Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mooie lijst, wel grappig om te zien dat ik maar 4 van de 10 genoemde spellen heb gespeeld (ik tel dan jouw nummer 10 als 1 spel).
Even uit nieuwsgierigheid. Goa is één van onze toppers uit de 999-collectie. Viel die voor jou buiten de top 10 of heb je die niet gespeeld (en viel die daarom buiten de top 10)?
Het is wel een bepaald genre wat je in deze tip 10 tegenkomt (al valt potion explosion er dan buiten) en vooral nieuwere titels van de afgelopen paar jaar. Duidelijk een persoonlijk lijstje, maar wel leuk om te lezen
Inderdaad een hele mooie lijst.
En ondanks dat Carcassonne er niet instaat, ben ik het wel helemaal eens met je nr 1.
Wat mij betreft een van de meest elegante spellen die er bestaan.
Grappig, ik heb een vergelijkbare ervaring met Le Havre. Ik vind dat een geweldig spel, maar volgens mij heb ik het al minstens 3 jaar niet gespeeld. Binnenkort werk van maken.
Jouw lijst ziet er heel anders uit dan de mijne zou zijn. Agricola en Le Havre vind ik geweldig. Ik mis zelf nog onder andere Isle of Skye, El Grande, Catan, Fjord in je lijst. Deze zouden allen in mijn top 10 staan. Ora et Labora en Voor de Poorten van Loyang wil ik ook nog genoemd hebben. Hoogspanning, Attika, Stenen Tijdperk, Eufraat en Tigris. Carcassonne is niet een van mijn favorieten.
1. Agricola
2. Isle of Skye
3. El Grande
4. Le Havre
5. Targi
6. Eufraat en Tigris
7. Kolonisten van Catan (met S&R)
8. Fjord
9. Attika
10. Ora et Labora
Concordia staat erg hoog op de wenslijst. En op basis van je lijst ga ik toch eens over Potion Explosion lezen.
Laatst gewijzigd door Traquan op za 17 jun 2017, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat meer Cult-of-the-Old, maar bij een top 20 komt er wel wat nieuw spul bij. Veel goede spellen van 999 gespeeld, als ik ze zo eens op een rijtje zet. Concordia is zeker ook top, maar moet wat vaker gespeeld worden. Je lijstje is inderdaad redelijk recent werk. De oudere meuk (nog) niet gespeeld of zijn die voorbij gestreefd door het nieuwere spul? (Of gewoon niet leuk?)
Flash schreef:
Mooie lijst, wel grappig om te zien dat ik maar 4 van de 10 genoemde spellen heb gespeeld (ik tel dan jouw nummer 10 als 1 spel).
Even uit nieuwsgierigheid. Goa is één van onze toppers uit de 999-collectie. Viel die voor jou buiten de top 10 of heb je die niet gespeeld (en viel die daarom buiten de top 10)?
Goa inderdaad niet gespeeld, ben benieuwd of dat ooit nog gebeurd.
Ik zie Eufraat & Tigris (en bijvoorbeeld ook St Petersburg) voorbij komen. Die staan ook hoog, maar zijn ondertussen bij een ander uitgegeven bijvoorbeeld. Ik heb het zo recent mogelijk gehouden (met kleine uitzondering), zodat je als je naar een winkel gaat het spel ook daadwerkelijk van 999 kan krijgen.
En hoogspanning, el grande en Catan zijn niet perse aan mij besteed.