuze. We hadden dus een Warmachine tafel, een Malifaux tafel, een Guild Ball tafel (2 zelfs op zondag en gelukkig dat we er 2 hadden), een Dreadball tafel, een X-Wing tafel en een Armada tafel. Hier viel het vooral op dat beide dagen een ander publiek aantrokken. Waar op zaterdag vooral de tafels van Armada, X-wing, Dreadball en Guild Ball de meeste interesse wekten, was het op zondag vooral Guild Ball waar mensen een demo voor vroegen, ondanks het feit dat de miniaturen hiervoor niet pre-painted zijn. Zelf was ik voornamelijk verrast door het feit dat Nox plots aan mijn tafel stond en me vroeg wat nu net het verschil was tussen Warhammer en Warmachine (ik wist dat hij wel Magic speelt/speelde maar dat hij ook Warhammer gespeeld had/speelt was nieuw voor mij :D ), dat hij het super vond dat ook deze spellen uiteindelijk "hun plaatsje" hadden gekregen op Zomerspel om het brede publiek er eens te laten mee kennis maken en dat hij het super vond hoe mooi al de tafels wel waren met de geschilderde figuurtjes (iets wat hij blijkbaar zelf ook een meerwaarde vind zelfs voor bordspellen met figuurtjes).
Het viel wel op dat miniatuur spellen met een conflict thema of "oorlog" in de titel (zoals Warmachine bijvoorbeeld) veel mensen in dit wereldje toch nog afschrikt maar dit is een gegeven feit en zeker niet nieuw (gezien ook het grote succes van Eurogames tov andere games met meer interactie en conflict situaties) terwijl zulke games uiteindelijk wel dichtst aanleunen bij de meer gekende traditionele en historische tactische en strategische spellen zoals schaken en dammen. Maar ook het feit dat sommige mensen nog een soort van "schrik" hebben wat de stap van bordspel naar miniature game betreft, is iets waar we ons na dit weekend meer en meer bewust van zijn en waar we dus moeten aan werken naar de toekomst toe (vaak omdat mensen een verkeerd beeld hebben van miniature games). Gelukkig kregen we ook vaak de vraag waar je dit soort spellen en de miniatuurtjes kon kopen dus de interesse bestaat wel in de bordspellenwereld voor dit minder gekende segment van de hobby. Enige uitzondering op het conflict thema dit ik hier aangehaald heb, was blijkbaar Guild Ball want blijkbaar is het wel oké om een spel te spelen waar de miniatuurtjes spreekwoordelijk "elkaar de kop inslaan" zolang er het maar gaat over een sportspel en er een bal aanwezig is op het speelveld! :D

Dit jaar hadden we ook 2 tafels op zaterdag en 1 tafel op zondag voorzien voor onze "huisschilders" (we hebben er zo wel een aantal rondlopen in de club) omdat ik uit ervaring met andere evenementen en beurzen weet dat ook hier veel interesse voor is zeker gezien de kwaliteit van miniatuurtjes bij bordspellen er de laatste jaren ook enorm op vooruit is gegaan en dit was zeker een schot in de roos. Vele mensen kwamen raad vragen ivm het schilderen van miniaturen of kwamen gewoon vragen hoe ze hieraan moesten beginnen en velen waren dan ook aangenaam verrast om te horen dat we hier rond soms workshops organiseren in onze club. Het is duidelijk dat, ook bij bordspellen, het schilderen van miniaturen meer en meer in de lift zit (zeker gezien de vraag waar we al onze spullen kopen om te beginnen met schilderen of dit verder uit te werken) en dat meer en meer mensen tijd willen steken in het schilderen van hun figuren om alles nog meer visueel aantrekkelijk te maken.

Voor ons was Zomerspel 2016 dan ook, vanuit het standpunt van de club, zeer geslaagd en, hoewel we met bepaalde zaken rekening moeten houden, gaan we zeker kijken om er bij een volgende editie terug bij te zijn en gaan we op onze eigen beurs, in het voorjaar én op dezelfde locatie trouwens (WarCon), zorgen dat bordspellen ook meer en meer aan bod komen (waarvoor al enige contacten gelegd werden dit jaar met enkele ontwerpers van prototypes en het demo-team van Portal Games om er maar ééntje te noemen)!

