Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





37 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Het is begonnen!
BerichtGeplaatst: ma 21 maart 2016, 18:49 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Kleppen betekent babbelen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 maart 2016, 19:11 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Ik ben redelijk positief over mijn eerste Zuiderspel.

Eerst de positieve dingen:
Mooie locatie met gratis parkeren op loopafstand was top.
Goede toiletfaciliteiten binnen.
Hele vriendelijke mensen. Zowel bij de stands, als ook de mensen die aanwezig waren. De sfeer was uiterst relaxed. Je raakt echt heel gemakkelijk aan de praat met mensen over spelletjes. Top!
Uiteindelijk heb ik zelf nog Codenames en Marco Polo uitgelegd aan mensen toen bleek dat er even niet voor handen was. Leuk om te doen, al moest ik in het laatste geval wel daarvoor even 15 minuten mijn eigen spel onderbreken. Toch leuk om zelf een steentje bij te dragen.
De prijzen bij de stands waren goed competitief met hier en daar mooie koopjes.

Dan de iets minder positieve dingen
Catering was redelijk (patat was matig en ook de mayo die erbij kwam), maar de service was wel goed.
Ik vond de luchtcirculatie binnen niet al te best. Kreeg snel last van een droge, schorre keel.
Ruimte was ook hier en daar wat rommelig ingedeeld. Sommige stands hadden veel tafels die voor een flink deel van de dag toch maar moeilijk vol kwamen en bij andere stands/spellen was het moeilijk om een plek te vinden (Orléans en Mombasa kon ik helaas niet spelen). Ik snap dat dit met geld te maken heeft, maar het blijft toch een jammerlijk iets dat populaire spellen soms maar erg weinig ruimte hebben. Ook had ik het idee dat er best nog een hoop extra tafels bij konden, zonder dat het echt té vol zou worden.
Nadat het NK carcassonne (toch?) over was, waren er plots veel tafels vrij waar eigenlijk nauwelijks gebruik meer van werd gemaakt. Jammer, toch een gemiste kans om daar na afloop toch wat mee te doen.
Ik miste ook een bibliotheek of iets dergelijks om spelletjes te lenen en te doen.

Al met al ben ik meer positief dan negatief, maar ik zie ruimte voor verbetering! Heb me echter zeker wel vermaakt!

Gespeeld:
Patchwork (2x). Leuk tactisch spelletje waarin je 2 resources (tijd en knopen) goed moet balanceren. Verraderlijk tricky.
Istanbul + uitbreiding. Was al geen fan van het basisspel (gortdroog je optimale pad berekenen) en de uitbreiding voegde voor mij niks toe. Sterk nog, het werd er minder door.
Imperial Settlers. Wilde ik lang al spelen. Leuk spel waarin je moet roeien met de riemen die je hebt. Interessant puzzelwerk waarin je veel factoren moet balanceren. Ik was al fan van 51st state en New Era (de voorlopers), maar dit is duidelijk gestroomlijnder en minder 'fiddly'. Toch spreekt het thema van 51st state me meer aan, dus ik wacht met smart op de nieuwe uitgave (51st state master set).
Coconuts. Ik ben niet de target audience, maar heb me wel even vermaakt met het schieten van (sterk aan chocoladerozijnen denkende) kokosnoten. :D

Al met al een leuke dag!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Het is begonnen!
BerichtGeplaatst: ma 21 maart 2016, 19:11 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Robertopellizini schreef:
Kleppen betekent babbelen.

:thumbup:
Zo leer ik weer wat bij se :wink:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 maart 2016, 19:19 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Flash schreef:
Viel me overigens wel op dat 999 Games een hele kleine stand had. Was blij dat er wel de nodige spellen van hen bij de verschillende verenigingen/winkeliers waren om uit te proberen.


Die staan al jaren piepklein op Zuiderspel. Het wordt toch eens tijd om mee te groeien.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 21 maart 2016, 20:26 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
RvdH83 schreef:
Duiker schreef:
En wat er met Queen Games mis gaat; consequent retailers afvallen door Kickstarter te gebruiken als een pre-order systeem en consequent backers afvallen door die games dan vervolgens voor dumpprijzen op Essen e.d. te gooien.


De dumpprijzen op Essen zijn soms nog lager dan waarvoor retailers ze moeten inkopen. :/

Overigens zijn niet alle games van Queen te krijgen op Essen.


