Zoeken 0 - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z 2649 spellen aanwezig!

Afbeelding Informatie Waardering
Wie is de Ezel?
Categorie: Kinderspel
Uitgegeven in: 2004
Uitgever: Phalanx Games
Link uitgever: http://www.phalanxgames.net
Auteur: Wolfgang Kramer
Illustrator: Fran├žois Bruel
5.9
Winkelwagen
Lotana.be
  Geluk 7 / 10   Strategie 6 / 10  
  Speelduur 30 minuten   Leeftijd vanaf 8 jaar   Aantal spelers 3 - 12  
10 Reacties
Beschrijving Kennisbank
In dit onderhoudende kaartspel draait alles om de Ezel. Deze is als er geteld wordt 20 strafpunten waard. Zolang het spel nog niet is afgelopen, geeft het niet als je hem hebt. Hij zal vaak van eigenaar wisselen, maar aan het einde van het spel is het zaak om hem een andere speler in de maag te splitsen, en liefst meteen het spel uit te spelen. Het doel van het spel is om al je kaarten kwijt te raken en de anderen met zoveel mogelijk strafpunten te laten zitten. Geen artikelen
Links
BGG link: Boardgamegeek
Recensie: Spellengek
Recensie: Spellenclub13
Recensie: Spelmagazijn

Geen ongelezen berichten Wie is de ezel?

torro029

5

827

za 22 jan 2011, 00:16

torro029

Geen ongelezen berichten Poll: Versus Extra: Kleine Spelletjes - Poule E

BaSL

4

862

do 12 nov 2015, 09:53

BaSL

Plaats een nieuw onderwerp

Geef waardering Link suggereren

Wie is de Ezel? - Reacties (10)
Geplaatst: wo 13 aug 2008, 12:13 
Simpel kaartspel wat ik vroeger zelf speelde met een normaal pakje kaarten en dat noemde we ook 'ezelen'. Maar een kant en klaar pak kaarten met spelregels zorgt er wel voor dat iedereen dezelfde regels gebruikt en niet een loakel variant speelt. Leuk cadeautje voor kinderen/families die graag gezellige spellen spelen.
7
Omhoog
 Profiel    

Geplaatst: wo 12 jan 2011, 00:41 
Avatar gebruiker
Geen top spel maar kan me er wel mee vermaken. Waarom ze de getallen maar aan een kant op de kaarten hebben geprint is me een raadsel. Hierdoor ben je verplicht al je kaarten recht te zetten.

Iedere speler krijgt 13 kaarten. Kaarten gaan van 1 t/m 13 en er zijn jokerkaarten (die als 1 t/m 14 gebruikt kunnen worden). Tevens is daar nog de ezelkaart.

De startspeler start het spel. Hij legt 1 of meerdere kaarten met hetzelfde nummer voor zich neer. De andere spelers dienen hetzelfde aantal kaarten neer te leggen met een nummer dat hoger is dan de vorige speler. Jokers kunnen gebruikt worden om een set te maken. Diegene met het hoogste getal mag vervolgens beginnen.

Diegene die de ezelkaart heeft kan deze opgooien als hij mag uitkomen. Iedereen is verplicht te spelen. Wie de hoogste kaart op gooit krijgt de ezelkaart en tevens alle gespeelde kaarten. Dit maal is men niet verplicht om hoger dan de andere speler te spelen.

Wie als eerste al zijn handkaarten weg gespeeld heeft, heeft gewonnen. De andere spelers krijgen minpunten aan de hand van de getallen. Een joker is 14 minpunten en de ezel is 20 minpunten.
6
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook

Geplaatst: ma 02 mei 2011, 11:05 
Avatar gebruiker
2-5-11
Leuk kaartspel, wat met name tot zijn recht komt met wat grotere gezelschappen.

edit 1-7-11
Onlangs helemaal grijs gespeeld op vakantie met 4 personen.
Echt super veel lol aan beleefd.
Daarom opgewaardeerd van 6 -> 7
7
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook

Geplaatst: ma 13 jun 2011, 20:45 
Avatar gebruiker
mooi samengevat door bovenstaande.
6
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: ma 06 aug 2012, 20:16 
Avatar gebruiker
Voorlopig met een cijfer gewaardeerd, m'n mening komt eventueel later nog...
6
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: di 07 aug 2012, 14:00 
Avatar gebruiker
Kaarten afleggen. Het zoveelste kaartspel in die soort.
Maar ook deze is leuk voor tussendoor of afloop van avond of middag.
Natuurlijk doe ik mee.
6
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook

Geplaatst: zo 26 aug 2012, 18:04 
Avatar gebruiker
Leuk kaart spelletje. Komt niet meer vaak op tafel omdat er toch meer betere vergelijkbare kaartspellen zijn.
6
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: ma 04 mei 2015, 09:37 
EUh? Spel? Niet mijn ding dus....
1
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: ma 05 okt 2015, 10:40 
Avatar gebruiker
6
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook

Geplaatst: wo 11 apr 2018, 14:44 
Perfect gezelschapspel voor grotere groepen. Aantal keer met vakanties meegenomen en steeds veel lol mee gehad.
8