_________________
"Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"

I support the gaming community by buying at my FLGS!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Verslag dagje Zomerspel
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016, 14:26 
Meeple

Berichten: 16
Hier zijn we weer met het verslag van een zomerse spellenbeurs. Zomerspel, zo heet het beest, ging deze keer door in de gemeentehallen te Merelbeke. Ruime locatie, met veel lichtinval, maar met een geluidsprobleem zoals we later op de dag zouden merken. Mijn speelkameraden van spellenclub De Speelse Gezellen waren nog niet aanwezig, dus schuif ik aan bij een spelletje Quadropolis dat net ging beginnen . De uitleg wordt gegeven door Dorine, een grote knappe verschijning die het spel zéér duidelijk met veel voorbeelden uitlegt. De 2 andere spelers wilden slechts 1 ronde spelen, dus dat deden we ook. De bedoeling van het spel is tegeltjes te selecteren van het centrale bord en zo op je eigen bord een stad uit te bouwen. Het is een beetje puzzelen, want tegeltjes leveren punten op als ze naast bepaalde andere tegeltjes staan. Je kan tegeltjes weggrissen van andere spelers, maar de pestfactor is laag, want het is zeer moeilijk om naast je eigen puzzel ook nog eens die van je tegenstanders te proberen volgen om te weten te komen welke tegel ze nu juist nodig hebben. Na één ronde spelen is het wat moeilijk een finaal oordeel te vellen.

Ondertussen waren Erik, Geert en Koen van de spellenclub gearriveerd en hadden zich onmiddellijk aan een tafel met Potion Explosion gezet. http://geekdo.com/boardgame/180974/potion-explosion Ik was te laat om nog in te springen, dus kuierde ik eens de hal rond en bezag de bezienswaardigheden. Het moet gezegd, de zaal was mooi ingekleed volgens het Far West thema. En er waren veel tafeltjes met spelletjes én de nodige speluitleggers. Een eet- en drankstand was ook voorzien, dus we gingen niets tekort komen. Dat mocht ook wel voor de prijzige inkom van €12. Ik zag reeds enkele spelletjes liggen die ik wel eens wou proberen zoals Big Book of Madness en Prodigal's Club.

Potion Explosion was klaar en dat bleek een dikke meevaller. Het is een set collection spel met een leuke gimmick waarbij je echte knikkers moet pakken van een soort machien. Door tactisch knikkers te selecteren kun je combo's laten afgaan die je nog meer knikkers opleveren. Stijl Bejeweled en andere verslavende telefoonspelletjes.

Nu we met 4 zijn, is het een kwestie lege tafeltjes te vinden. Er is nog niet veel volk, dus er is plenty of keuze. Geert wil wel Quadropolis spelen en ik wil best wel een volledig spel ervan spelen, dus we schuiven aan. http://geekdo.com/boardgame/176396/quadropolis Dorine doet haar uitleg nog eens vakkundig over en de jongens knikken goedkeurend. Geert, ons competitiebeest, stort zich onmiddellijk op de havens die massa's punten kunnen scoren als je er genoeg op een rij krijgt. Ik ga voor de hoogbouw omdat niemand anders dat doet. Erik gaat voor de parken en Koen voor monumenten. Zo zitten we allemaal in ons eigen wereldje en stadje en er zijn weinig conflicten. De eindscore is duidelijk met Geert met +70 punten, ik tweede met +50 en Erik en Koen niet ver achter. De algemene vibe is dat het ok is, maar geen topspel. Je hebt inderdaad niet speciaal veel voldoening van je stad uit te bouwen, het blijven maar wat tegeltjes die je hopelijk zinvol hebt neergepoot. Maar het is wel een ideaal instapspel dankzij de eenvoudige regels.

Tijd voor iets steviger. Ik stel Big Book of Madness voor. http://geekdo.com/boardgame/171233/big-book-madness Erik en Geert zijn geen superfan van coöperatieve spellen, maar ze gaan toch voor stag. Bij dit spel ben je een tovenaarsleerling die stout is geweest en in de geheime bibliotheek een monsterlijk boek heeft geopend. Er komen allerlei wezens uit te voorschijn die je zal moeten verslaan of anders word je gek. Je werkt dus samen met andere leerlingen en hebt een deckje met simpele toverelementen en enkele basisspreuken. Je kan tijdens het spel betere toverkracht en spreuken kopen, dus er is zo'n beetje een deck building element. Goed samenwerken is de boodschap en dat wordt ons bemoeilijkt als het plots begint te stortregenen en onze conversatie wordt overstemd door het gekletter. We slagen er toch in de eerste paar monsters te verslaan, maar het finale monster halen we niet en worden allemaal knettergek en verliezen het spel. De mannen zijn maar zeer matig enthousiast, maar ik vond het wel een boeiende coöp met goeie samenwerking en leuke mechanics (deckbuilding a la Dominion).