Viel mij laatst ook al op bij de KS campaigne van QG voor World Monuments.
Hier boden ze een 'get to know Queen Games' pakket aan, waarbij naast een versie van WM, ook nog Batavia, Neptun, Kairo en Lost Legends werden 'gedumpt' voor een early bird prijs van $ 100 usd!!!
Zeer aantrekkelijk prijsje voor 5 spellen, echter World Monuments kwam mij te marginaal uitgewerkt over en de recensies van de andere 4 hier en op bgg waren dusdanig mager/slecht, dat ik Queens intenties al snel door had en ik het 'koopje' gelukkig heb weten te weerstaan!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 21 maart 2016, 20:31 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Noviomagum schreef:
RvdH83 schreef:
Duiker schreef:
En wat er met Queen Games mis gaat; consequent retailers afvallen door Kickstarter te gebruiken als een pre-order systeem en consequent backers afvallen door die games dan vervolgens voor dumpprijzen op Essen e.d. te gooien.


De dumpprijzen op Essen zijn soms nog lager dan waarvoor retailers ze moeten inkopen. :/

Overigens zijn niet alle games van Queen te krijgen op Essen.


Viel mij laatst ook al op bij de KS campaigne van QG voor World Monuments.
Hier boden ze een 'get to know Queen Games' pakket aan, waarbij naast een versie van WM, ook nog Batavia, Neptun, Kairo en Lost Legends werden 'gedumpt' voor een early bird prijs van $ 100 usd!!!
Zeer aantrekkelijk prijsje voor 5 spellen, echter World Monuments kwam mij te marginaal uitgewerkt over en de recensies van de andere 4 hier en op bgg waren dusdanig mager/slecht, dat ik Queens intenties al snel door had en ik het 'koopje' gelukkig heb weten te weerstaan!

Die spellen lagen op Essen vorig jaar voor 3 voor 20 euro..

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 21 maart 2016, 20:52 
Garnaal

Berichten: 369
Woonplaats: Duffel (België )
Ik ben samen met mijn vrouw voor de eerste keer naar Zuiderspel geweest.
Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was, het was groter dan ik had verwacht en het aanbod te spelen spellen was heel goed.
Er was 1 probleempje bij ons dat we 2 spellen die we getest hadden en goed bevonden nergens konden kopen.
Tides Of Time & Isle Of Skye hebben we nergens gevonden om te kopen.
Krijgen de winkels niet door welke spellen er getest worden?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 21 maart 2016, 21:04 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
kattaklop schreef:
Ik ben samen met mijn vrouw voor de eerste keer naar Zuiderspel geweest.
Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was, het was groter dan ik had verwacht en het aanbod te spelen spellen was heel goed.
Er was 1 probleempje bij ons dat we 2 spellen die we getest hadden en goed bevonden nergens konden kopen.
Tides Of Time & Isle Of Skye hebben we nergens gevonden om te kopen.
Krijgen de winkels niet door welke spellen er getest worden?

Isle of skye heb ik zeker ergens zien liggen, weet wel niet meer juist waar.
Maar dat was ook nog wel voor de middag

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 maart 2016, 21:10 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Steenwijk
dirk schreef:
kattaklop schreef:
Ik ben samen met mijn vrouw voor de eerste keer naar Zuiderspel geweest.
Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was, het was groter dan ik had verwacht en het aanbod te spelen spellen was heel goed.
Er was 1 probleempje bij ons dat we 2 spellen die we getest hadden en goed bevonden nergens konden kopen.
Tides Of Time & Isle Of Skye hebben we nergens gevonden om te kopen.
Krijgen de winkels niet door welke spellen er getest worden?

Isle of skye heb ik zeker ergens zien liggen, weet wel niet meer juist waar.
Maar dat was ook nog wel voor de middag


Isle Of Skye lag bij The Gamefreak, maar die had er maar 1 liggen en die was al weg toen ik er kwam. Heb hem besteld bij Spelspul.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 21 maart 2016, 21:42 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Duiker schreef:
Noviomagum schreef:
RvdH83 schreef:
Duiker schreef:
En wat er met Queen Games mis gaat; consequent retailers afvallen door Kickstarter te gebruiken als een pre-order systeem en consequent backers afvallen door die games dan vervolgens voor dumpprijzen op Essen e.d. te gooien.


De dumpprijzen op Essen zijn soms nog lager dan waarvoor retailers ze moeten inkopen. :/

Overigens zijn niet alle games van Queen te krijgen op Essen.


