Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




56 berichten | Pagina 4 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 22 maart 2017, 13:09 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
Ik zie graag koopjes voor spellen die nieuw zijn uitgekomen en gedemonstreerd worden.

Denk dan aan spellen die vaste prijs hebben van 45 euro en op de beurs voor 37,50 worden verkocht. Zeker als uitgevers zelf de spellen aanbieden zoals we op SPSP zien met de game master bijvoorbeeld.

Of een kleine korting bij besteding van
€ 100,- of meer.

Ik verwacht geen topspellen tegen dumpprijzen.

Iedereen moet zijn boterham kunnen verdienen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 22 maart 2017, 13:29 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 78
Woonplaats: Heemskerk
kattaklop schreef:
Zoals eerder gemeld ga je koopjes sneller op het internet vinden dan op een beurs waar er ook nog eens standgeld en personeel moet betaald worden.
Maar volgens mij is dat niet hetgene deze mensen zoeken.
Ze zoeken de beste spellen tegen DUMPINGSPRIJZEN.
En dan nog het liefst de allerbeste spellen.
Zo van een spel met een waarde van 60Euro tegen 5 a 10Euro maximum.
Wel mensen ik denk dat hiervoor onze hobby TE populair geworden is.
Ook op Essen was het vorig jaar zoeken naar deze koopjes ( en ik was daar de volle 4 dagen ).
En als je ze dan al vind zijn het veelal bagger spellen.
Plus maakt zo'n zaken de markt kapot en gaat de hobby terug naar af.
We worden allemaal graag rijkelijk verloont.
We gun de ontwerpers, designers en dergelijke dat dan ook.
Ik heb geen probleem met een eerlijke prijs te betalen en een slecht spel wil ik gratis nog niet.
Maar ja ik kom dan ook niet uit een alles moet gratis of toch bijna opvoeding.
Ligt het nu aan mijn opvoeding? Nou ma, je hoort het :D

_________________
“I hate red cats, not the white or the brown or the black,not even the grey, just the red”


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 22 maart 2017, 13:34 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
kattaklop schreef:
Zoals eerder gemeld ga je koopjes sneller op het internet vinden dan op een beurs waar er ook nog eens standgeld en personeel moet betaald worden.
Maar volgens mij is dat niet hetgene deze mensen zoeken.
Ze zoeken de beste spellen tegen DUMPINGSPRIJZEN.
En dan nog het liefst de allerbeste spellen.
Zo van een spel met een waarde van 60Euro tegen 5 a 10Euro maximum.
Wel mensen ik denk dat hiervoor onze hobby TE populair geworden is.
Ook op Essen was het vorig jaar zoeken naar deze koopjes ( en ik was daar de volle 4 dagen ).
En als je ze dan al vind zijn het veelal bagger spellen.
Plus maakt zo'n zaken de markt kapot en gaat de hobby terug naar af.
We worden allemaal graag rijkelijk verloont.
We gun de ontwerpers, designers en dergelijke dat dan ook.
Ik heb geen probleem met een eerlijke prijs te betalen en een slecht spel wil ik gratis nog niet.
Maar ja ik kom dan ook niet uit een alles moet gratis of toch bijna opvoeding.


Ik neem aan dat de gedachte achter dit razende betoog is gebaseerd op goede bedoelingen, maar door het opgefokte toontje en de aanmatigende slotzin komt het niet zo prettig over.
Volgende keer eerst even ademhalen? :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 22 maart 2017, 14:02 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
heimdall schreef:
kattaklop schreef:
Zoals eerder gemeld ga je koopjes sneller op het internet vinden dan op een beurs waar er ook nog eens standgeld en personeel moet betaald worden.
Maar volgens mij is dat niet hetgene deze mensen zoeken.
Ze zoeken de beste spellen tegen DUMPINGSPRIJZEN.
En dan nog het liefst de allerbeste spellen.
Zo van een spel met een waarde van 60Euro tegen 5 a 10Euro maximum.
Wel mensen ik denk dat hiervoor onze hobby TE populair geworden is.
Ook op Essen was het vorig jaar zoeken naar deze koopjes ( en ik was daar de volle 4 dagen ).
En als je ze dan al vind zijn het veelal bagger spellen.
Plus maakt zo'n zaken de markt kapot en gaat de hobby terug naar af.
We worden allemaal graag rijkelijk verloont.
We gun de ontwerpers, designers en dergelijke dat dan ook.
Ik heb geen probleem met een eerlijke prijs te betalen en een slecht spel wil ik gratis nog niet.
Maar ja ik kom dan ook niet uit een alles moet gratis of toch bijna opvoeding.
Ligt het nu aan mijn opvoeding? Nou ma, je hoort het :D


