Zoeken 0 - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z 2648 spellen aanwezig!

Afbeelding Informatie Waardering
Wie Verhext!
Categorie: Familiespel, Expertspel
Uitgegeven in: 2008
Uitgever: alea
Link uitgever: http://www.aleaspiele.de
Auteur: Andreas Pelikan
Illustrator: Julien Delval, Harald Lieske
7.3
Winkelwagen
Lotana.be
  Geluk 5 / 10   Strategie 5 / 10  
  Speelduur 45 minuten   Leeftijd vanaf 9 jaar   Aantal spelers 3 - 5  
6 Reacties
Beschrijving Kennisbank
De spelers kruipen in de rol van tovenaars, heksen en druïden en proberen om krachtdadige en daardoor ook zegepuntrijke drankjes te brouwen. Hiervoor hebben de spelers, naast de vele behekste ingrediënten zoals slangengif of kruidenaftreksels en ook een beetje goud, uiteraard een fijne neus nodig en een zeer kleine dosis geluk! Etappe na etappe kiezen de magische medespelers uit twaalf rollenkaarten er steeds vijf uit, die ronde na ronde worden gespeeld. Elk van deze kaarten biedt één actie en één "Gunst van het moment" aan. De acties zijn weliswaar winstgevend, maar bevatten ook het risico dat nakomende spelers deze actie kunnen ontfutselen zodat de speler met lege handen achter blijft. Zoals behekst! De gunst is veel minder rendabel, maar kan door geen enkele speler worden weggekaapt. Wat moet men doen? Welke beslissing moet men nemen? Wie kiest welke rollenkaarten? Wie speelt welke kaart wanneer uit? Is men zeer moedig en kiest men voor de actie of kiest men toch
maar voor de zekerheid van de gunst? Hoe men het ook aan boord legt, het blijft altijd een beetje behekst! De speler die aan het einde de meeste zegepunten heeft, wint!
Geen artikelen
Links
BGG link: Aleaspiele
BGG link: Boardgamegeek
Recensie: Bloggen
Spelregels: Ravensburger

Geen ongelezen berichten Alea komt met een nieuwe titel: Wie verhext!

Dierik

16

2768

di 13 mei 2008, 23:42

Bartjes!

Geen ongelezen berichten Japan Boardgame Prize

Bart

0

780

zo 22 feb 2009, 09:05

Bart

Geen ongelezen berichten Spiel des Jahres

Peter Hein

8

1791

do 12 jun 2008, 15:30

henk.rolleman

Geen ongelezen berichten Nieuwe alea is... oud.

BaSL

5

1289

za 24 jan 2015, 13:19

Erwin

Plaats een nieuw onderwerp

Geef waardering Link suggereren

Wie Verhext! - Reacties (6)
Geplaatst: di 21 jun 2011, 10:58 
Avatar gebruiker
Ik hou van spellen waarin je moet gaan bedenken wat andere spelers van plan zijn. In Witch's Brew / Wie Verhext kiest elke speler eerst uit 12 rolkaarten de vijf die ze deze beurt willen gebruiken. En elke ronde speelt iemand zo'n rolkaart, en is het erg belangrijk voor jou als je kunt bedenken of de personen die na jou komen deze kaart hebben of niet.
7
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: wo 22 jun 2011, 18:34 
Avatar gebruiker
Met drie spelers een lekker brouwsel van plannen, bluffen en gokken. Met een volle bezetting is het mij te onvoorspelbaar.
7
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek  Twitter  

Geplaatst: vr 31 aug 2012, 10:02 
Avatar gebruiker
Niets voor mij. Het is een onmogelijk om de juiste karakters te kiezen. Val de hele tijd buiten de boot. Maar zie wel het plezier en de klasse van het spel.
6
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: vr 31 aug 2012, 13:51 
Avatar gebruiker
Blind kiezen waarbij je elkaar in de weg kan zitten, ik hou er niet zo van. Het rollenspel wat er hier aan toegevoegd is, is wel grappig en is de gimmick die het spel boven de middelmaat uit tilt.
6
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: di 09 jul 2013, 08:33 
Avatar gebruiker
Erg leuke kruising tussen een rolselectiespel en een slagenspel. Best met 4 of 5.
8
Omhoog
 Profiel    

Geplaatst: ma 05 okt 2015, 09:34 
Avatar gebruiker
Ik vind het een fantastisch spel ... hopen op, en het dan toch niet zijn.
Dan ben je startspeler en moet je verscheurende keuze maken.

Oh ik speel dit graag ... telkens een amusement om te spelen.
10