Viel mij laatst ook al op bij de KS campaigne van QG voor World Monuments.
Hier boden ze een 'get to know Queen Games' pakket aan, waarbij naast een versie van WM, ook nog Batavia, Neptun, Kairo en Lost Legends werden 'gedumpt' voor een early bird prijs van $ 100 usd!!!
Zeer aantrekkelijk prijsje voor 5 spellen, echter World Monuments kwam mij te marginaal uitgewerkt over en de recensies van de andere 4 hier en op bgg waren dusdanig mager/slecht, dat ik Queens intenties al snel door had en ik het 'koopje' gelukkig heb weten te weerstaan!

Die spellen lagen op Essen vorig jaar voor 3 voor 20 euro..


Die krijgen ze dus aan de straatstenen niet kwijt! :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 21 maart 2016, 22:32 
6. Qwixx (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 47
Woonplaats: Gouda
kattaklop schreef:
Tides Of Time & Isle Of Skye hebben we nergens gevonden om te kopen.
Krijgen de winkels niet door welke spellen er getest worden?


De NL versie van Isle Of Skye komt eind april uit bij 999 games (en heet daar gewoon "Skye") als ik het goed heb.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 21 maart 2016, 22:33 
Garnaal

Berichten: 369
Woonplaats: Duffel (België )
sameline schreef:
kattaklop schreef:
Tides Of Time & Isle Of Skye hebben we nergens gevonden om te kopen.
Krijgen de winkels niet door welke spellen er getest worden?


De NL versie van Isle Of Skye komt eind april uit bij 999 games (en heet daar gewoon "Skye") als ik het goed heb.

:thumbup: :thumbup: :thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 22 maart 2016, 06:16 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Flash schreef:
Gisteren voor het eerst op Zuiderspel geweest en het beviel mij erg goed.


Ik verbaasde me over jouw opmerking Wesley. Ik meende jou toch zeker eerder op Zuiderspel te hebben gezien.

Flash schreef:
2013: Vandaag was het dan weer zover. De beurs Zuiderspel en naast 7 Wonders werd ook het NK Kolonisten van Catan gespeeld op de eerste verdieping. Ik deed samen met mijn echtgenote mee. Helaas dit jaar een stuk minder bekenden van BSM dan vorig jaar vanwege het samenvallen met Zuiderspel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 22 maart 2016, 09:48 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2953
Woonplaats: Deerlijk
pleunie.william schreef:
Flash schreef:
Gisteren voor het eerst op Zuiderspel geweest en het beviel mij erg goed.


Ik verbaasde me over jouw opmerking Wesley. Ik meende jou toch zeker eerder op Zuiderspel te hebben gezien.

Flash schreef:
2013: Vandaag was het dan weer zover. De beurs Zuiderspel en naast 7 Wonders werd ook het NK Kolonisten van Catan gespeeld op de eerste verdieping. Ik deed samen met mijn echtgenote mee. Helaas dit jaar een stuk minder bekenden van BSM dan vorig jaar vanwege het samenvallen met Zuiderspel.

Wesley bedoelt waarschijnlijk: voor het eerst in 2016. Of voor het eerst op 20 maart. :angel:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 22 maart 2016, 13:51 
4. Schaken (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Piet schreef:
pleunie.william schreef:
Flash schreef:
Gisteren voor het eerst op Zuiderspel geweest en het beviel mij erg goed.


Ik verbaasde me over jouw opmerking Wesley. Ik meende jou toch zeker eerder op Zuiderspel te hebben gezien.

Flash schreef:
2013: Vandaag was het dan weer zover. De beurs Zuiderspel en naast 7 Wonders werd ook het NK Kolonisten van Catan gespeeld op de eerste verdieping. Ik deed samen met mijn echtgenote mee. Helaas dit jaar een stuk minder bekenden van BSM dan vorig jaar vanwege het samenvallen met Zuiderspel.

Wesley bedoelt waarschijnlijk: voor het eerst in 2016. Of voor het eerst op 20 maart. :angel:


Hahaha, nee zeker niet hoor. Het SpellenSpektakel hebben wij al meerdere malen bezocht, maar dit was de allereerste keer op het Zuiderspel. Vond het ook onbegrijpelijk dat daar niet iets meer aandacht aan werd gegeven :P ;-)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
37 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Zuiderspel  
 Feed - Onderwerp - Zuiderspel 2016 zit erop, deel de ervaringen....  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®