Geert heeft zin in iets luchtig en ik zie dat er net een tafeltje met Spyfall is vrijgekomen. http://geekdo.com/boardgame/166384/spyfall In dit succesvolle party game bevindt iedereen zich op een bepaalde geheime locatie die voor de spelers gekend is behalve voor één speler die de spion speelt. Winst voor de spion is het uitvogelen van de geheime locatie en winst voor de anderen is het ontmaskeren van de spion. Er komen nog 3 andere jongelingen ons vervoegen zodat we met een party-geschikt aantal van 7 kunnen spelen. We starten en de geheime locatie is "Ziekenhuis". Ik ben al direct de spion dus als de vraag aan mij wordt gesteld "Is hier veel volk, Jeroen?" gok ik "ja" wat al direct de verdenking op mij brengt want ik twijfelde. Ik kijk naar het overzicht met de mogelijke locaties en stel de vraag "Is het hier gevaarlijk?" in de hoop dichter bij het antwoord te komen. Daar wordt "dat kan" op geantwoord. Dan wordt er weer een specifieke vraag op mij afgevuurd en ik besluit maar te gokken dat we op de "militaire basis" zitten omdat ik denk dat ze toch gaan stemmen dat ik de spion ben. Fout natuurlijk, maar spion spelen is echt zenuwslopend. We spelen het in totaal 5 keer en er wordt serieus wat afgelachen met absurde vragen en antwoorden die worden gegeven. Geert is de enige spion die wint. Dit is een toppertje dat niet misstaat naast Weerwolven en Codenames.

En nu is iedereen klaar voor het echte werk. Een stevige Euro met een ruime portie Worker Placement, een vleugje Hand Managment en een zweem van Action Point Allowance. En dat is The Prodigal's Club http://geekdo.com/boardgame/181796/prodigals-club In deze opvolger van Last Will speel je een erfgenaam van een rijke stinkerd die genoeg heeft van al die chiquee en niet langer geliefd wil zijn in de high society, liever zwemt in water dan geld en in de politiek liever Plop, de Boskabouter dan Bart De Wever wil zijn. De winnaar van dit spel is de speler die erin slaagt zo min mogelijk punten te scoren in die drie zaken (aanzien, stemmen en rijkdom). We spelen de simpele versie met slechts 2 van de 3. Tijdens het spelen ontdek ik waarom reviewers dit beter vinden dan Last Will. Het heeft hetzelfde coole thema, maar de regels zijn een stuk meer gestreamlined en de actieselectiefase die nogal omslachtig was, is afgeschaft. Het is nu een puur Worker Placement met het altijd leuke "Damn, nu heeft de Koen net dat plaatsje op het bord ingepikt dat ik nodig had". Ik ben startspeler en pak meteen de kaart op de duurste plaats van het bord. Achteraf gezien was dit de winnende move want die kaart heeft me tijdens het spel minstens 15 punten opgeleverd terwijl de gemiddelde kaart 3 punten oplevert. Ik wordt bijna niet geblokkeerd en kan meestal pakken wat ik nodig heb en win het spel met een monsterscore van -2 terwijl de 2e 10 punten heeft of zo. Als ik Last Will kon inruilen voor dit zou ik geen moment aarzelen.

Na deze, voor de mannen, zware dobber willen ze wel iets luchtigs want de beurs gaat ook bijna sluiten. De keuze valt op Celestia http://geekdo.com/boardgame/175117/celestia Dit is een simpel Push Your Luck spel met een mooie vormgeving (een 3D vliegend schip waar uw pionnetjes in zitten). Telkens als het schip gaat bewegen moet het bepaalde gevaren doorstaan afhankelijk van een dobbelsteen. Eens de dobbelstenen zijn geworpen moet iedereen beslissen of ze de boot willen verlaten of het risico aandurven. Als je de boot verlaat krijg je een prijs, maar hoe langer je op de boot blijft hoe hoger de prijs. Ik speel het blijkbaar iets te voorzichtig en Geert kaapt de winst weg dankzij gedurfd spel en ook wel enkele goeie escape-kaarten die hij kon spelen.