Hmmm...de mijne waren inderdaad wel verzamelaars....nu begijp ik mijn gedrag beter :clap: :roll: :lol:

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 22 maart 2017, 14:50 
Garnaal

Berichten: 369
Woonplaats: Duffel (België )
Erwin schreef:
kattaklop schreef:
Zoals eerder gemeld ga je koopjes sneller op het internet vinden dan op een beurs waar er ook nog eens standgeld en personeel moet betaald worden.
Maar volgens mij is dat niet hetgene deze mensen zoeken.
Ze zoeken de beste spellen tegen DUMPINGSPRIJZEN.
En dan nog het liefst de allerbeste spellen.
Zo van een spel met een waarde van 60Euro tegen 5 a 10Euro maximum.
Wel mensen ik denk dat hiervoor onze hobby TE populair geworden is.
Ook op Essen was het vorig jaar zoeken naar deze koopjes ( en ik was daar de volle 4 dagen ).
En als je ze dan al vind zijn het veelal bagger spellen.
Plus maakt zo'n zaken de markt kapot en gaat de hobby terug naar af.
We worden allemaal graag rijkelijk verloont.
We gun de ontwerpers, designers en dergelijke dat dan ook.
Ik heb geen probleem met een eerlijke prijs te betalen en een slecht spel wil ik gratis nog niet.
Maar ja ik kom dan ook niet uit een alles moet gratis of toch bijna opvoeding.


Ik neem aan dat de gedachte achter dit razende betoog is gebaseerd op goede bedoelingen, maar door het opgefokte toontje en de aanmatigende slotzin komt het niet zo prettig over.
Volgende keer eerst even ademhalen? :wink:

Het ligt eerder aan mijn beroep.
Ik werk voor een merk, dat wil zeggen: onze firma kan fabrieksgaranties geven.
Ik werk hier al meer dan 18jaar en jongens wat heb ik de mentaliteit danig zien veranderen.
Kort gezegd :Alles moest gisteren hersteld zijn met de beste producten en natuurlijk gratis.
Als hier over een spellenbeurs gepraat word zijn de klachten ook meer en meer van er waren geen ( echte ) koopjes.
Wat ze er niet bijvertellen is hoeveel ze dan" wel "voor een bepaald spel willen betalen.
Ik kan je wel al een geheim van mijn stiel vertellen.
Er word bij de basisprijs al wat bij gedaan om de zagers over de streep te trekken met een "mooie korting".
De enige die hier het slachtoffer van is de klant die wel normaal betaald.
Wil het nu net lukken dat in onze hobby ook de prijzen begingen stijgen?
Als een spel te duur is laat het dan liggen, ga in een spellenclub en speel het daar.
Die mensen zijn heel waarschijnlijk blij met je komst.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 22 maart 2017, 15:47 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Hmm beetje apart....
Ik verwacht helemaal geen echte beursaanbiedingen!
De aanbieding is al dat ik eventueel geen verzendkosten zou betalen, en ik verwacht wel scherpe prijzen.. zodat ik niet t idee heb dat ik te veel heb betaald. (dat is in Essen mij wel overkomen)

Maar omdat ik de 5 characterpacks van hero Realms toch maar gekocht heb, en Viticulture voor 46 euro zag liggen (net ff gekeken, online goedkoopste nu ligt rond de 60 incl verzendkosten) toch met goed gevulde tas thuis gekomen.

Een beurs is voor mij veel meer iets van spellen uitproberen, en evt afspreken voor aankoop en verkoop van 2e hands spellen. 7 Wonders Duel en Deep Sea Adventures maakten mijn 2e tasje vol.... en zo tevreden naar huis na relaxed beursdagje.

