Zoeken 0 - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z 2624 spellen aanwezig!

Afbeelding Informatie Waardering
LAMA
Categorie: Kaartspel
Uitgegeven in: 2019
Uitgever: 999 Games
Link uitgever: https://www.999games.nl
Auteur: Reiner Knizia
Illustrator: Rey Sommerkamp, Barbara Spelger
5.8
Winkelwagen
Lotana.be
  Geluk 8 / 10   Strategie 3 / 10  
  Speelduur 20 minuten   Leeftijd vanaf 8 jaar   Aantal spelers 2 - 6  
12 Reacties
Beschrijving Kennisbank
Houd je altijd aan de L.A.M.A.-regel: Leg Alle Minpunten Af. Leg je kaarten af, anders krijg je er minpunten voor. Kun je niets afleggen, dan beslis je: passen of een (hopelijk goede) kaart trekken. Je krijgt minpunten in de vorm van fiches. Lukt het je om al je kaarten kwijt te raken, dan mag je een fiche teruggeven. En dat mag er één van waarde 1 of waarde 10 zijn. Aan het einde wint de speler met de minste minpunten! Geen artikelen
Links
BGG link: Boardgamegeek
Recensie: Youtube
Samenvatting: 999games

Geen ongelezen berichten L.A.M.A's met kaarten

SvAtje

1

754

di 21 mei 2019, 10:05

murzim

Plaats een nieuw onderwerp

Geef waardering Link suggereren

LAMA - Reacties (12)
Geplaatst: zo 11 aug 2019, 09:15 
Avatar gebruiker
Vlot spelletje waarbij je een beetje geluk moet hebben.
6
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: ma 07 okt 2019, 21:51 
dit spel is GENIAAL!

Op het eerste zicht lijkt dit een spel waarbij geluk alles bepaald, Maar niets is minder waar. Je kan dit zo tactisch spelen! Een beetje blufpoker.
8
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: zo 13 okt 2019, 19:46 
Matig, matig, een mindere van knizia.
4
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: di 22 okt 2019, 11:03 
Avatar gebruiker
LAMA is minder een geluksspelletje en toch wat tactischer dan je eerst denkt. Zoals wel vaker met Knizia. Speelt supersnel ook.
Prima kaartspelletje dus, voor alle leeftijden en met alle spelersaantallen.
7
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: vr 22 nov 2019, 10:12 
Avatar gebruiker
Leuk vlot spelletje, waarbij de geluksfactor groot is, maar er zitten zeker tactische elementen in.
8
Omhoog
 Profiel    

Geplaatst: wo 27 nov 2019, 09:51 
Van te voren was ik wat skeptisch, maar tijdens het spelen was het vooral hilarisch.
Meteen vier potjes gedaan, dat zegt genoeg!
Weinig regels, makkelijk uit te leggen.
7
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: wo 27 nov 2019, 11:59 
Licht kaartspel dat qua gevoel dicht bij Fuji flush komt. Niet al te diep, maar toch de moeite.
7
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: do 28 nov 2019, 00:28 
Avatar gebruiker
Eenvoudig spel, met hoge geluksfactor.
4
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: do 28 nov 2019, 23:29 
Avatar gebruiker
Zo eenvoudig en toch zo leuk.
6
Omhoog
 Profiel   Twitter  

Geplaatst: di 03 dec 2019, 23:55 
Hoeft niet meer voor mij: start met een slechte hand (3 lama's) en je kan helemaal niets doen en eindigt de ronde met 20 of 30 strafpunten. Ik heb het (leuke aan het) blufelement niet ontdekt.
4
Omhoog
 Profiel    

Geplaatst: vr 06 dec 2019, 17:16 
Avatar gebruiker
Waardering na 1 spel. Dat viel me tegen zeg. Na alle positieve reacties was ik toch wel benieuwd, maar ik vond er niets aan. Mogelijk is er wel een tactisch element maar wat je tijdens je beurt doet is niet interessant, speel een kaar met hetzelfde cijfer of eentje hoger, trek een blinde kaart of pas waardoor de kaarten op handen minpunten worden.
Je hebt zo weinig invloed op de kaarten die je krijgt (geen) dat er geen interessante beslissingen moesten genomen worden. De enige keuze leek me te zijn of je het juiste cijfer speelt of eentje hoger en daar zou mogelijk wel een tactisch element kunnen zijn, maar ik zag het niet en vond er dus ook niet veel aan.
3
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: wo 11 dec 2019, 22:25 
6