Nou, dat was sneller klaar dan gedacht en er is nog wat tijd over. We gebruiken die om toch nog eens naar de spellenwinkel te gaan die een mooie collectie heeft van (zeer) recente spellen voor goeie prijzen. Potion Explosion overwoog ik te kopen, maar was uitverkocht. Big Book of Madness lonkte, maar mijn spellenkast is al overvol en ik heb al 10 dozen met deckbuilding (Dominion). Uiteindelijk niets gekocht en achteraf gezien niet zo jammer want zo'n beurs speelt het impulsief aankopen wel in de hand.

Laatste spel wordt Dr. Eureka http://geekdo.com/boardgame/181345/dr-eureka In dit dexterity game ga ik flaterend ten onder. Nee, dit is een spel voor handige duivels die ook nog eens goed ruimtelijk inzicht hebben. Je krijgt 3 buisjes gevuld met 2 groene, 2 oranje en 2 paarse bolletjes. Er wordt telkens een kaart omgedraaid met daarop de drie buisjes getekend en op een specifieke manier gevuld met de gekleurde bolletjes. Je moet dan als een laborant de bolletjes heen en weer verhuizen door middel van de buisjes tot je exact dezelfde configuratie hebt als op de kaart. Koen en Erik zijn hier keien in terwijl mijn balletjes over de grond rollen en ik dus de ronde moet uitzitten. Wel leuk met kinderen, maar het is eerder een gimmick dan een echt spel.

En zo besluiten we onze dag op Zomerspel. 6 nieuwe spellen gespeeld die ik allemaal gerust nog 's zou willen spelen en in toffe companie. Tot volgend jaar!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016, 14:30 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Er is al een topic. Mogelijk daar plaatsen?

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door BaSL op di 28 jun 2016, 08:42, in totaal 1 keer bewerkt.
Berichten samengevoegd


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016, 20:24 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
Ook ik heb erg genoten van een bezoekje aan Zomerspel. Wij waren er zondag en het was inderdaad vrij rustig. Heerlijk voor ons spelers, maar inderdaad hopelijk niet zo rustig dat het een probleem was voor Zomerspel.

Pluspunten:
- goede parkeerplaatsen
- mooie toegangsprijs
- mooie ruime zaal met voldoende licht
- veel spellen en demonstrateurs (zodra je ergens ging zitten kwam er meteen iemand op je af om uit te leggen)
- leuke winkel met ok prijzen
- de tweedehandsmarkt goed geregeld
- dat er gedronken mag worden aan de speeltafels en dat er zelfs "bediening" was

Minpunten
- dat de consumpties met bonnen moet. Ik vind dat altijd onnodig gedoe en gereken en je hebt altijd net 1 vakje teveel of te weinig.

Grappig om te lezen dat sommige mensen de tweedehands niet goed geregeld vonden. Ik vond het juist top zo! Lekker van tevoren vanuit je luie stoel shoppen. Maar ook als verkoper fijn dat je al van tevoren weet welke spellen je hebt verkocht (bij mij helaas ook 1 spel niet opgehaald maar dat kan gebeuren). Zo hoef je ook geen stapel spellen mee terug naar huis te nemen (ik nam zelf enkel de spellen mee die zeker verkocht waren).

Kortom....weer een zeer geslaagde dag!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 28 jun 2016, 09:39 
Rooster Booster

Berichten: 88
Woonplaats: Herzele, BE
Ik veronderstel Expert versie met de hoogbouw(Office buildings) en monumenten?

Geronimoo schreef:
Nu we met 4 zijn, is het een kwestie lege tafeltjes te vinden. Er is nog niet veel volk, dus er is plenty of keuze. Geert wil wel Quadropolis spelen en ik wil best wel een volledig spel ervan spelen, dus we schuiven aan. http://geekdo.com/boardgame/176396/quadropolis Dorine doet haar uitleg nog eens vakkundig over en de jongens knikken goedkeurend. Geert, ons competitiebeest, stort zich onmiddellijk op de havens die massa's punten kunnen scoren als je er genoeg op een rij krijgt. Ik ga voor de hoogbouw omdat niemand anders dat doet. Erik gaat voor de parken en Koen voor monumenten. Zo zitten we allemaal in ons eigen wereldje en stadje en er zijn weinig conflicten. De eindscore is duidelijk met Geert met +70 punten, ik tweede met +50 en Erik en Koen niet ver achter. De algemene vibe is dat het ok is, maar geen topspel. Je hebt inderdaad niet speciaal veel voldoening van je stad uit te bouwen, het blijven maar wat tegeltjes die je hopelijk zinvol hebt neergepoot. Maar het is wel een ideaal instapspel dankzij de eenvoudige regels.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 28 jun 2016, 16:12 
PIONier

Berichten: 2
Woonplaats: Aalst (België)
Hierbij onze mening over Zomerspel vanuit het standpunt van een gezin met jonge kinderen (3, 5 en 8 ).