Maar blijf erbij..... beetje meer tafels en spelkeuze (bibliotheek) zou wel mogen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 22 maart 2017, 17:39 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 164
Woonplaats: Veldhoven
heimdall schreef:
Misschien Bellegar heeft iedereen zo zijn eigen redenen om naar een beurs te gaan en misschien zou jij je daar niet mee moeten bemoeien? Misschien.. :D

Misschien, Heimdall, moet je niet je mening op een openbaar forum gooien als je niet wilt dat mensen reageren?

Maar goed, ik reageerde niet op jouw beweegredenen om naar een beurs te gaan. Dat zijn jouw zaken en gaat mij niets aan. Wat dat betreft heb je wel gelijk.

Ik reageerde op dat je zei dat je vond dat er weinig winkels waren. Zoals ik aangaf had Zuiderspel meer winkels dan de vergelijkbare beurzen Spel en Spellenspektakel (en blijkbaar nog meer dan ik zelf in eerste instantie dacht. Bedankt voor de verbetering Bart :thumbup: ). Over de koopjes en het aanbod valt natuurlijk te twisten, maar feitelijk waren er op Zuiderspel gewoon meer winkels.
Daarom vond ik je bewering opvallend en reageerde ik daarop. Ik ben namelijk wel nieuwsgierig naar wat je dan wel een aanvaardbaar aantal winkels vind voor een beurs van formaat Zuiderspel/Spel/Spellenspektakel.

En zoals ik al zei denk ik dat Spiel totaal niet te vergelijken is met welke andere beurs dan ook, dus laten we die buiten beschouwing laten.

_________________
"If everything seems under control, you're not going fast enough" - Mario Andretti


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 22 maart 2017, 18:04 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 78
Woonplaats: Heemskerk
Bellegar schreef:
heimdall schreef:
Misschien Bellegar heeft iedereen zo zijn eigen redenen om naar een beurs te gaan en misschien zou jij je daar niet mee moeten bemoeien? Misschien.. :D

Misschien, Heimdall, moet je niet je mening op een openbaar forum gooien als je niet wilt dat mensen reageren?

Maar goed, ik reageerde niet op jouw beweegredenen om naar een beurs te gaan. Dat zijn jouw zaken en gaat mij niets aan. Wat dat betreft heb je wel gelijk.

Ik reageerde op dat je zei dat je vond dat er weinig winkels waren. Zoals ik aangaf had Zuiderspel meer winkels dan de vergelijkbare beurzen Spel en Spellenspektakel (en blijkbaar nog meer dan ik zelf in eerste instantie dacht. Bedankt voor de verbetering Bart :thumbup: ). Over de koopjes en het aanbod valt natuurlijk te twisten, maar feitelijk waren er op Zuiderspel gewoon meer winkels.
Daarom vond ik je bewering opvallend en reageerde ik daarop. Ik ben namelijk wel nieuwsgierig naar wat je dan wel een aanvaardbaar aantal winkels vind voor een beurs van formaat Zuiderspel/Spel/Spellenspektakel.

En zoals ik al zei denk ik dat Spiel totaal niet te vergelijken is met welke andere beurs dan ook, dus laten we die buiten beschouwing laten.
Weet je Bellegar, je hebt volkomen gelijk. Dit is een openbaar forum. Wie de bal kaatst kan deze terug verwachten. Ik zal mijn mening voortaan voor mij houden. Ik ga gewoon niet meer naar Nederlandse spellenbeurzen. Dat kan he! Heb gemerkt dat ik met mijn opmerkingen ik wat zeer gevoelige snaren heb geraakt bij diverse mensen. Sterkt mij wel in mijn toch al sluimerende gevoel dat je niet echt kritisch mag en kan zijn op dit soort evenementen omdat deze toch sterk gelieerd (lezen! Ik zeg niet dat ze het organiseren) aan deze site Bordspelmania. En schijten in jouw eigen voerbak, dat doen we hier niet. Allen hartelijk dank voor jullie voor jullie bijdragen. Ik heb ervan genoten.

