Zoeken 0 - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z 3962 spellen aanwezig!

Afbeelding Informatie Waardering
Metrolijn
Categorie: Familiespel
Uitgegeven in: 2022
Uitgever: 999 Games
Link uitgever: https://www.999games.nl/
Auteur: Hisashi Hayashi
Illustrator: Olga Cress
6.9

  Geluk 4 / 10   Strategie 2 / 10  
  Speelduur 20 minuten   Leeftijd vanaf 8 jaar   Aantal spelers 1 - 6  
7 Reacties
Beschrijving Kennisbank
Bouw je eigen metronetwerk in deze rail & write!
Per ronde wordt een kaart omgedraaid, die aangeeft hoeveel haltes alle spelers mogen reizen. Kies de juiste metrolijn en probeer slim mogelijk haltes aan te kruisen. Wie als eerste een metrolijn vol krijgt, krijgt hiervoor het maximale aantal punten. Maar je kunt ook voor bonuspunten overstapstations inzetten. Hoe goed wordt jouw OV-netwerk?

Iedere ronde wordt er een kaart omgedraaid, die aangeeft hoeveel haltes je mag reizen. Je kiest een metro op het scorevel van de stad die dit spel is gekozen en kruist zo slim mogelijk één voor één de opeenvolgende haltes aan. Je stopt als je het maximale aantal haltes hebt bereikt of als je op een eerder aangekruiste halte uitkomt.

Er zijn kaarten met speciale functies, zoals kaarten met overstapstations die je extra bonuspunten op kruispunten laten verdienen. Met een kaart “gratis reizen” kun je een halte naar keuze aankruisen en met sneltreinkaarten kun je over eerder aangekruiste metrohaltes heen stappen.
Het spel kun je spelen tot zes spelers en ook de solo speler kan met deze uitdagende puzzel aan de slag.

Geen ongelezen berichten Bijlage(n) Bouw je metrolijn in Parijs, Berlijn, Madrid of Amsterdam

SvAtje

5

829

ma 04 apr 2022, 12:56

Harleyman

Geen ongelezen berichten Bijlage(n) Spellengek recenseert: Metrolijn

Peter Hein

3

112

wo 14 sep 2022, 08:38

Peter Hein

Geen ongelezen berichten DSS105 - Botanik, Queensland en Dead Reckoning

rvlieshout

0

64

wo 19 okt 2022, 09:52

rvlieshout

Geen ongelezen berichten Nox' Spellenzolder - Metrolijn

Bastiaan_Nox

0

63

wo 11 jan 2023, 19:01

Bastiaan_Nox

Plaats een nieuw onderwerp

Geef waardering Link suggereren

Metrolijn - Reacties (7)
Geplaatst: di 02 aug 2022, 14:53 
Avatar gebruiker
Ik heb inmiddels een paar potjes met de Duitse versie achter de kiezen. Een heerlijk spel, waarbij je gaandeweg wordt geconfronteerd met je eigen planologische onvermogen. Het belang om als eerste een lijn te voltooien zorgt voor onderlinge strijd.
8
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek  Twitter  

Geplaatst: wo 03 aug 2022, 11:22 
We hebben ons een tiental potjes goed mee geamuseerd, toen ging het gebrek aan grip tegen het eind van elke pot ons tegenstaan. Voor zo af en toe best nog wel eens leuk.
6
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek  Twitter  

Geplaatst: ma 03 okt 2022, 21:53 
Zoals alle designs van deze auteur: speciaal maar extreem goed.
8
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: ma 10 okt 2022, 18:24 
Avatar gebruiker
Knappe F&W. Ik waardeer vooral de zoektocht om elke kaart optimaal in te zetten.
7
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   Facebook

Geplaatst: za 25 maart 2023, 19:51 
6
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 10:18 
Avatar gebruiker
Leuke draai-en-schrijf. De overstapstations komen te vaak niet goed uit, maar dat zal mijn eigen deficiëntie zijn. Het levert wel ergernis op. En gek genoeg maakt dat het spelletje juist leuk - tóch weer niet goed overal op gelet. Nog maar een keer proberen!
7
Omhoog
 Profiel    

Geplaatst: do 22 jun 2023, 17:52 
Aardige filler. Een beetje puzzelen hoe je je vakjes zó kunt aankruisen dat je je metrolijnen vol krijgt - terwijl er steeds een kaart gertokken wordt (met het aantal kruisjes dat je mag zetten) waar je níet op zat te wachten. Snel uitgelegd, snel gespeeld.
6