Pluspunten:
+ Leuk decor, toffe animatie voor de kinderen (lasso werpen, schietkraam, ...)
+ zeer ruime zaal, veel tafels, veel familiespellen
+ enthousiaste medewerkers die op een kindvriendelijke manier de spellen uitleggen

Minpunten:
- grootste minpunt: het ontbreken van een springkasteel terwijl dit wel door de organisator (Ditterio) beloofd was. Hierdoor was onze jongste de hele namiddag lastig en dit heeft onze dag toch wel wat verpest. Een kleine van 3 jaar kan je nog geen uren bezighouden met knutselen of tekenen. Zet die op een springkasteel en je moet er een paar uur niet meer naar omkijken. Vorig jaar was dit er wel en ideaal voor ons.
- onduidelijke communicatie over het eten: wij gingen ervan uit dat je om 17u nog wraps e.d. kon krijgen, maar die waren blijkbaar enkel 's middags te krijgen.
Vanop de blog: "Als hoofdmaaltijd, zowel s’ middags als ’s avonds, hebben jullie drie keuzes: belegde broodjes, Mexicaanse wraps en/of frietjes."

Spellen:
- Potion Explosion: zeer leuk spel dat we zeker gaan aankopen. Onze kinderen vonden dit het beste spel van de dag.
- Sherrif of Notingham: niet aan te raden met kleinere kinderen. Die kunnen nog niet overtuigend liegen en bedriegen
- Celestia: Hier moest ook gebluft worden, maar viel toch beter in de smaak.
- Dino race: simpel racespelletje met dino's.
- El Gaucho: dice/worker placement spel met koeien. Tof idee, maar niet echt vernieuwend
- Haru Ichiban: kort, abstract spel met lelies. Niet overtuigd
- Mr. Eureka: een absolute ramp voor mij: afgedroogd worden door mijn dochter van 5 die sneller knikkers in de juiste volgorde in buisjes kon stoppen.
- Gekke guppies: simpel kinderspelletje waar je guppies moet zoeken onder vergrootglazen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 28 jun 2016, 18:00 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Smartie23 schreef:
Minpunten:
- grootste minpunt: het ontbreken van een springkasteel terwijl dit wel door de organisator (Ditterio) beloofd was. Hierdoor was onze jongste de hele namiddag lastig en dit heeft onze dag toch wel wat verpest. Een kleine van 3 jaar kan je nog geen uren bezighouden met knutselen of tekenen. Zet die op een springkasteel en je moet er een paar uur niet meer naar omkijken. Vorig jaar was dit er wel en ideaal voor ons.
- onduidelijke communicatie over het eten: wij gingen ervan uit dat je om 17u nog wraps e.d. kon krijgen, maar die waren blijkbaar enkel 's middags te krijgen.
Vanop de blog: "Als hoofdmaaltijd, zowel s’ middags als ’s avonds, hebben jullie drie keuzes: belegde broodjes, Mexicaanse wraps en/of frietjes."


Hey,

Bedankt voor je eerlijke feedback.

Het was de bedoeling om opnieuw een springkasteel op Zomerspel te hebben, maar onze sponsor van het springkasteel heeft op het laatste nippertje afgezegd waardoor we dit (tot mijn grote spijt) niet hebben kunnen aanbieden. Mijn oprechte en persoonlijke excuses hiervoor! Ik baalde er zelf ook heel hard om.

Het klopt dat de wraps 's avonds uitverkocht waren. De wraps waren het slachtoffer van hun eigen succes. We hadden nochtans massa's wraps aangekocht, maar er was veel meer vraag naar de wraps dan verwacht. De wraps liepen 100 keer beter dan de broodjes en de frietjes en dit hadden we niet voorzien. 's Avonds waren er wel nog broodjes en frietjes als alternatief.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
22 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Zomerspel  
 Feed - Onderwerp - Zomerspel 2016: wat vonden we er van?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®