_________________
“I hate red cats, not the white or the brown or the black,not even the grey, just the red”


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 22 maart 2017, 18:48 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 164
Woonplaats: Veldhoven
heimdall schreef:
Bellegar schreef:
heimdall schreef:
Misschien Bellegar heeft iedereen zo zijn eigen redenen om naar een beurs te gaan en misschien zou jij je daar niet mee moeten bemoeien? Misschien.. :D

Misschien, Heimdall, moet je niet je mening op een openbaar forum gooien als je niet wilt dat mensen reageren?

Maar goed, ik reageerde niet op jouw beweegredenen om naar een beurs te gaan. Dat zijn jouw zaken en gaat mij niets aan. Wat dat betreft heb je wel gelijk.

Ik reageerde op dat je zei dat je vond dat er weinig winkels waren. Zoals ik aangaf had Zuiderspel meer winkels dan de vergelijkbare beurzen Spel en Spellenspektakel (en blijkbaar nog meer dan ik zelf in eerste instantie dacht. Bedankt voor de verbetering Bart :thumbup: ). Over de koopjes en het aanbod valt natuurlijk te twisten, maar feitelijk waren er op Zuiderspel gewoon meer winkels.
Daarom vond ik je bewering opvallend en reageerde ik daarop. Ik ben namelijk wel nieuwsgierig naar wat je dan wel een aanvaardbaar aantal winkels vind voor een beurs van formaat Zuiderspel/Spel/Spellenspektakel.

En zoals ik al zei denk ik dat Spiel totaal niet te vergelijken is met welke andere beurs dan ook, dus laten we die buiten beschouwing laten.
Weet je Bellegar, je hebt volkomen gelijk. Dit is een openbaar forum. Wie de bal kaatst kan deze terug verwachten. Ik zal mijn mening voortaan voor mij houden. Ik ga gewoon niet meer naar Nederlandse spellenbeurzen. Dat kan he! Heb gemerkt dat ik met mijn opmerkingen ik wat zeer gevoelige snaren heb geraakt bij diverse mensen. Sterkt mij wel in mijn toch al sluimerende gevoel dat je niet echt kritisch mag en kan zijn op dit soort evenementen omdat deze toch sterk gelieerd (lezen! Ik zeg niet dat ze het organiseren) aan deze site Bordspelmania. En schijten in jouw eigen voerbak, dat doen we hier niet. Allen hartelijk dank voor jullie voor jullie bijdragen. Ik heb ervan genoten.

Euhm, ik ben bang dat je volledig mijn punt mist.
Je mag best kritisch zijn op beurzen, ben ik ook wel eens.

Er viel me gewoon wat op in je verhaal en ik reageerde daarop omdat ik van mening verschilde. In mijn vorige bericht vroeg ik dan om nadere uitleg omdat ik serieus nieuwsgierig was naar je standpunt. Heeft niks met gevoelige snaren te maken, maar met het willen begrijpen van jouw onderbouwing.

Los daarvan denk ik dat Bordspelmania eerder gelieerd is aan de beurzen dan andersom. Veel bezoekers van die beurzen zijn nu eenmaal actief of dit forum, terwijl de organisaties van die beurzen naar mijn idee (maar misschien zit ik er volledig naast) relatief weinig actief zijn op het forum.

_________________
"If everything seems under control, you're not going fast enough" - Mario Andretti


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 22 maart 2017, 21:46 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Laat in ieder geval duidelijk zijn dat iedereen zijn mening hier gewoon mag geven.

We hebben goede relaties met de beurzen, maar dat wil niet zeggen dat je hier je mening niet mag geven. Het enige waar we niet van houden is schelden en ruzie maken. Verder lekker eerlijk je mening geven.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 maart 2017, 22:50 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
BaSL schreef:
Laat in ieder geval duidelijk zijn dat iedereen zijn mening hier gewoon mag geven.

We hebben goede relaties met de beurzen, maar dat wil niet zeggen dat je hier je mening niet mag geven. Het enige waar we niet van houden is schelden en ruzie maken. Verder lekker eerlijk je mening geven.


Dat maakt dit ook een leuk forum!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
56 berichten | Pagina 4 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Zuiderspel  
 Feed - Onderwerp - Zuiderspel 2017 wel gaan of niet !?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Zuiderspel 2017



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®